دانلود و خرید کتاب بدنسازی و آماده سازی ورزشکاران در دوران رشد تئودور بومپا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بدنسازی و آماده سازی ورزشکاران در دوران رشد اثر تئودور بومپا

کتاب بدنسازی و آماده سازی ورزشکاران در دوران رشد

معرفی کتاب بدنسازی و آماده سازی ورزشکاران در دوران رشد

کتاب الکترونیکی «بدنسازی و آماده سازی ورزشکاران در دوران رشد» نوشتهٔ تئودور بومپا و مایکل کاررا و مرتضی تفاح و صادق رحیمی در انتشارات فرنام چاپ شده است.

درباره کتاب بدنسازی و آماده سازی ورزشکاران در دوران رشد

نمونه‌های تمرینی ارائه شده در کتاب بدنسازی و آماده‌سازی ورزشکاران در دوران رشد فقط بر سه مرحله از مراحل اصلی رشد و تکامل تمرکز دارد: دورهٔ پیش از بلوغ، دورهٔ بلوغ و دورهٔ پس از بلوغ. در دو فصل اول کتاب، اطلاعاتی در مورد جنبه‌های آناتومیکی، فیزیولوژیکی و روانی که بچه‌ها در هر یک از این مراحل تجربه می‌کنند ارائه شده است. در فصل سوم، مطالبی در مورد اهمیت ارزیابی ورزشکاران ــ نه در مورد مقایسه یک ورزشکار با سایر ورزشکاران، بلکه در مورد مشخص‌کردن نقاط پیشرفت و اهداف آمادگی جسمانی ــ ارائه شده است. ما روش‌هایی را برای ارزیابی در نظر گرفته‌ایم که به‌آسانی می‌توان آن‌ها را برای بسیاری از ورزش‌های تیمی و انفرادی به‌کار برد. در فصل‌های چهارم تا هشتم این کتاب به ترتیب مطالبی در مورد تمرینات انعطاف‌پذیری، تمرینات سرعتی، تمرینات چابکی و تندی، تمرینات قدرتی و توانی و تمرینات استقامتی ارائه شده است. فصل نهم در مورد زمان‌بندی مناسب برای شرکت در مسابقات سازمان‌یافته و راه‌هایی است که والدین و مربیان می‌توانند تمرینات و مسابقات را از آن طریق هدایت کنند تا این اطمینان حاصل شود که ورزشکاران آن‌ها از تجربه مثبتی برخوردار هستند. در فصل دهم، ما در مورد تغذیهٔ مناسب برای ورزشکاران کم‌سن‌و‌سال، به‌ویژه در مورد پنج عادت تغذیه‌ای، صحبت می‌کنیم. ما همچنین مطالبی را در مورد یک رژیم غذایی متعادل که شامل غذاهای کامل می‌شود و نیز غذاهایی که باید در قبل، حین و بعد از مسابقه یا جلسه تمرینی خورده شوند ارائه می‌دهیم. فصل یازدهم، همه اطلاعات بخش‌های قبلی را با هم در برنامه‌های تمرینی طولانی‌مدت و خاص برای رشته‌های ورزشی انفرادی و تیمی مختلف یک‌جا می‌کند. در فصل آخر این کتاب، مطالبی در مورد خرافات تمرینی که اغلب برای والدین، مربیان و تمرین‌دهندگان مورد ترویج و تبلیغ قرار می‌گیرند ارائه شده است.

کتاب بدنسازی و آماده سازی ورزشکاران در دوران رشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به مربیان ورزش مدارس و باشگاه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بدنسازی و آماده سازی ورزشکاران در دوران رشد

«در بیشتر اوقات، برنامه‌های ورزشی کودکان از برنامه‌های تمرینی ورزشکاران نخبه و مشهور، که با موفقیت‌های ملی و بین‌المللی خویش توانسته‌اند ورزشکاران کم سن و سال و مربیان آنها را شیفته خویش کنند، پیروی می‌کند. افرادی که از این برنامههای تمرینی پیروی میکنند ، اغلب چنین اظهار میدارند که "اگر این برنامه برای کوب براینت یا سیدنی کرازبی موثر واقع شده است، بنابراین برای کودکان من نیز مفید خواهد بود! " مربیان معمولا این برنامه‌ها را با همه جزئیات آن‌ها به کار می‌گیرند و به ارزیابی این موضوع نمی‌پردازند که این برنامه‌ها تا چه حد می‌توانند علاقه ورزشکاران کم سن و سال را برآورده کرده و تا چه میزان از دستورالعمل های مفید، از قبیل اصول تمرین، استفاده می‌کنند. مربیان و والدین میتوانند فقط با فشار یک کلید، برنامه‌های کامل و پیچیده‌ای را از یک وب سایت یا مقاله دریافت کنند و بدون اندک توجهی به نیازهای جسمانی یک کودک و نوجوان، ورزشکاران خویش را به طور کورکورانه ای تمرین دهند. البته قصد این مربیان و والدین ایجاد اختلال در رشد و تکامل ورزشکار نیست، بلکه قصد آنها فقط فراهم کردن یک فرصت رقابتی برای کودکان خویش به منظور بهتر شدن و برتری یافتن در محیطهای ورزشی کامال رقابتی است ــ چیزی که در بعضی مواقع باعث می‌شود تا رشد و تکامل کودک مورد توجه قرار نگرفته و دچار اختلال شود. برای نمونه، این مسئله در والدین بسیار رایج است که یک ورزش و رقابت خاص را برای کودکان خویش بسیار ساده و موثر می‌پندارند و مثال چنین بیان می‌کنند که: "جانی قصد دارد تا در لیگ ملی هاکی بازی کند یا قصد جولی این است که به یک بازیکن حرفهای فوتبال بدل شود و مدال طلای المپیک را به خانه آورد." در هر دوی این موارد، ممکن است که والدین این بچه‌ها به اشتباه علاقه اولیه کودک خویش به یک ورزش را به عنوان فرصتی برای تمرکز بر برنامه‌های تمرین، مربیگری و توسعه مهارتهای خاص یک ورزش معین در کودک خویش پندارند. ما بچه‌هایی با سن کم 6 سال را مشاهده کردهایم که کل توسعه جسمانی آنها در حول حرکات تخصصی یک رشته ورزشی خاص سازماندهی می‌شود. در واقع باید کودکان را به شرکت در بازی ها ، ورزش ها و فعالیتهای جسمانی متنوع تشویق کرد تا رشد و تکامل ورزشی، قدرت عضلانی و سازماندهی عصبی آنها به حد مطلوب برسد. کودکان را نباید به عنوان بزرگسالان کوچک در نظر گرفت. کودکان از ویژگیهای فیزیولوژیکی مشخص و خاصی برخوردارند که باید به آنها توجه داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۶ صفحه

حجم

۱۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان