دانلود و خرید کتاب مردی که امضا نکرد ترجمه کریم شنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردی که امضا نکرد اثر گروه المیادین لبنان

کتاب مردی که امضا نکرد

معرفی کتاب مردی که امضا نکرد

کتاب الکترونیکی «مردی که امضا نکرد» نوشتهٔ گروه المیادین لبنان با ترجمه کریم شنی در انتشارات روایت ۲۷ بعثت چاپ شده است. بثنیه شعبان که حجم زیادی از مطالب کتاب مربوط به اوست، سمت مشاور رسانه‌ای و سیاسی و همچنین ریاست اجرایی شبکه المیادین را به عهده داشته و در کنار افرادی چون رشید کنج، زاهر المریضی، هاله بوصعب و امیر بن جدّو در تهیه این‌مستند و کتاب آن، مشارکت داشته است.

درباره کتاب مردی که امضا نکرد

مردی که امضا نکرد (این‌چنین با حافظ اسد آشنا شدم)» به‌قلم گروه المیادین لبنان به‌تازگی با ترجمه کریم شنی تهیه و تنظیم شده است. متن مکتوب یک مجموعه مستند از تولیدات شبکه المیادین لبنان است که سال ۲۰۱۸ در ۱۲ قسمت تولید و پخش شد و بازه زمانی ۴۰ سال از تاریخ معاصر سوریه را در بر می‌گرفت. یکی از موضوعات محوری این‌ مستند منازعات اسرائیل و اعراب و روز نکبت فلسطین است. تهیه‌کنندگان و نویسندگان این‌ مستند در پی روشنگری‌ درباره پشت‌ پرده اتفاقات آن‌ دوره و نقش حافظ اسد رئیس‌جمهور پیشین سوریه در مذاکرات با آمریکا و غربی‌ها برای بازگرداندن بلندی‌های جولان در مقابل صلح بودند.

کتاب مردی که امضا نکرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تاریخ و علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مردی که امضا نکرد

بثینه شعبان: تشکر. قبل از اینکه از دهه پنجاه و فاجعه اشغال فلسطین شروع کنیم، باید کمی به عقب برگردیم تا نظری به بعضی از حوادث بیندازیم که تأثیرات مهمی در جریان رویدادهای دنیای عرب داشــتند. شــاید ابتدایِ این حوادث،نخستین کنگره صهیونیستی در بازل سوئیس باشــد کــه تئــودور هرتــزل در آنجــا اعلامیــه تشــکیل دولــت قــوم یهــود را رونمایــی کــرد. بعــد از آن، پروژه‌هــا و برنامه‌هــای راهبردی صهیونیسم برای تحقق این هدف پیش می‌رفت. این موضوع بازتاب مهمی در جهان عرب داشت. با پایان جنگ جهانی اول سرزمین‌های عربی، کــه مدت‌هــا حــس ملی‌گرایــی در آن‌هــا فروکــش کرده بود،‌ ضد ســلطه ســلطنت عثمانــی و ترک‌هــا تمــرد نمودنــد و وارد نبرد با عثمانی‌ها شــدند. این نبردها موجب استقلال این دولت‌ها شد. به‌طور طبیعی عثمانی‌ها قبل از این اعمال مجرمانه‌ای را در جهان عرب مستمراً مرتکب شده بودند. به یاد داریم که تعداد زیادی از ملی‌گرایان و شورشیان و اعراب که عضو جمعیت اتحاد و ترقی بودند، در ششــم ماه ایار / می ســال ۱۹۱۶ (۱۲۹۵ شمسی) اعدام شدند. کار تا آنجا بالا کشید که کسانی که به زبان عربی سخن می‌گفتند و یا کتاب عربی می‌خواندند، زیر ذره‌بین عثمانی قرار گرفتند.

نظرات کاربران

asad aghamohammad
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

فقط مردم حمص توانستند بزرگی وعظمت این مرد را با گوشت و پوست و استخوان خود درک کنند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان