دانلود و خرید کتاب پشت‌مدرنیسم علیه فمینیسم میلاد ملا عبدالوهاب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پشت‌مدرنیسم علیه فمینیسم اثر میلاد ملا عبدالوهاب

کتاب پشت‌مدرنیسم علیه فمینیسم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پشت‌مدرنیسم علیه فمینیسم

«پشت مدرنیسم علیه فمینیسم» اثر دکتر میلاد ملاعبدالوهاب، تألمات وتأملاتی فلسفی- اجتماعی در باب جنس زن و نهاد ازدواج است. اگر کتاب «نظریه پشت مدرنیسم» دکتر عبدالوهاب را در طاقچه خوانده باشید. می‌دانید که منظور او از پشت مدرنیسم چیست. این اصطلاح، رویکردی طنز به «پست مدرنیسم» است؛ به این معنا که ما «پشتِ مدرنیته گیر کرده‌ایم. البته پشت‌مدرنیسم برخلاف کسانی که معتقدند جامعه ما یک جامعه نیمه‌مدرن یا مدرن‌زده است، اصل را بر مدرنیسم نمی‌گذارد و از اینکه هنوز به مدرنیته نرسیده‌ایم ـ چه برسد به پُست‌مدرنیسم (Postmodern) ـ سخت خرسند است.» کتاب حاضر، «پُشت‌مدرنیسم علیه فمینیسم» دومین جلد از مجموعه کتاب‌های «پُشت‌مدرنیسم (یادداشت‌های طنز در و بر علوم اجتماعی)» است؛ با این تفاوت که بهره‌ای از فلسفه نیز دارد و البته موضوع عمده آن، نقد زنان و ازدواج است و از این رو از یک سو علیه فمینیسم (در نقد رادیکال جنس زن) و از سوی دیگر هم‌صدا با فمینیسم (در نقد نهاد ازدواج) خواهد بود. امید که این کتاب بتواند در بسط این سنت انتقادی فلسفی با زبان طنز فلسفی ـ اجتماعی، موثر و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان باشد. سومین جلد از این مجموعه، کتاب «پسا پُشت‌مدرنیسم» نام دارد که به زودی آن را نیز می توانید از طاقچه دریافت کنید.

نظرات کاربران

fateme
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

متاسفم برای جامعه ای که به نیمی از جمعیتش که زنان باشن نمیتونه احترام بذاره و ساده ترین حقوقشون رو بده. از فمنیسم میترسند چون درصدد باز گرداندن حقوق از دست رفته بانوان و آگاه سازی آنها دربرابر خطر جدی جامعه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
تقدیم می‌شود به: تمامی زنان ایران‌زمین؛ که یقیناً جواب دندان‌شکنی به این کتاب خواهند داد، تا درس عبرتی باشد برای سایرین!
سپیده
تقدیم می‌شود به: تمامی زنان ایران‌زمین؛ که یقیناً جواب دندان‌شکنی به این کتاب خواهند داد، تا درس عبرتی باشد برای سایرین!
MSadra
سقراط و گزانتیپ کار فلسفه از همان ابتدا با جدال با زنان آغاز شد، چرا که سقراط بیش از مجادله با اشراف آتن، با زنی بسیار بدخو سروکار داشت. گزانتیپ یا زنتیپی (Xanthippe) همسر دوم سقراط، زنی سبزی‌فروش بود که به تندخویی و بدخلقی شهرت داشت.
سپیده
این سخن در ادبیات کلاسیک نیز به تفصیل شرح داده شده، چنانچه ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) در نمایشنامه هَملِت (Hamlet) می‌گوید: «من می‌گویم دیگر زناشویی نباید باشد، آنان که تاکنون ازدواج کرده‌اند، همه بجز یکی‌شان زنده نخواهند ماند، و اما بقیه مردم همچنان که هستند خواهند بود. برو، به دیر برو!» و نیز: «اگر خواستار زناشویی هستی، همسر مردی احمق شو؛ چه آنان که خردمندند [ازدواج نمی‌کنند، زیرا] خوب می‌دانند شما چه غول‌هایی از ایشان می‌سازید».
سپیده
نظریه پشت‌مدرنیسم (Poshtmodernismus) با مدرنیسم و پست‌مدرنیسم در ستیز است: «پُشت‌مدرنیسم (Poshtmodernism) نظریه‌ای است مبتنی بر این اصل که ما پشتِ مدرنیته گیر کرده‌ایم.
سپیده
(بخشی از گفتگوی منتشرنشده مارتین هایدگر و هانا آرنت در کلبه جنگی) این سخن خود بدان معناست که زنان جز در سایه‌سار مردان زیستن نتوان که اگر زنی به مردی گقت آری، «هستن» توانستن، ورنه، پاسخِ نه، خود علت نیست‌شدن ایشان است. و این نیستی، همان است که تنها در تجربه (Erlebnis) رانندگی با پراید (Death Machine) به تمامی محقق می‌شود، زیرا کسی که پراید می‌خرد، به «مرگ‌آگاهی» رسیده است. چون نه‌تنها از مرگ قریب‌الوقوع نمی‌ترسد، بلکه خود آن را به‌مثابه یک کالا می‌خرد. و اگرچه زمان دقیق آن را تعیّن نمی‌تواند کرد، در مقابل شکل و محتوای آن را تعیین می‌کند. پراید، مظهر نسخ، مسخ و فسخ مرزهای میان زندگی امروز و مرگ فردا است. اما آنان که چنین بودند، مسخ و فسخ و نسخ شدند و ما اینک می‌بایست مقدمات و صغری و کبرای بسیار فراهم آوریم تا شاید این سخن آن زن را خوشایند آید و دست در دست هم دهیم به مهر.
ز.م
اما امروز حوالت تاریخی گروهی دیگر چنان است که به تأسی و تشبث با آن عفریته (Gugush) در فیلم همسفر (۱۳۵۴) که بنگاه فسق و فجور (Manoto) خود را به نام مدرسه فلسفه افلاطون (Plato)، آکادمی (Academy) نامیده بود، در پاسخ به علی (Behruz Vosughi) چنین می‌گویند: ـ «علی بیداری؟ ـ مثه اینکه آره... ـ می‌خوای بخوابی؟ ـ ما رو هوایی نکن مرگ مادرت... ـ یه سوال ازت بپرسم راستشو می‌گی؟ ـ بپرس بابا بپرس.... ـ تو زن داری؟ ـ نه بابا. زن‌مون کجا بود؟ ـ پس تو چی داری؟ ـ هیچی، جز یه ننه و یه خونه گرویی....
ز.م
تقدیم می‌شود به: تمامی زنان ایران‌زمین؛ که یقیناً جواب دندان‌شکنی به این کتاب خواهند داد، تا درس عبرتی باشد برای سایرین!
ز.م
نیز در کتاب «پسا پُشت‌مدرنیسم» (سومین جلد از این مجموعه) به این مطلب تصریح می‌شود که پشت مدرنیسم و پساپشت مدرنیسم (Post-Poshtmodernismus) با کاپیتالیسم و کوپنیسم به یک اندازه در ستیز است. اما لازم است که در این کتاب به نقد فمینیسم پرداخته شود، و به طور کلی نقد زنان و تزویج.
سپیده

حجم

۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴,۷۰۰
تومان