دانلود و خرید کتاب یائسگی، بلوغ اندیشه و تجربه معصومه فلاحیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب یائسگی، بلوغ اندیشه و تجربه

«یائسگی، بلوغ اندیشه و تجربه» کتابی نوشته دکتر معصومه فلاحیان (-۱۳۳۸) با همکاری کمیته مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که برای افزایش آگاهی و بهبود نگرش بانوان میان‌سال در مورد یائسگی تهیه شده‌است و مشکلات یائسگی را از کلیه زوایا با راه حل‌های مربوط به آن بررسی می‌کند.

بخشی از کتاب درباره «یائسگی زودرس» چنین می‌گوید:

خصوصیات بالینی نارسایی زودرس تخمدان

دربعضی موارد بدون علامت و امادربسیاری از موارددیگر نیز تمام علائم مشخص کاهش استروژن وجوددارد.

نارسائی زودرس تخمدان با شروع زودرس بیماری‌های عروق شریانی و پوکی استخوان در ارتباط است. نکته مهمّی را که باید بخاطرداشت این است که سن پایین‌تر منوپوز با میزان بالاتر خطر پوکی استخوان و بیماری قلبی همراه است. درمورد POF سابقه جراحی‌های لگنی، پرتودرمانی یا شیمی درمانی مهم است و در مورد سابقه خانوادگی POF و عقب‌افتادگی ذهن مردان در خانواده و اختلالات خودایمنی باید پرس وجو کرد. معمولاً در زنان مبتلا به POF خودبخودی، یافته‌های بالینی مشخصی وجودندارد. گاهی علائم سندرم ترنر ممکن است وجودداشته باشد (قامت کوتاه، سینه سپری، گردن پره دار، زاویه پهن ساعدها، گوشهای پایین ترازحدطبیعی و خط رویش پایین مو). علائم بیماری تیروئید گاهی وجوددارد مانند گواتر، پوست گرم و نرم، یا خشک و سرد. بعضی از خانم‌های مبتلا به POF، واژینیت آتروفیک هستند. با این‌حال بعضی خانم‌ها دارای عملکرد فولیکولی بینابینی بوده و استروژن کافی برای نگهداری واژن تولید می‌کنند، معمولاً تخمدان‌ها کوچک هستند.

استفاده ازسونوگرافی تخمدان‌ها در پیگیری بیماران POF ارزش عملی ندارند.

نظرات کاربران

میترا لواسانی
۱۳۹۷/۰۷/۱۷

اطلاعات خوبی میده که به درد بانوان میخوره اگر مامان هستید که بخوانید و اگر نیستید به مادراتون هدیه بدید چون هیچوقت به فکر خودشون نیستن.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۴۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان