دانلود کتاب صوتی عشق سالهای وبا آرمان سلطان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عشق در زمان وبا (عشق سال های وبا) اثر گابریل گارسیا مارکز

دانلود و خرید کتاب صوتی عشق در زمان وبا (عشق سال های وبا)

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۹۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عشق در زمان وبا (عشق سال های وبا)

کتاب صوتی عشق در زمان وبا -که با نام عشق سال های وبا نیز شناخته می‌شود- اثری از گابریل گارسیا مارکز است. داستان این کتاب در شهری تاریخی در حوزه دریای کارائیب در اواخر قرن نوزدهم اتفاق افتاده است. زمانی که کشور‌های آمریکای لاتین درگیر جنگ‌های داخلی بودند و اوضاع کشور‌های این حوزه نابه‌سامان بود.

قصه‌های عاشقانه همواره مورد توجه بسیاری از مردم بوده است. روایت داستان این کتاب عشقی متفاوت میان دختری از خانواده تقریبا مرفه با پسری از خانواده متوسط است که این عشق به دلیل مخالفت خانواده‌ها به سرانجام نمی‌رسد. اما روزگار گذشته و پس از سال‌ها این دو یکدیگر را ملاقات می‌کنند. گابریل گارسیا مارکز خالق این اثر ماندگار با نوشتن این کتاب به سبک رئالیسم جادویی، رمانی جذاب خلق کرده است. این کتاب صوتی با ترجمه بهمن فرزانه در نشر صوتی آوا‌نامه با صدای آرمان سلطان‌زاده منتشر شده است.

خلاصه کتاب صوتی عشق در زمان وبا (عشق سالهای وبا)

هشدار: این قسمت می‌تواند پایان داستان را لو بدهد!

داستان کتاب صوتی عشق در زمان وبا (عشق سالهای وبا) با مرگ خرمیا دوسنت آمور، عکاس قدیمی شهر و دوست دکتر خوونال اوربینو پزشک سرشناش شهر آغاز می‌شود. سه روز بعد از وفات دوسنت آمور هنگامی که دکتر برای مراسم تشییع جنازه دوستش آماده می‌شود برای گرفتن طوطی‌اش به بالای درخت می‌رود و از شاخه می‌افتد. این سقوط به مرگ وی منجر می‌شود. در مراسم ختم دکتر اوربینو مردی به نام فلورنتینو آریسا به همسر دکتر به نام فرمینا داسا ابراز علاقه کرده و همسر داغدار را به خشم می‌آورد. با بازگشت به گذشته است که کم‌کم داستان روشن می‌شود...

فرمینا که در مدرسه‌ی صومعه مریم مقدس مشغول تحصیل بوده است با پدر و عمه خویش زندگی می‌کند و خانواده تقریبا مرفهی دارد. در پی رابطه پنهانی با پسری به نام فلورنتینو آریسا، فرزند نامشروع مردی سرشناس که شرکت کشتی‌رانی دارد و تنها با مادرش زندگی می‌کند، از مدرسه اخراج می‌شود. پس از مطلع‌شدن پدر فرمینا از این عشق پنهانی، او سعی می‌کند دخترش را از این ارتباط دور نگه دارد اما ارتباط این دو عاشق به اینجا ختم نمی‌شود و ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که فرمینا در پی اتفاق حس می‌کند که این عشق زودگذر است و سرانجامی ندارد. آن زمان است که رابطه‌اش با فلورنتینو را بر هم می‌زند و با دکتر اوربینو فرزند پزشکی سرشناش ازدواج می‌کند. این ازدواج با داشتن تفاوت‌های بسیار میان فرمینا و دکتر اوربینو به مدت ۵۰ سال تا مرگ دکتر اوربینو ادامه پیدا می‌کند.

فلورنتینو که از ازدواج فرمینا مطلع می‌شود با خود عهد می‌کند که هرگز ازدواج نکند و عشق فرمینا را در خود زنده نگه دارد. با اینکه او در این سال‌ها ازدواج نمی‌کند، اما روابط نامشروع متعدی با زنان و دختران برقرار کرده و تنها دغدغه‌اش این است که فرمینا از این ارتباط‌ها چیزی متوجه نشود. با گذشت زمان فلورنتینو از شرکت کشتی‌رانی پدرش ارثی به دست آورده و پولدار می‌شود. با مرگ دکتر اوربینو است که جسارت ابراز دوباره این عشق پنجاه‌ساله را پیدا کرده و در مراسم تدفین دکتر اوربینو به فرمینا ابراز عشق می‌کند. فرمینا در ابتدا خشمگین می‌شود و با مخالفت دختر و پسرش مواجه می‌شود اما پس از مدتی با تاکید فرزندانش به اینکه تنها به معاشرت با این مرد بپردازد و رابطه‌ای عاشقانه نداشته باشد، با یکی از کشتی‌های شرکت فلورنتینو سفری را آغاز می‌کند. این سفر که به‌سان ماه عسل است این دو نفر را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند. با گذاشتن پرچمی نشان از اینکه در این کشتی افرادی با بیماری وبا هستند تمام مسافران از کشتی خارج شده و این کشتی در بنادر مختلف توقف کرده و باز به راه خویش ادامه می‌دهد. این کشتی عشقی دیرینه را با خود حمل می‌کند و در دریای کارائیب سرگردان می‌ماند...

شنیدن کتاب صوتی عشق سال های وبا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی عشق در زمان وبا رمانی است عاشقانه با حال و هوای آمریکای لاتین. اگر به کتاب‌های گابریل گارسیا مارکز علاقه‌مند هستید، ادبیات عاشقانه را می‌پسندید و به خواندن کتاب‌های آمریکای لاتین علاقه نشان می‌دهید این کتاب می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. حضور عشق همچون وبا در زندگی مردم آمریکایی رسوخ کرده و اتفاقاتی را رقم می‌زند.

چرا باید کتاب صوتی عشق در زمان وبا را بشنویم؟

درگیر شدن ناخودآگاه شما در حین خواندن داستان، دلیل اصلی برای خواندن این کتاب عاشقانه و جذاب است. پیدا شدن یک مثلث عشقی میان دختری که به دلایل متفاوت تصمیم می‌گیرد از عشق خود جدا شود و با پزشکی ازدواج کند، عشقی که معشوقش به او ابراز می‌کند و پزشکی که به دنبال معالجه بیماران است، سه محور اصلی داستان هستند. سبک نوشتاری نویسنده به‌گونه‌ای است که خواننده را میخکوب می‌کند.

درباره گابریل گارسیا مارکز

گابریل خوزه گارسیا مارکز در ۶ مارس ۱۹۲۷ در دهکده‌ای در کلمبیا متولد شد. او در بین مردم آمریکای لاتین به گابو یا گابیتو معروف است. وی علاوه به نویسنده، روزنامه‌نگار و ناشر نیز بود و در کنار این‌ها فعالیت‌های سیاسی نیز داشت و پس از درگیری با رئیس دولت کلمبیا تحت تعقیب قرار گرفت و در مکزیک ساکن شد. شهرت و محبوبیت مارکز به قدری بود که در سال ۲۰۰۰ مردم خواستار پذیرش ریاست‌جمهوری وی شدند اما او نپذیرفت.

کارتون گابریل گارسیا مارکز

مارکز با نوشتن روح و روانش را جلا می‌داد به همین خاطر بود که تحصیل در رشته حقوق را رها کرد. مارکز در ابتدا تحت تاثیر ویلیام فاکنر بود و نخستین کتابش را در سن ۲۳ سالگی با همین تاثیرات چاپ کرد. سبک اصلی نوشتارش بیشتر رئالیسم بود و کم‌کم به سمت رئالیسم جادویی گرایش پیدا کرد. این سبک در کتاب صد سال تنهایی مشخص و واضح است و در سال ۱۹۸۲ این کتاب برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

از دیگر آثار مارکز می‌توان به پاییز پدر سالار، ساعت شوم، کسی به سرهنگ نامه نمی‌نویسد و از عشق و شیاطین دگر نام برد. وی در اواخر عمر خلاقیت نوشتاری‌اش را از دست داد به طوری که برای کتاب روسپیان غمگین من ده سال زمان گذاشت. وی در سال ۲۰۱۲ به بیماری آلزایمر دچار شده و در سال ۲۰۱۴ در منزل شخصی خود در مکزیک چشم از جهان فرو بست.

