دانلود و خرید کتاب مردم سالاری دینی از منظر حضرت آیت الله خامنه ای مهدی سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردم سالاری دینی از منظر حضرت آیت الله خامنه ای اثر مهدی سعیدی

کتاب مردم سالاری دینی از منظر حضرت آیت الله خامنه ای

معرفی کتاب مردم سالاری دینی از منظر حضرت آیت الله خامنه ای

کتاب مردم سالاری دینی از منظر حضرت آیت الله خامنه ای به‌قلم مهدی سعیدی را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به تشریح مفهوم مردم سالاری دینی از دیدگاه حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای می‌پردازد.

درباره کتاب مردم سالاری دینی

در سال‌های آغازین دههٔ هشتاد و ابتدای دههٔ چهارم انقلاب اسلامی نظریهٔ مردم‌سالاری دینی ضرورت مشارکت سیاسی مردم مسلمان ایران را در قالب یک تئوری بومی که توانایی توضیح تمام ابعاد مربوط به نظام‌سازی سیاسی را داراست مطرح نمود. این تئوری در مقابل دیدگاهی بود که از سوی جهان غرب در فضای مدرنيته دائماً به چالش‌های دین و دموکراسی دامن زده می‌شد و در طول سال‌های پس از دوم خرداد ۱۳۷۶، غربی‌ها و عناصر داخلی آنان کوشیدند تا بر وسعت این تعارض فرضی بیفزایند. از حيث عمل سیاسی حتی دشمنان به این امر واقف و معترف بودند که در جمهوری اسلامی آرای مردم در انتخاب حکومت‌گران و کارگزاران نقش اول را دارد. اما این کنش مهم سیاسی فاقد پشتوانهٔ تئوری و نظری بود. وجود یک نظریهٔ قوی در این زمینه می‌توانست به شکل پایدار از مشارکت سیاسی مردم متدین حفاظت کند. مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مردم‌سالاری دینی را به‌عنوان یک نظریهٔ دینی مطرح کردند به‌گونه‌ای که مردم در تعیین کارگزاران نظام اسلامی نقش اصلی را بر عهده دارند و این نقش به‌منزلهٔ یک عمل دینی در ذات دین نهفته است. کتاب حاضر می‌کوشد ابتدا به تعریف مبانی و مفاهیم پایهٔ دموکراسی و سپس به تشریح و تبیین معنای آن از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بپردازد.

خواندن کتاب مردم سالاری دینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث مرتبط با حوزهٔ علوم سیاسی و دانشجویان و پژوهشگران این حوزه از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب مردم‌ سالاری دینی  

«- دموکراسی

۱-۱- تكثر تعاریف دموکراسی

ترکیب واژه‌های یونانی «دموس» به معنای مردم و کراتین مولد واژهٔ دموکراسی است. واژه‌ای که ارائهٔ تعریفی از آن به‌عبارتی «سهل و ممتنع» است؛ بدین معنا که همگان تصویری از دموکراسی در ذهن دارند ولی نوعی وحدت نظر در تعریف آن وجود نداشته و امروزه با انواع و اقسام تعاریف و تفاسیر مواجه هستیم. تعاريف دموکراسی آن قدر موسع‌اند که حتی رژیم‌های خودکامه نیز خود را دموکرات می‌نامند و حتی رژیم کمونیستی شوروی نیز خود را نماد واقعی دموکراسی معرفی می‌نمود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان