دانلود و خرید کتاب نویسنده پنج دقیقه ای مارگرت گراگتی ترجمه وحید اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نویسنده پنج دقیقه ای اثر مارگرت گراگتی

کتاب نویسنده پنج دقیقه ای

انتشارات:نشر نیماژ
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نویسنده پنج دقیقه ای

کتاب نویسنده پنج دقیقه ای نوشتهٔ مارگرت گراگتی و ترجمهٔ وحید اکبری است. نشر نیماژ این کتاب را در سال ۱۴۰۳ منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ ایده‌ها و الگوهای درخشان برای نویسندگی خلاق با تمرین‌هایی پنج‌دقیقه‌ای.

درباره کتاب نویسنده پنج دقیقه ای

کتاب نویسنده پنج دقیقه ای را الهام‌بخش شما دانسته‌اند تا بنویسید و هیچ اهمیتی ندهید که چقدر زمان دارید؛ حتی اگر تنها پنج دقیقه وقت داشته باشید، می‌توانید نوشتن را آغاز کنید. این کتاب طرز فکر شما دربارهٔ نوشتن را هم تغییر می‌دهد و با تکیه بر ترکیبی از رشته‌ها از جمله روان‌شناسی، هنر، زبان‌شناسی و تبلیغاتْ در هر فصل یک بحث مرتبط با نوشتن را برای شما واکاوی کرده و سپس یک تمرین پنج‌دقیقه‌ای را ارائه داده است. چه نویسنده‌ای مبتدی باشید و چه باتجربه اما به‌دنبال ایده‌های جدید یا اینکه حتی بخواهید بنویسید تا به خودآگاهی برسید، این کتاب همراه شما می‌شود و کمکتان می‌کند تا به ذهنیات و درونیاتتان دست یابید. این اثر به شما نشان می‌دهد خاطرات شخصیتان، الگوهای جهانی کل انسان‌ها هستند؛ همچنین بینش تازه‌ای درمورد ماهیت داستان و داستان‌سرایی به مخاطب می‌دهد تا زندگی خود را به‌عنوان منبع پایان‌ناپذیر ایده‌های داستانی بشناسید و تفکر خلاق را تحریک کنید. نویسندهٔ کتاب نویسنده پنج دقیقه ای که مارگرت گراگتی نام دارد، دارای مدرک روان‌شناسی و فوق‌لیسانس مطالعات فیلم است.

خواندن کتاب نویسنده پنج دقیقه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب هنر و حرفهٔ نوشتن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نویسنده پنج دقیقه ای

«۵۴. واقعاً به‌دنبال چه هستید؟

در اوایل کارگاه نویسندگی، همیشه این تمرین را برای هنرجویان در نظر می‌گیرم. این را نه به‌دلیل فضول‌بودن که به‌خاطر شوق دستیابی به هدف، به‌خاطر عشق، بقا یا هرچیز دیگری که نیروی محرکهٔ داستان است، انجام می‌دهم.

به قول ارسطو، ما همان امیالمان هستیم. بدون میل، ما هیچ انگیزه‌ای برای انجام هیچ کاری نداریم و داستان‌های بدون میل، اغلب برای بشر چیزی بیش از حد کسل‌کننده هستند. ما به‌صورت خودآگاه یا ناخودآگاه، در تلاش برای واقعیت‌بخشیدن به امیالمان هستیم و روش انتخابی ما برای نیل به آن‌ها، درونمان را افشا می‌کند. مثلاً، ما خیلی دوست داریم تا از دغدغه‌های مالی در امان باشیم. اما چگونه به این امر دست پیدا کنیم؟ یک نفر احتمالاً سراغ بلیت بخت‌آزمایی می‌رود. دیگری احتمالاً تمام‌وقت کار می‌کند. یکی هم شاید بخواهد راه صدساله را یک‌شبه طی کند.

در زندگی واقعی، امیال تقدیر ما را شکل می‌دهند. مردی که تمام‌وقت کار می‌کند ممکن است در بازگشت به خانه، متوجه شود شریک زندگی‌اش او را به‌خاطر فردی با میزان توجه بیشتر ترک کرده است. خریدار بلیت بخت‌آزمایی احتمالاً هر هفته به همان مغازه می‌رود و با آن فرد پشت پیشخان آشنا می‌شود. آن فرد در سودای ره صدساله و عبور یک‌شبه، احتمالاً از فامیل و اقوام کلی قرض می‌کند و از پس بازپرداختشان برنمی‌آید. در داستان، مانند زندگی واقعی، امیال احتمالات داستان را شکل می‌دهند. ازاین‌حیث، خواسته و میل یک شخصیت از خواستهٔ دیگران کمتر اهمیت دارد. شخصیت هرچه بیشتر خواهان چیزی باشد، بیشتر به انجام آن سوق داده خواهد شد. این همان چیزی است که پلات (پی‌رنگ) را جذاب و زنده نگه می‌دارد.

قبل‌از نوشتن دربارهٔ امیال و خواسته‌های شخصیتمان، باید خودمان را بشناسیم. برخی هنرجویان به‌طرز شگفت‌انگیزی سر این نکته دچار مشکل می‌شوند. آن‌ها در تلاش‌اند اهداف ستودنی بیابند: صلح جهانی یا شاید اتمام رنج بشر. این مورد قابل‌درک است. دوست داریم به چشم «آدم خوب» به ما نگاه شود. اما حقیقت این است که بیشتر داستان‌ها در خاکی جوانه می‌زنند که چندان نوع‌دوستانه نیست. داستان‌ها پر از شخصیت‌هایی هستند که در مسیر خودشناسی یا خودتخریبی در حرکت هستند. به مکبث فکر کنید که چگونه میلش برای تاج‌وتخت او را وادار به قتل بهترین دوستش می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۸۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۱۴۴,۰۰۰
تومان