اقتباس‌ها از این رمان عاشقانه

گابریل گارسیا مارکز همیشه از اینکه فیلمی بر پایه آثارش ساخته شود ناراضی بود و آن را نمی‌پذیرفت تا اینکه در سال ۲۰۰۶ کمپانی استون ویلچ میکچرز توانست حقوق ساخت فیلمی برپایه این رمان را خریداری کند. مایک نیوول کارگردان این فیلم انتخاب شد و پس از حساسیت‌های بسیار این فیلم ابتدا به صورت خصوصی برای مارکز اکران شده و با تاییدش به اکران عمومی درآمد. این فیلم با همین نام در سال ۲۰۰۷ اکران شد.

پوستر فیلم اقتباسی عشق در زمان وبا

بهترین ترجمه کتاب عشق سال های وبا

نشان دادن حالت و حسی عادی همانند عشق به صورت خارق‌العاده رمانی غنی و پربار از مارکز پدید آورد که مترجمان مختلفی سعی در ترجمه آن کردند. از بهترین ترجمه‌های این کتاب می‌توان به ترجمه بهمن فرزانه اشاره کرد که این کتاب را از زبان اصلی آن یعنی اسپانیایی برگردانده است. این ترجمه در نشر ققنوس منتشر شده است و نسخه صوتی آن با صدای آرمان سلطان‌زاده به همت انتشارات آوانامه دراختیار شما قرار گرفته است.

سه سال پس از انتشار این کتاب بود که آلفرد کنوف آن را به زبان انگلیسی ترجمه کرده است و دیگر ترجمه‌های فارسی این رمان، از همین نسخه انگلیسی آن است. کیومرث پارسای با همت نشر آریابان نسخه دیگری از این کتاب را ترجمه و منتشر کرده است. انتشارات کتاب‌سرای نیک نیز با ترجمه کاوه میرعباسی منتشر کرده است. از دیگر ترجمه‌های این کتاب ماندگار می‌توان به ترجمه ساناز علمی در نشر تمدن علمی، اسماعیل قهرمانی در نشر روزگار، علی‌اصغر شجاعی در نشر شبگون و پردیس فتحی در نشر راه معاصر اشاره کرد.

درباره بهمن فرزانه، مترجم کتاب

بهمن فرزانه مترجم توانای کشورمان در سال ۱۳۱۷ متولد شد. او به زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی مسلط بود و بیش از ۵۰ کتاب به فارسی ترجمه کرده است. فرزانه در انتخاب کتاب برای ترجمه دقت زیادی به‌کار می‌برد و اولین بار او بود که مارکز را به خوانندگان ایرانی معرفی کرد. او سال‌ها در فلورانس و رم زندگی کرد؛ در بهار ۱۳۹۲ به قصد استراحت به ایران بازگشت و اعلام کرد دیگر قصد رفتن به ایتالیا را ندارد.

بهمن فرزانه در هفدهم بهمن همان سال و در سن ۷۵ سالگی در تهران درگذشت.

درباره آرمان سلطان زاده، گوینده کتاب صوتی عشق در زمان وبا

آرمان سلطان‌‌زاده یکی از شناخته شده‌ترین گویندگان کتاب‌های صوتی است. او سال‌ها به اجرای نمایش‌های رادیویی پرداخته و پس از حضور در نشر «آوانامه»، از سال ۱۳۹۳ تا امروز ۲۰۰ کتاب صوتی را با صدای گرم و دلنشین خود به گوش ما رسانده است.

آرمان سلطان ‌زاده متولد سال ۱۳۶۶ در شهر بابل است. او از سال ۱۳۸۲ تحت نظر اساتیدی چون «علی محمدی کلاگر» و «عباس ابوالحسنی» فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده و در ۳۰ تئاتر به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته است. هم‌چنین نویسندگی و کارگردانی ۴ اثر را در کارنامه‌ خود دارد. سلطان ‌زاده پس از آشنایی با «علی دنیوی ساروی» در سال ۱۳۸۸ به رادیو مازندران رفت و فعالیت خود را به عنوان بازیگر نمایش‌های رادیویی آغاز کرد.

آرمان سلطان‌‌زاده را بیشتر به عنوان گوینده کتاب‌های صوتی می‌شناسیم؛ او در موسسه‌ آوانامه به عنوان گوینده و مدیر تولید مشغول به فعالیت است. آثار بسیاری از جمله همین کتاب را، می‌توانید با صدای او از طاقچه بشنوید.

معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظرات کاربران

mahdieh
۱۳۹۷/۱۲/۲۰

عالی عالی عالی این کتاب رو به قصد بالا رفتن ادرنالینتون نخونین به قصد دیدن یه عشق هیجان انگیز نخونین به قصد اروم شدن بخونین اونوقته که با صفحه به صفحش زندگی میکنین و با خوندن هرخط به دنیای جدیدی میرین با

- بیشتر
i._.shayan
۱۳۹۶/۰۷/۲۴

گابریل گارسیا مارکز بهمن فرزانه ارمان سلطان زاده مگه بهتر از اینم داریم دیگه ؟

Nino
۱۳۹۸/۱۱/۲۸

روایت و داستان گویی مارکز که واقعا معجزه اس ولی برای من درک عشق فلورنتینو آریثا سخت بود!واقعا میشد اسمشو عشق گذاشت؟!🙄 به جز ادعای عشق فلورنتینو،بقیه ی داستان برام واقعا جذاب بود!(نسخه ی صوتی رو گوش ندادم ، این

- بیشتر
Amir Savarrakhsh
۱۳۹۸/۱۱/۱۷

روایت آرمان سلطان زاده مانند همیشه عالی بود اما رمان برای من اندکی خسته کننده بود، عاشقانه ای زیبا ولی طولانی

SARA
۱۴۰۰/۰۹/۰۷

جالب بود، اما اواسط یکم خسته کننده بود و فقط بخاطر گویندگی جذاب گوش کردم‌.

Hosna
۱۳۹۹/۰۴/۱۵

گویندگی که حرف نداشت🎙️👍🏼 داستان هم زیبا بود و به نظر من دلیل زیباییش ذکر کوچکترین جزییات بود...

میلاد
۱۳۹۷/۱۰/۰۶

سالها قبل خوانده بودم و ارزشش را داشت که نسخه صوتی آن را هم بشنوم. عاشقانه ترین رمانی که خوانده ام. ترجمه عالی و خوانش فوق العاده خوب و موسیقی بسیار هماهنگ و زیبا. بنظرم تجربه شنیدن رمانها با این

- بیشتر
raminhoo
۱۳۹۷/۰۱/۱۱

با صدای آرمان سلطان زاده زیبا بود. البته اون انتظاری که قبل از خواندن کتاب داشتم براورده نشد. معتقدم آثار نویسندگان روس یک سر و گردن بالاتر از کار سایر نویسندگان هست. کتاب بعدی که مطالعه میکنم «صد سال تنهایی» از همین

- بیشتر
سپينود
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

توصیفات و فضا سازی عالی بود. نوع روایت هم جالب بود. خطی روایت نمیشه و همین جذابیتشو بالا می بره. اما بنظر من چیزی که دیده میشه بیشتر هرزگی و هوس رانیه تا عشق. و به شخصه اعتقاد دارم با

- بیشتر
babak1374
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

جزئیات انقدر خوب ذکر شده که از گوش دادن بهش نه تنها ادم خسته نمیشه بلکه لذت میبره یکی از ویژگی های خوب اقای سلطان زاده اینه همیشه بهترین ترجمه رو برای خوندن انتخاب میکنه و یه منبع خوبیه برای

- بیشتر

زمان

۲۰ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۷,۰۰۰
۹۵,۹۰۰
۳۰%
تومان