دانلود و خرید کتاب سنگ، کاغذ، گلوله مجید بزرگ زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنگ، کاغذ، گلوله اثر مجید بزرگ زاده

کتاب سنگ، کاغذ، گلوله

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سنگ، کاغذ، گلوله

کتاب «سنگ، کاغذ، گلوله» نوشتۀ مجید بزرگ زاده است و پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی آن را منتشر کرده است. سنگ، کاغذ، گلوله، ضمن معرفی هنر اعتراضی، داستان فلسطین به روایت پوسترها است.

درباره کتاب سنگ، کاغذ، گلوله

هر وقت صحبت از هنر اعتراضی به میان می‌آید ریشه‌های آن را در رویکردهای سوسیالیستی جستجو می‌کنند درحالی‌که اعتراض به‌عنوان یک میل فروخفته را در سراسر تاریخ هنر می‌توان یافت. گرافیک از مهم‌ترین و پرکاربردترین قالب‌های هنر تجسمی برای جنبش‌های اعتراضی است به این دلیل که ضمن توانایی در انتقال پیام، توده را سریع با خود همراه می‌کند. موضوع فلسطین از قدیمی‌ترین جنبش‌های اعتراضی است که هنر گرافیک به خود دیده و کتاب سنگ کاغذ، گلوله به آن پرداخته است.

امروزه تصویرسازی، کاریکاتور، بیلبوردهای شهری، بسته‌بندی، چاپ و حتی نقاشی را ذیل گروه گرافیک دسته‌بندی می‌کنند؛ اما پوستر اصیل‌ترین قالب گرافیکی به‌حساب می‌آید. در کتاب سنگ، کاغذ، گلوله بیشتر نمونه‌های بررسی شده پوستر است. این کتاب پس از نگاهی کوتاه به مقولۀ هنر و اعتراض، وارد گرافیک و اعتراض می‌شود و نقش گرافیک را در جنبش‌های فلسطین واکاوی می‌کند. نقش گرافیک در مناقشه‌ها و جنبش‌های فلسطین شامل ۳ بخش می‌شود؛ بخش اول اواخر قرن نوزدهم تا پایان جنگ جهانی اول است؛ یعنی زمانی که انگلستان بیانیۀ بالفور را منتشر می‌کند و سرزمین فلسطین برای تشکیل کشور یهود به صهیونیست‌ها واگذار می‌شود. دومین بخش فاصلۀ بیانیۀ بالفور تا سال ۱۹۴۷ و اعلام موجودیت کشوری با نام اسرائیل در خاک فلسطین است. بخش سوم هم از سال ۱۹۴۷ تا زمان حال است که نقش گرافیک در این دوران دچار تغییرات می‌شود. کتاب سنگ، کاغذ، گلوله همچنین آثار ۱۰ هنرمند برجسته در این زمینه را معرفی می‌کند.

خواندن کتاب سنگ، کاغذ، گلوله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به هنرمندان، گرافیست‌ها، طراحان پوستر و علاقه‌مندان به هنر اعتراضی و موضوع فلسطین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سنگ، کاغذ، گلوله

«پاپ آرت در جایگاه یکی از سرچشمه‌های بسیار مهم آغاز پست‌مدرنیسم، جایی است که خواست مردمی به‌عنوان معیار زیبایی و امر والا سوژۀ هنرمند می‌شود. دورانی که قالب‌های هنری تلفیق می‌شود و هنر مفهومی، اجرا، چیدمان و محیطی متولد می‌شود. این موقعیت باعث شد هنر اعتراضی که تا پیش‌ازاین یک میل فروخفته و محصور در دنیای هنر برای هنر بود، سدی در برابر خود نبیند و دوران شکوفایی خود را آغاز کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان