دانلود و خرید کتاب آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی دیوید لاسترمن ترجمه بنفشه فرزین‌زاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی اثر دیوید لاسترمن

کتاب آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی

معرفی کتاب آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی

کتاب آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی اثری از روان‌شناس خانواده، دیوید لاسترمن است.  این کتاب درواقع راهنمای نجات از یک بحران خانوادگی است و برای خانواده‌ها و مشاوران خانواده‌ها تدوین شده است.

درباره کتاب آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی

در اکثر موارد، زن یا شوهر با پی‌بردن به بی‌وفایی همسرش تصمیم به جدایی می‌گیرد. بی‌وفایی همسر ممکن است ریشه در روابط متشنجی داشته باشد که دو طرف با یکدیگر داشته‌اند. پی‌بردن به این دلایل می‌تواند به این افراد کمک شایانی کند. واکنش زن و مرد به بی‌وفایی یکسان نیست و بسته به نوع و شدت بی‌وفایی، زن و مرد واکنش متفاوتی نشان می‌دهند.

با کشف بی‌وفایی در زندگی خانوادگی برخی افراد طلاق را انتخاب می‌کنند، گروهی به کشف علل و عوامل آن می‌پردازند و در موارد اندکی بهترین سازگاری و کمترین آسیب به فرزندان فکر می‌کنند. اما لاسترمن معتقد است کسی نمی‌تواند به تنهایی از چنین بحرانی خارج شود و به یقین نیازمند کمک تخصصی دارد. خلاصه این‌که چه این اتفاق را بی‌وفایی و چه خیانت نام دهیم هم تهدیدی برای تلاشی خانواده و هم فرصتی برای تقویت آن است. 

 کتاب آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی حاصل هزاران ساعت مطالعه لاسترمن بر مسئله بی‌وفایی و مصاحبه با افرادی است که با این مشکل مواجه بوده‌اند؛ همچنین تلاش برای حل معضل و نیز خواندن مقالات بی‌شمار در این زمینه و استفاده از تجارب دیگران به لاسترمن در نگارش این اثر کمک کرده است.

در این کتاب شما با فرایند کشف بی‌وفایی آشنا می‌شوید، علل آن را درمی‌یابید، پیامدهای آن را می‌خوانید، با کمک لاسترمن به اصلاح شیوه‌های نادرست تفکر و احساسات منفی خود می‌پردازید، از تاثیر بی‌وفایی والدین بر کودکان مطلع می‌شوید و بسیاری مطالب دیگر راجع به بی‌وفایی و برخورد با این موضوع را فرامی‌گیرید و در نهایت می‌آموزید که چگونه قبل از هر اقدامی برای جدایی به یک درمانگر و روان‌شناس خانواده مراجعه کنید و از او یاری بخواهید.

 خواندن کتاب آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

اگرچه این کتاب برای همه و افرادی که به نوعی درگیر مسئله بی‌وفایی هستند مفید است، اما بیشتر به منظور کمک به افراد متأهل یا زوج‌هایی که مدت طولانی با یکدیگر خارج از چارچوب ازدواج رابطه داشته‌اند، تدوین شده است.

 بخشی از کتاب آسیب‌شناسی وفاداری در زندگی زناشویی 

هیجاناتی را که در خلال برملا شدن بی‌وفایی همسرتان تجربه می‌کنید، هم باعث ایجاد درد و رنج در شما می‌شود و هم سبب رشد و تحول می‌گردد. هرچند که تقسیم‌بندی هیجانات درآمیخته‌ای که تجربه می‌کنید و یافتن معنای مفید برای آن‌ها همیشه آسان نیست اما استفاده از هیجانات در ایجاد تغییرات و تحولات فردی نقش سازنده‌ای دارد.

اکثر مردم تصور می‌کنند که احساس تقصیر، خجالت، گناه و خشم احساسات منفی هستند و می‌خواهند تا جایی که می‌توانند خود را از شر این احساسات بد خلاص کنند. این عمل تا حدی نادرست است چون اگر این‌گونه باشد هیچ‌کس در فرار از احساساتش بهتر از افراد الکلی و سوءمصرف‌کنندگان مواد نیست. این که آن‌ها چگونه هیجانات خود را تحت کنترل در می‌آورند، آموزنده خواهد بود. معتادان ترک کرده می‌گویند که تنها یک لغزش کوچک کافی است تا مجدداً به سمت اعتیاد بازگردند. آن‌ها از خودشان خجالت می‌کشند که رفتار زشت گذشته را دوباره از سر گرفته‌اند. در حقیقت، بازگشت به اعتیاد باعث افزایش احساس شرمی می‌شود که آن‌ها در تلاش برای از بین بردن آن هستند. مسئله بعدی که به آن پی می‌برند، این است که در مرحله دیگری از اعتیاد فعال غرق شده‌اند.


نظرات کاربران

ali ns
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

لطفا طاقچه کنید این کتاب را .... ممنون

کاربر ۴۵۳۴۳۱۱
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

درود بر شما به نظر من این کتاب رو باید هرکسی یک بار در طول زندگیش مطالعه کنه و جزء باید ها هست کتاب فوق‌العاده عالی هستش برای جلوگیری از خیلی اتفاقات و رفتارهایی که منجر به خیانت میشه بسیار بسیار مناسب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۵۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان