دانلود و خرید کتاب خود آنلاین سوراج هونگلاداروم ترجمه وحید میره بیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خود آنلاین اثر سوراج هونگلاداروم

کتاب خود آنلاین

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خود آنلاین

کتاب «خود آنلاین» نوشتۀ سوراج هونگلاداروم و ترجمۀ وحید میره بیگی است و پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خود آنلاین

 کتاب خود آنلاین همان‌طور که از نام آن پیداست پژوهشی دربارۀ هستی‌شناسی «خود» در عصر اینترنت و فضای مجازی است. سوراج هونگلاداروم برای پرداختن به این موضوع نخست دیدگاه‌های فلسفی خود و هویت شخصی را بررسی کرده است. آیا «خود» وجود دارد؟ اگر آری به چه معنا؟ نسبت «خود» با جهان بیرونی و دیگران خودهای دیگر چیست؟ فلسفه یونان به‌ویژه افلاطون و ارسطو فلسفه مدرن غرب لاک دکارت کانت، اسپینوزا هگل و... فلسفه چین و فلسفه هند به‌ویژه بودیسم درباره «خود» چه می‌گویند و چه نقدهایی به آنان وارد است؟ آیا ما یک خود آنلاین هم داریم؟ چگونه می‌توان در چارچوب دیدگاه‌های فیلسوفان مشهور درباره خود آنلاین اندیشید؟ فلسفه تکنولوژی به‌ویژه آرای هایدگر، الول، مارکوزه آیدی و... در این باره چه‌حرفهایی برای گفتن دارد؟ تفاوت چشم‌اندازهای درونی گرا و بیرونی گرا در بررسی «خود» چیست؟ هونگلاد اروم در کتاب خود آنلاین به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و دیدگاه‌هایش را تحت عنوان «خود بسط‌یافته» مطرح می‌کند. این مباحث تنها در سطح نظری نمی‌ماند و نویسنده تلاش می‌کند پیچیدگی‌های انتزاعی را به مثال‌های عملی زندگی روزمره پیوند دهد.

خواندن کتاب خود آنلاین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به جامعه‌شناسان و پژوهشگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خود آنلاین

«داستان خود در غرب به اندازۀ کافی شناخته شده هست. این داستان از یونان آغاز می‌شود. فهم یونانی خود، نسبت به فهم مدرن که با آن آشناییم، از بنیاد متفاوت است. به طور خلاصه، برخلاف فهم مدرن ما، فهم یونانی بین ذهن و ماده یا سوژه و ابژه جدایی نمی‌اندازد. برعکس، آن‌ها ذهن را کمابیش مادی در نظر می‌گیرند؛ مانند درک ارسطویی خود و روح. به بیان دیگر، یونانی‌ها مانند ما میراث‌داران دکارت، امر ذهنی و امر فیزیکی را دچار جدایی محض نمی‌بینند. همان‌گونه که در علت غایی ارسطویی می‌بینیم که ماده بر اساس ماهیتی که دارد آرزومند و مشتاق رسیدن به جایگاه غایی نامتحرک خویش است؛ ذهن مادی و مادۀ ذهنی است. سپس این داستان به دکارت و اسپینوزا می‌رسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان