دانلود و خرید کتاب فرزندپروری مثبت سوزان گارسیا ترجمه زهرا میرزایی صفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری مثبت اثر سوزان گارسیا

کتاب فرزندپروری مثبت

معرفی کتاب فرزندپروری مثبت

کتاب فرزندپروری مثبت نوشتهٔ سوزان گارسیا و ترجمهٔ زهرا میرزایی صفاری است. انتشارات اسپینا این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی راهنمایی‌هایی ضروری برای مهم‌ترین سال‌های زندگی فرزند شما.

درباره کتاب فرزندپروری مثبت

سوزان گارسیا در کتاب فرزندپروری مثبت بیان کرده است که زمانی که والدین می‌دانند چه باید انجام دهند، اما از انجام آن کوتاهی می‌کنند، ترس و هراس زیادی پیدا می‌کنند. با مطالعهٔ اثر حاضر با اصول فرزندپروری و چگونگی اجرای آن اصول آشنا می‌شوید. به عقیدهٔ نویسنده پدری و مادری‌کردن آن‌چنان سخت نیست و می‌تواند لذت‌بخش هم باشد، اما به شرطی که آنان به موقع و به آهستگی در مسیر رشد فرزندان گام بردارند. با مطالعهٔ کتاب «فرزندپروری مثبت» درمی‌یابید که پیاده‌کردن اصول فرزندپروری مثل جوانه‌زدن فوری یک دانه نیست، بلکه یک مسابقه دوی ماراتن است. والدین تنها با یادگیری مداوم برنده این مسابقه هستند و می‌توانند فرزندان مستقل و خودمحوری پرورش دهند.

خواندن کتاب فرزندپروری مثبت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرزندپروری مثبت

«همه کودکان با استعداد به دنیا می‌آیند و هرچه بیشتر لذت به کاربری از روندی خلاقانه در انجام کارها را یاد می‌گیرند، چه موفق شوند چه شکست بخورند، از انعطاف‌پذیری و عزت‌نفس بیشتری برخوردار خواهند شد. برای بعضی از کودکان یادگیری مطالب، حجم آنها و ایجاد رابطه با دیگر همسالان دشوار است. با حمایت از این کودکان در زمینه‌هایی که به کمک نیاز دارند و با تمجید و ستایش از آنان وقتی کاری را به خوبی انجام می‌دهند، کم‌کم اعتماد به نفس در آنان افزایش می‌یابد. تلاش برای چنین بچه‌هایی باید در هر زمانی که شکست می‌خورند ادامه‌دار شود.

گاهی اوقات مهارت‌های فرزندپروری ما را شکست می‌دهند و تنها راهکار ما برای رهایی از آن وضعیت، رشوه‌دادن است. کارشناسان می‌گویند: این ما هستیم که به کودکان می‌آموزیم برای رفتاری که باید داشته باشند، پاداش دریافت کنند، این در حالی است که اغلب پدران و مادران برای خروج از یک وضعیت مشکل‌زا، از این راهکار استفاده می‌کنند.

دکتر لورا مارکام (روانشناس) می‌گوید: همه ما از جمله کودکان، هرازگاهی به انگیزه‌ای نیاز داریم تا از چیزی که خواهان آن هستیم، دست برداریم. به این دلیل که بچه‌های ما در لحظه‌ای که می‌خواهیم کاری را انجام دهند، از ما اطاعت نمی‌کنند. ما زمانی که پی می‌بریم پاداشی برایمان در نظر گرفته شده است، احتمالا کاری را انجام خواهیم داد و برای بچه‌ها این می‌تواند یک بستنی پس از ترک پارک باشد.

مارکام می‌گوید: برای اینکه پاداش‌دهی مؤثر واقع شود ما نیازمند ایجاد وضعیتی مطلوب برای هر دو طرف هستیم؛ یعنی پیشاپیش نه در میانه رفتار نامناسب کودک، پاداشی را در نظر بگیریم. پاداش‌دهی در میانه رفتار بدی که از کودکان سر می‌زند به آنان می‌آموزد بدرفتار باشند؛ زیرا پاداش دریافت می‌کنند. ما تمایل داریم بچه‌های ما در لحظه‌ای که ما می‌خواهیم کاری انجام شود آن را انجام دهند و دستورات ما را اطاعت کنند؛ اما این بدین معنا نیست که خواسته آنان نیز همین است. بزرگسالان زمانی که برای انجام کاری، پاداشی برایشان در نظر گرفته می‌شود، به انجام آن کار مشتاق می‌شوند، کودکان نیز این گونه‌اند؛ به طور مثال وعده خرید یک بستنی برای اینکه کودک رضایت دهد و پارک را ترک کند، یک پاداش خوب است.

والدین در هر حال، باید در پاداش‌دهی جانب احتیاط را رعایت کنند. وقتی به کودکان برای داشتن رفتاری مطلوب پاداش داده می‌شود، باید به شما بگوییم که این عمل‌تان عواقب خوبی ندارد؛ زیرا برای انجام آن بایستی پاداشی در نظر بگیرید. اگر شما پیرو این الگوی تربیتی هستید بدانید وقتی به کودکان خود به جهت کاری که به انجام آن تمایلی ندارند پاداش می‌دهید یا تحسین‌شان می‌کنید، تنها زمانی با شما همکاری می‌کنند که آنان را نظاره می‌کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۱۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان