دانلود و خرید کتاب داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC محمد خانی چهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC اثر محمد خانی چهری

کتاب داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC

معرفی کتاب داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC

کتاب الکترونیکی داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC نوشتۀ محمد خانی چهری است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است. کتاب داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC، به بررسی و آموزش قوانین و تعرفه‌های گمرک و ثبت و پیگیری سفارش کالا به منظور واردات پرداخته است.

درباره کتاب داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC

کتاب داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC، شامل بازشناسی و تفسیر جامع ثبت سفارش، تعرفه‌بندی، ارزش‌گذاری و قواعد مبدأ در ایران، ارزش‌گذاری کالا در کشور‌های مالزی، پاکستان، ترکیه و چین، حقوق مالکیت فکری، دامپینگ و یارانه صادراتی و سرانجام تحلیل محتوای سامانه جستجوی شناسه ارزش (TSC) است که در هفت فصل طبقه‌بندی شده است و راهنمای خوبی برای اجرای درست مقررات ثبت سفارش و ترخیص در سامانه جامع تجارت پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک و دیگر بنگاه‌های درگیر در حوزه صادرات واردات و ترانزیت کالا است. این کتاب شامل سرفصل‌های زیر است:

فصل اول: کنوانسیون‌های گمرکی تعرفه و ارزش

فصل دوم: ارزش‌گذاری کالا در ایران 

فصل سوم: ارزش‌گذاری کالا در دیگر کشورها 53مقررات ارزش‌گذاری کالا در مالزی

فصل چهارم: حقوق مالکیت فکری

فصل پنجم: دامپینگ و یارانه صادراتی

فصل ششم: سامانه تعرفه و ارزش‌گذاری کالا در گمرک (TSC)

فصل هفتم: فرآیند ثبت سفارش در عملیات تجارت خارجی 

خواندن کتاب داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به کارهای بازرگانی و تجاری مناسب است.

بخشی از کتاب داشبورد مدیریت ثبت سفارش، تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک TSC

«در ماده ۷ مقررات گات ۱۹۴۷، اصول کلی مورد نیاز برای یک نظام بین‌المللی ارزش‌گذاری گزینش شد.

بند الف ماده ۷: «ارزش گمرکی کالای وارداتی باید براساس ارزش یکسان/ واقعی کالای وارداتی موضوع ارزش‌گذاری حقوق و عوارض گمرکی یا کالای همسان/ مشابه مبتنی باشد و نباید براساس ارزش کالای دارای منشاء ملی یا ارزش‌های ساختگی یا دلبخواه استوار گردد».

بند ب ماده ۷: «ارزش یکسان/ واقعی باید قیمتی باشد که این کالای مشابه در زمان و مکان گزینش شده در قوانین کشور واردکننده به آن قیمت فروخته یا برای فروش به جریان عادی تجارت، زیر شرایط رقابتی کامل عرضه می‌شود. تا اندازه‌ای که قیمت این کالا یا کالای همسان/ مشابه برحسب مقدار در معامله‌ای ویژه گزینش می‌گردد، قیمت مورد رسیدگی باید همواره: ۱- یا به مقادیر قابل همسنجی مرتبط گردد، ۲- یا به مقادیری که برای واردکنندگان نامطلوب‌تر از مقادیری نباشد که حجم بیشتری از کالای مزبور در تجارت میان کشورهای صادرکننده و واردکننده فروخته می‌شود.»

بند ج ماده ۷: «هنگامی‌که ارزش واقعی براساس «بند ب» قابل تقویم نباشد، ارزش گمرکی باید بر نزدیک‌ترین معادل قابل تقویم چنین ارزشی مبتنی باشد».

گرچه ماده ۷ تعریفی از «ارزش واقعی» به‌دست می‌دهد، با این حال امکان کارگرفت دیگر روش‌های ارزش‌گذاری کالا را مجاز می‌شمارد. افزون بر این حوزه کاربست گسترده پیش‌بینی شده در ماده ۷ گات و شرط پدربزرگ در موافقت‌نامه عمومی تعرفه و تجارت، استمرار سنجه‌های پیشتر را که گاه با مقررات پیش‌گفته ناهمسان هستند، هموار می‌سازد.

ارزش‌گذاری در کنوانسیون بروکسل

کنوانسیون بروکسل در ۲۸ ژونیه ۱۹۵۳ کاربستی شد و از این تاریخ حقوق و عوارض گمرکی در بسیاری از کشورها بر پایه ارزش کالا، جایگزین گردید. در این روش قیمت عادی بازار نماد و نمایه ارزش کالا است «که در بازار آزاد میان خریدار و فروشنده جدا و مستقل از یکدیگر دادوستد می‌شود».

روش پیش‌گفت ناخرسندی بسیاری از بازرگانان را به‌دست داد، چراکه نوسانات و تفاوت قیمت ناشی از مزیت‌های بنگاه را تا زمانی که فهرست قیمت‌های ملی از سوی مقامات گمرکی دوره‌های زمانی معین تعدیل نمی‌شد، در نظر نمی‌گرفت. افزون بر آن در فهرست قیمت‌ها به ارزش بازرگانی فرآورده‌های نوین و کمیاب نیز اشاره نشده بود. به‌همین دلیل شماری از کشورها، از جمله آمریکا هیچ‌گاه به کنوانسیون بروکسل نپیوستند. با این حال درحال حاضر پیرامون ۱۱ کشور عضو پیمان ارزش‌گذاری بروکسل برجای مانده‌اند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان