دانلود و خرید کتاب آمریکا و تجزیه طلبی قومی در ایران جواد حق‌ گو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آمریکا و تجزیه طلبی قومی در ایران

کتاب آمریکا و تجزیه طلبی قومی در ایران نوشتهٔ جواد حق‌ گو را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به توضیح و تشریح تاریخچهٔ بعضی اقدامات تجزیه‌طلبانه در ایران و اقداماتی که از سوی برخی دولت‌ها ازجمله آمریکا برای تقویت این دست از اقدامات انجام شده است، می‌پردازد.

درباره کتاب آمریکا و تجزیه طلبی قومی در ایران

هر جامعه‌ای از قومیت‌ها و خرده‌فرهنگ‌های متعددی تشکیل شده که با وجود بعضی اختلافات، اشتراکاتی هم باهم دارند و همین اشتراکات، هویت واحدی به آن‌ها می‌دهند و سبب می‌شوند تا این خرده‌فرهنگ‌ها و قومیت‌های متعدد در کنار یکدیگر زندگی کنند و سازنده‌ی تمدنی یکپارچه باشند. اما ازآنجایی‌که ممکن است همین اتحاد و یکپارچگی با تلاش‌های خصمانه‌ٔ بعضی دول و گروهای سیاسی به موضعی برای رخنه در تمامیت ارضی و استقلال یک کشور تبدیل شود، لازم است تا تاریخچه و اهداف این دست از اعمال تجزیه‌طلبانه برای پیش‌گیری از تبعات آن در آینده، بیشتر و بهتر شناخته شود. کتاب آمریکا و تجزیه طلبی قومی در ایران تلاشی است برای تبیین تاریخچه و پیشینهٔ اقدامات تجزیه‌طلبانه در ایران با تأکید بر واکاوی نقش آمریکا در این اقدامات. 

خواندن کتاب آمریکا و تجزیه طلبی قومی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ ایران و نیز دانشجویان و پژوهشگران رشته‌‌های تاریخ و علوم سیاسی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب آمریکا و تجزیه طلبی قومی در ایران 

«گرایش‌ها و تمایلات قومی یکی از پدیده‌های اجتماعی - سیاسی است که به‌ویژه در دوران پس از جنگ سرد و فروپاشی نظام دو‌قطبی از اهمیت دو چندانی برخوردار شده و به دلیل اهمیت فراوان خود در حوزه‌های مختلف علوم اجتماعی از قبیل علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، روان‌شناسی اجتماعی، مردم‌شناسی، مطالعات فرهنگی و جامعه‌شناسی مورد مداقه قرار گرفته است. بررسی ناسیونالیسم قومی نشان می‌دهد که تنها در چهارده کشور جهان اقلیت قابل توجه و گروه‌های قومی تأثیرگذار بر روند سیاسی آن کشورها وجود ندارد و در این میان تنها ۴ درصد جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که دارای یک گروه قومی‌اند. درواقع همان‌گونه که آمارها نیز نشان می‌دهد بسیاری از کشورهای جهان چندقومیتی و چند فرهنگی‌اند؛ بنابراین آرمان ناسیونالیست‌های کلاسیک از ملت واحد و دولت واحد را تنها می‌توان به وسیلهٔ فرایند ملت‌سازی و با ادغام همهٔ شهروندان در یک ملت یا به وسیلهٔ تسلط و اخراج شهروندانی که به ملت تعلق ندارند، محقق ساخت. دولت‌هایی که با تعدد قومیت‌ها مواجه‌اند در عرصهٔ حکمرانی خود با محیطی کاملاً متفاوت در قیاس با دیگر دولت‌ها روبه‌رو می‌باشند. این وضعیت در کشورهای گوناگون پیرو یک الگوی مشخص نیست و وضعیت قومیت‌ها و نوع عملکرد و پویش‌های این کنش‌گران به اقتضای شرایط گوناگون داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی از الگوهای متفاوتی پیروی می‌کند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان