دانلود و خرید کتاب فقها و حکومت (پژوهشی در تاریخ فقه سیاسی شیعه) محمد جعفری هرندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فقها و حکومت (پژوهشی در تاریخ فقه سیاسی شیعه) اثر محمد جعفری هرندی

کتاب فقها و حکومت (پژوهشی در تاریخ فقه سیاسی شیعه)

معرفی کتاب فقها و حکومت (پژوهشی در تاریخ فقه سیاسی شیعه)

«فقها و حکومت (پژوهشی در تاریخ فقه سیاسی شیعه)» به قلم دکتر محمد جعفری هرندی (-۱۳۱۸) برای مقطع کارشناسی ارشد رشته «علوم سیاسی» نوشته شده‌است. این کتاب پژوهشی است در فقه سیاسی اسلام و به ویژه شیعه‎. نویسنده در این اثر تحقیقی به بررسی آرای فرق گوناگون پیرامون حکومت اسلامی‎ و حکومت در اسلام از عهد پیامبر به بعد می‎‌پردازد. سپس با توجه بیشتر به آرای شیعه، نظرات فقهی برجسته‎‌ترین فقهای اثنی‌‎عشری‎ را تقریر و تحلیل می‎‌کند. در این کتاب چنان‌که در پیش‌گفتار آمده است مباحث زیر مطرح شده‌اند: ۱- مبانی تفکر سیاسی در قرآن (بررسی آیات مربوط به مبانی اندیشه‌های سیاسی). ۲- ابعاد سیاسی سیره معصومین (ع). ۳- اصل و مبانی نظریات و آراء سیاسی فقهای اسلام (بررسی آراء سیاسی صحابه - ماوردی - ابن حزم - غزالی - ابن تیمیه - شیخ محمد عبده - کواکبی و همچنین بررسی نظریات سیاسی شیخ طوسی - شیخ انصاری - بحرالعلوم صاحب فلسفه‌الفقیه - شیخ مهدی نراقی صاحب مستندالشیعه - میرفتاح صاحب عناوین - میرزای بزرگ شیرازی - سید جمال‌الدین اسدآبادی - میرزا محمدتقی شیرازی - میرزای نائینی و امام خمینی). ۴- نظام سیاسی و دولت در اسلام. ۵- طرح رهبری در نظام امامت و ولایت فقیه. ۶- اصول و مبانی دیپلماسی اسلام. ۷- اصولی و مبانی سیاست خارجی اسلام. ۸- حقوق اقلیتهای دینی و سیاسی در دولت اسلامی. ۹- تئوری سیاسی وحدت جامعه بشری در اسلام. ۱۰- پیمان‌های سیاسی چندجانبه در اسلام.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۶/۰۶/۰۲

چی میشه یک بار هم کتابهای مذهبی در طرح های تخفیف هفتگی قرار بگیرند؟ تنوع بد نیست. همه ش که نمیشه رمان و داستان باشه

Sajjad Mousavi
۱۴۰۱/۰۱/۱۲

بنده برای کنکور کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی این منبع را مطالعه میکنم. کمی سخت خوان است، اما برای قبولی در دانشگاه ارزش دارد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
مدنی نیز خوانند...، و چون دواعی افعال مردمان مختلف است و توجّه حرکات ایشان به غایت متنوّع...، پس بالضروره تدبیر می‌باید کرد که هر یک را به جای خود نگاه دارد و بدانچه استحقاق داشته باشد قانع گرداند و دست هر یک را از تَعَدّی و تَصَرُّف در حقوق دیگران کوتاه
کاربر ۴۰۲۰۲۱۳

حجم

۳۹۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۳۹۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۸۹,۷۵۰
تومان