دانلود و خرید کتاب سخن از عشق بر لبه پرتگاه بوریس سیرولنیک ترجمه سمانه حنیفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب سخن از عشق بر لبه پرتگاه

کتاب سخن از عشق بر لبه پرتگاه

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سخن از عشق بر لبه پرتگاه

کتاب سخن از عشق بر لبه پرتگاه نوشتهٔ بوریس سیرولنیک و ترجمهٔ سمانه حنیفی است. انتشارات افراز این کتاب را منتشر کرده است. نویسنده در این اثر بیان کرده است که چگونه بر شکست‌هایمان غلبه کنیم.

درباره کتاب سخن از عشق بر لبه پرتگاه

بوریس سیرولنیک در کتاب سخن از عشق بر لبه پرتگاه از آسیب‌ها و شکست‌هایی صحبت گرده که ممکن است در زندگی هر انسانی پیش بیاید، اما منظور او از آسیب هم ضربهٔ روحی است و هم آسیب روانی و هم شکست عاطفی و حتی صدمه‌های جسمی. مثلاً بیماری، تجاوز، شکنجه، سوءقصد، قتل، جنگ، تبعید، عزا و خشونت جسمی و روحی که در دنیای امروز میلیون‌ها کودک، زن و مرد با آن مواجه هستند. انسان‌های زیادی روی زمین هستند که هنگام روبه‌رو شدن با یک شکست، تمامی زندگی‌شان را از دست می‌دهند، اما چرا انسان‌ها هیچ تلاشی به منظور غلبه بر این آسیب‌ها نمی‌کنند؟ چرا با شکست‌های عاطفی‌شان مبارزه نمی‌کنند؟ چرا با بی‌تفاوتی خود را به دست سرنوشت ناشناخته‌ای می‌سپارند و اسم آن را قضا و قدر می‌گذارند؟

نویسنده در این اثر تأکید کرده است که با به‌کار گرفتن توانایی‌های روحی، می‌توان راه رشد و تحولی دوباره را بعد از شکست و یا زوال روحی، روانی و عاطفی‌ای که اتفاق افتاده، دنبال کرد. بوریس سیرولینک به این کار و این قدرت از سر گرفتن زندگی دوباره، «عنوان تحول روحی» داده است. او معتقد است که اگر بتوانیم هدف اصلی زندگی خود را پیدا کنیم، می‌توانیم همهٔ سختی‌های موجود در راه پیشرفت و رسیدن به درجهٔ والای انسانیت را به جان بخریم. گاهی اوقات برگشتن به زندگی گذشته و یادآوری و مرور خاطرات و یا حوادث تلخی که اتفاق افتاده است، به انسان کمک می‌کند تا آسیب‌های روحی را که در او تأثیر گذاشته، پیدا کند.

خواندن کتاب سخن از عشق بر لبه پرتگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ اثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بوریس سیرولنیک

بوریس سیروینک در ۲۶ ژوئیه سال ۱۹۳۷ در بوردو فرانسه به‌دنیا آمد. او تحصیلاتش را بعد از رفتن به مدرسهٔ ژاک - دکو در دانشگاه پزشکی پاریس دنبال کرد و تخصصش را در رشتهٔ عصب - روان‌شناسی گرفت. او پزشک متخصص علم عادات و رسوم‌شناسی انسان‌ها و نیز یک عصب‌شناس و روان‌شناس معروف است. او در بیمارستان تولون و دانشگاه وار کار می‌کرد. بوریس سیرولینک به‌خاطر توسعه و بسط مفهوم تحول روحی، بسیار مشهور شده است. منظور او از تحول روحی، تولد دوباره بعد از آسیب و یا بحران‌های روانی است. همچنین او طی دو دهه عضو کمیته‌ای در فرانسه بود که فرهنگ صلح و رفتارهای ضدخشونت را توسعه می‌دادند. او کتاب‌های بسیاری را به رشتهٔ قلم درآورد که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های «تولد معنا، انتشارات هاشت»، «غذاهای عاطفی انتشارات ادیل جاکب»، «بدبختی شگفت‌انگیز انتشارات ادیل جاکب»، «اردک‌های کوچک روستایی انتشارات ادیل جاکب»، «پچ‌پچ ارواح انتشارات ادیل جاکب»، «تحول روحی و چگونگی تولد دوباره بعد از رنجی بزرگ» و «سخن از عشق بر لبهٔ پرتگاه» اشاره کرد.

بخشی از کتاب سخن از عشق بر لبه پرتگاه

«به آنها در زمان جنگ گفته شده بود که با سربازان صحبتی نکنید. یکی از آن بچه‌ها تعریف می‌کرد که هنگام بازی کنار ساحل، توپش به طرف نیمکتی قِل خورد که دو سرباز نشسته بودند، او با آنها صحبت کرد و پاسخ سوالاتی را داد که معنی و مفهوم آن برایش عجیب بود. چند روز بعد خانواده‌اش توسط چریک‌ها دستگیر و ناپدید شدند، شاید در زمان تبعید کشته شدند. طی چندین سال آن بچه همیشه تکرار می‌کرد که نباید حین گرفتن توپ با آنها صحبت می‌کرد. او این جمله را همیشه تکرار می‌کند اما نمی‌گوید چرا این حرف را می‌زند و هیچ توضیحی برای آن نمی‌دهد. مطمئناً او در آن روز از پدر و مادرش گفته بود و نشانه‌هایی داده بود که بعد آنها را دستگیر کردند. او نمی‌دانست که باید در برخی موارد رازدار باشد و چیزی نگوید چون والدینش به‌خاطر آن مسائل کشته شدند. به همین علت است که سال‌ها او افرادی را تحسین می‌کرد که می‌دانستند چه موقع باید ساکت باشند و حرف نزنند چون می‌دانست سکوت در او احساس امنیت را به‌وجود می‌آورد. اما چون می‌دانست بیان چند کلمه و جمله باعث مرگ پدر و مادرش شده، احساس شرم می‌کرد و باعث شد که او رفتار عجیبی را یاد بگیرد. او دیگر نمی‌تواند به جز مسائل فرعی و کم اهمیت در مورد چیز دیگری صحبت کند، چون فکر می‌کند هر صمیمیت و صحبتی از زندگی خودش احساس نگرانی را در او به‌وجود می‌آورد.»

دانشنامه تخصصی مهندسی آب و فاضلاب (جلد اول)
افشین منصوری
غزلیات بهزاد (دفتر یکم)
بهزاد صدیقی مقدم پور
گل نرگس
اصغر قمی اویلی
تاکتیک های تدافعی دیگو سیمئونه
آتاناسیوس ترزیس
فنگ شویی در زندگی مدرن (جلد دوم)
سیده عطیه محمدزاده ضیابری
مدیریت دانش، رمزگذاری دانش و راه اندازی سیستم
زهیر حیاتی
الگوی تغییرات فواصل آیات قرآن کریم
مریم قیاس زارعیان
ژانر وحشت
بریجید چری
سفر به سرزمین های جویندگان طلا آنگلوساکسون ها و طولانی ترین مسیر ریلی جهان
مسعوده فائزی
سوخت دی‌متیل‌اتر در موتورهای دیزلی
وحید ساعدپناه
سرود صدهزار افیلیای عاشق و عکس یادگاری
قطب‌الدین صادقی
جیب های کانگورویی
شهرزاد شهرجردی
تنش ها و تعارضات اجتماعی
بهنام شکری
کوسه‌ها
آیرین تریمبل
باغچه پدربزرگ فاروک
متیو خلیل
شوکران نبرد
بهرام افراسیابی
آموزش سیستم فرمان خودرو
جواد مرادی
یاغی
حسین پاکدل
جان مالکوویچ بودن
چارلی کافمن
درسنامه طلایی جراحی دهان، فک و صورت مالامد
علیرضا جهانگیرنیا
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۵۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
تومان