دانلود و خرید کتاب بر لایک رفته حسام‌الدین مقامی‌کیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر لایک رفته اثر حسام‌الدین  مقامی‌کیا

کتاب بر لایک رفته

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بر لایک رفته

«بر لایک رفته» نام کتابی با موضوع طنز اجتماعی از حسام الدین مقامی‌کیا (-۱۳۵۸) است. در مقدمه این کتاب چنین آمده است: رنگین‌کمان زندگانی رنگ‌های متنوعی دارد و ما باید از آنها بهره ببریم. برای درک زیبایی‌های این رنگین‌کمان، نیاز است که ما خود را بشناسیم، روانشناسی بلد باشیم، از تاریخ پند بگیریم، درس‌های زندگی را بیاموزیم و بر مهارت‌های خود بیفزاییم و در نهایت لایک بگیریم. این کتاب سعی دارد با بیان آموزه‌ها، آمیزه‌ها، انگیزه‌ها، هشدارها، دستوالعمل‌ها و اینها، زندگی پربارتری را در حد تحمل برای خوانندگان رقم بزند و به روشن‌سازی اعضای جامعه کمک کند نمونه ای از مطالب این کتاب را می‌خوانید: آرام اپل حاصل ابتکار یک ایرانی همه ما شرکت اَپل را می‌شناسیم اما کمتر کسی می‌داند که نشان تجاری این شرکت، حاصل ابتکار یک ایرانی است. استیو جابز، بنیان‌گذار اپل، ابتدا قرار بود با نماد قراردادن هندوانه محبوبی، شرکت «Watermelon Popular» را تأسیس کند. اما شباهت آن به توپ پلاستیکی دولایه باعث شد اداره ارشاد ایالات متحده، این نشان را ثبت نکند. در سال ۱۹۷۶، علیمراد ساوه‌نسب، مهاجر ایرانی مقیم آمریکا و یکی از کارمندان بخش گرافیک شرکت استیو جابز، مقدمات آشنایی او را با «انارِ ساوه» فراهم کرد. اما یکی از اعضای هیئت‌مدیره که اهل انگلستان و مالک باغ‌های سیب بود، نفوذ خود را به کار گرفت و «سیب»، به‌عنوان نماد تجاری شرکت برگزیده شد. وقتی مرد انگلیسی، یکی از سیب‌های باغ خودش را به ساوه‌نسب داد تا برای طراحی از روی آن، به مدیر بخش گرافیک بدهد، «ساوه‌نسب» در فاصله سالن جلسات تا دپارتمان گرافیک، فکری به ذهنش رسید و به‌عنوان یک حرکت ضداستعماری گاز بزرگی به بخشی از سیب زد و سیب را به همان شکل تحویل طراح داد. هیئت‌مدیره، آن روز طرح نهایی را نشان خلاقیت طراح دانستند و هنوز عده‌ای نمی‌دانند که آرم اپل نتیجه اقدام هوشمندانه یک ایرانی است.

نظرات کاربران

مهدی فیروزان
۱۳۹۸/۰۱/۱۳

کتاب خوب و بامزه ای بود و آموزنده چهارستاره به خاطر اینکه یکم بعضی جاها بی مزه و بعضی وقتا تکراری بود (نمیدونم مشکل از بود یا ازکتاب البته) بعضی قسمتاش هم مخصوص عید بود که توصیه میشه توی همین ایام خونده

- بیشتر
sadeghi
۱۳۹۷/۰۶/۱۲

*از پنجره اموختم که در زندگی چار چوبی داشته باشم* «برلایک رفته» بطور کلی مجموعه ای از مطالب،داستان ویا نقل قولهای کوتاهی ست که امروزه در فضای مجازی ویا برخی کتابها به انها برمی خوریم،دراین کتاب با نگاهی طنز امیز به

- بیشتر
سپیده
۱۳۹۷/۰۶/۱۰

دو شب پیش، این کتاب در خندوانه به مهمان برنامه هدیه داده شد.

محمدرضا
۱۳۹۷/۱۲/۱۶

کتاب جالبی و طنز خوبی داشت ولی این جالب بودنش بیشتر اوایل تا نصفه کتاب بود بعدش دیگه تقریبا خنک بود 😐

afsan
۱۳۹۸/۰۵/۱۶

به نظرم هیچ کتابی قطعا بدنیس و ارزش یه بار خوندنو داره بنابراین نمیتونم‌بگم بد بود. شاید با سلیقه من جور نبوده ودیگه این که اوایل کتاب برام دلنشین بود جذب کننده ولی تا آخر نتونسته بود پیوسته ریتم دلنشینی خودشو حفظ

- بیشتر
امیرحسین
۱۳۹۷/۱۲/۲۱

جالب بود

کیمیا .روان‌خواه
۱۳۹۶/۰۹/۲۳

طنز اجتماعی برای این کتاب کلمه سنگینی ست.بیشتر بخش های این کتاب فکاهی های بی مایه ست

nnnn
۱۳۹۶/۰۹/۲۱

خندیدم

Ramtin
۱۳۹۹/۰۷/۰۹

کتاب به شدت سلیقه ایه شاید شما باهاش خیلی حال کنید یا شایدم مثل من ازش خوشتون نیاد... . . نوع طنز جدیدی داره و مطالب و موضوعاتش رو بهتره بگیم طنازن.... . . کتاب گاهی اوقات برای من نیش خندی به وجود میاورد و از این

- بیشتر
سونیا
۱۳۹۸/۰۱/۱۰

یک فکاهی شادمانه، تلنگری بر رفتار و منش اجتماعی ایران هم هست، شاید بسیار مناسب برای کتابخوانی در نوروز یا یک عصر گرم تابستانی!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۳)
بر لایک رفته چاپ دوم
پروین اعتصامی
به دیگران در حدی اعتماد کنید که بعداً پشیمان نشوید
ویرا
بیشتر آتشفشان‌ها خاموش‌اند، اما اگر فوران کنند نابود می‌کنند، پس اگر پراید خریده‌اید بگذارید خاموش بماند.
negar_mp
با هم بخندیم، به هم نخندیم.
ویرا
مرداب برای به دست آوردن نیلوفر، سال‌ها می‌خوابد تا آرامش نیلوفر به هم نخورد، پس اگر کسی را دوست داری برای داشتنش سال‌ها صبر کن.
مهدی فیروزان
آیا می‌دانید ما چه بودیم و چه شدیم؟ آیا می‌دانید هنر نزد ایرانیان است و بس و حالا همگی دس دس؟ آیا می‌دانید ایرانیان از تأسیس ناسا و اپل تا شکل‌گیری جایزه گرمی نقش اساسی داشته‌اند؟ اگر نمی‌دانید ما برای شما می‌گوییم تا از این به بعد در زندگانی غرور ملی‌تان به‌شدت باد کند.
S
علم خیلی چیز خوبی است. همین درس‌هایی که ما در دبیرستان و دانشگاه خوانده‌ایم زندگی ما را نجات داده‌اند و ما را در زندگی موفق کرده‌اند. ما چطور می‌توانستیم بدون دانستن روش محاسبه مساحت هذلولی (حض؟ هظ؟ حز؟) زندگی خود را ادامه بدهیم؟ چطور ممکن بود ما بدون دانستن شکل مولکولی بنزن و رسم آن و چگونگی واکنش آن با آمفتامین (چی بود؟...)، بتوانیم روابط روزمره‌مان را سامان‌دهی کنیم؟ اگر ما نمی‌دانستیم تصویر جسم پس از انعکاس در سه آینه مقعر چه اندازه‌ای می‌شود، چطور ممکن بود زنده بمانیم؟
ویرا
خوب بنگریم و بیاموزیم از کمد آموختم که تودار باشم، از جوراب آموختم که بودار باشم و از سنگ پا آموختم که رودار باشم. از کوزه آموختم که نم پس بدهم، از گل آموختم که شبنم پس بدهم و از بانک آموختم که کم کم پس بدهم. از کتاب آموختم که سواد داشته باشم، از کوه آموختم که باد داشته باشم و از ساقی آموختم که مواد داشته باشم. از تخم‌مرغ آموختم که بشکنم ولی ننالم و از بی‌ام‌و آموختم که خط‌خطی بشوم ولی جایش را نمالم. از پنجره آموختم که در زندگی چارچوبی داشته باشم، از هندوانه آموختم که در زندگی محبوبی داشته باشم و از هاون آموختم که در زندگی گوشت‌کوبی داشته باشم.
سپیده
آرام اپل حاصل ابتکار یک ایرانی همه ما شرکت اَپل را می‌شناسیم اما کمتر کسی می‌داند که نشان تجاری این شرکت، حاصل ابتکار یک ایرانی است. استیو جابز، بنیان‌گذار اپل، ابتدا قرار بود با نماد قراردادن هندوانه محبوبی، شرکت «Watermelon Popular» را تأسیس کند. اما شباهت آن به توپ پلاستیکی دولایه باعث شد اداره ارشاد ایالات متحده، این نشان را ثبت نکند. در سال ۱۹۷۶، علیمراد ساوه‌نسب، مهاجر ایرانی مقیم آمریکا و یکی از کارمندان بخش گرافیک شرکت استیو جابز، مقدمات آشنایی او را با «انارِ ساوه» فراهم کرد. اما یکی از اعضای هیئت‌مدیره که اهل انگلستان و مالک باغ‌های سیب بود، نفوذ خود را به کار گرفت و «سیب»، به‌عنوان نماد تجاری شرکت برگزیده شد.
S
بدان که دیررسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.
ویرا

حجم

۱۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴,۷۰۰
۲,۳۵۰
۵۰%
تومان