دانلود و خرید کتاب لودویگ ویتگنشتاین: پژوهش‌های فلسفی رابرت ال. ارینگتون ترجمه حسن عرب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لودویگ ویتگنشتاین: پژوهش‌های فلسفی اثر حسن عرب

کتاب لودویگ ویتگنشتاین: پژوهش‌های فلسفی

معرفی کتاب لودویگ ویتگنشتاین: پژوهش‌های فلسفی

«لودویگ ویتگنشتاین: پژوهش‌های فلسفی» از مجموعه متون محوری فلسفه، نوشته رابرت ال. ارینگتون است. این مجموعه تاریخ فلسفه را از طریق بررسی و تفسیر آثار بنیادین آن روایت می‌کند. از هر فیلسوف بزرگ یک اثر و مشخصاً آنی انتخاب شده که با بَرنهادها یا دیدگاه‌های انتقادی‌اش هنوز آن فیلسوف را، از برخی جهات، زنده یا قابل ذکر نگاه داشته است. معرفی نظام فکری هر فیلسوف از طریق بررسی مهم‌ترین آثارش، و نه بالعکس، به خواننده امکان می‌دهد که به‌جای مطالعه‌ی کلی‌گویی‌های معمولِ تاریخ‌های فلسفه با خودِ آثار روبه‌رو شود و نخستین گام جدی را برای فهم افکار فیلسوف مدنظر خود بردارد. مواجهه‌ی مستقیم با متون چیزی‌ است که امروز ما در فضای پر از سوءتفاهمِ فلسفه در ایران بیش از پیش بدان نیاز داریم.

کتاب حاضر از رویکردی نسبت به پژوهش‌های فلسفیِ ویتگنشتاین سخن می‌گوید که فهم کتاب پژوهش‌های فلسفی او را برای خوانندگانی که پیش‌تر با آن آشنا نبوده‌اند آسان‌تر می‌کند. پژوهش‌هارا شاهکار ویتگنشتاین دانسته‌اند ین اثر بعد از مرگ وی در سال ۱۹۵۳ سال‌ها پس از چاپ نخستین شاهکارش، رساله‌ی منطقی-فلسفی منتشر شد. درحالی‌که رساله نیروی محرکه‌ی تحلیل منطقی و پوزیتیویسم منطقی بود، پژوهش‌ها موجب شد که صور جدیدی از تحلیل مفهومی و فلسفه‌ی زبان روزمره پدیدآید. بی‌تردید بسیاری از خوانندگان و پیروانِ این دو اثر آن‌ها را بد تفسیر کرده‌اند. این دو کتاب به همراه هم سبب شده‌اند که ویتگنشتاین به‌عنوان شاخص‌ترین فیلسوف تحلیلی و فیلسوف زبانِ قرن بیستم شناخته شود.

با مطالعه این اثر با ویتگنشتاین و شاهکار او «پژوهش‌های فلسفی» بیشتر آشنا خواهیدشد.

نظرات کاربران

Sam
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

بعد از تراکتاتوس (رساله منطقی فلسفی) این کتاب شاهکار ویتگنشتاین محسوب میشه. ترجمه به نسبت خوبی هم داره.

shiva.yasemi
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

دلم میخواد بخرمششششش پول ندارمممم☹️

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«زبان برای ما به‌عنوان نوعی تمهید که مقصودی معین را تحقق می‌بخشد، تعریف نمی‌شود» (PG: ۱۹۰). در گرامر فلسفی او میان قواعد گرامر و قواعد آشپزی تمایز می‌گذارد. دومینِ این‌ها پذیرای توجیهی عملی است، زیرا می‌توان هر قاعده‌ی آشپزی را آزمود و دید که آیا از آن غذایی خوشمزه حاصل می‌شود یا نه: واقعیتی مستقل از طرز تهیه. اگر شما از این قواعد پیروی نکنید، احتمالاً بد آشپزی می‌کنید، اما با این همه همچنان دارید آشپزی می‌کنید. اما اگر از قواعد یک بازی (مثل شطرنج) پیروی نکنید، آن بازی را بد انجام نمی‌دهید: شما اصلاً آن بازی را انجام نمی‌دهید.
سجاد احمدی

حجم

۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان