دانلود و خرید کتاب یک عالمه سرگرمی و داستان های هیجان انگیز لیز پیشون ترجمه رها مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک عالمه سرگرمی و داستان های هیجان انگیز اثر لیز پیشون

کتاب یک عالمه سرگرمی و داستان های هیجان انگیز

نویسنده:لیز پیشون
مترجم:رها مقدم
انتشارات:نشر افق
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یک عالمه سرگرمی و داستان های هیجان انگیز

کتاب یک عالمه سرگرمی و داستان‌های هیجان‌انگیز نوشتۀ لیز پیشون با ترجمۀ رها مقدم در نشر افق به چاپ رسیده است. این کتاب گرافیکی، مناسب برای کودکان بالای ۷ سال است.

درباره کتاب یک عالمه سرگرمی و داستان های هیجان انگیز

کتاب یک عالمه سرگرمی و داستان‌های هیجان‌انگیز در مجموعۀ «تام گیتس» قرار دارد و شانزدهمین جلد آن به حساب می‌آید. اولین کتاب این مجموعه، در ۲۰۱۱ منتشر شد و جایزۀ خنده‌دار رولددال، جایزۀ کتاب کودک خانه قرمز و جایزۀ کتاب کودک واتراستونز را برد. شخصیت اصلی این مجموعه داستان، پسربچه‌ای به نام تام است. تام یک خواهر به نام دلیا دارد که معمولاً میانه‌شان شکرآب است؛ چون دلیا خیلی روی مخ تام است. تام در مدرسۀ اکفیلد با مدیریت آقای کین در کلاس پنجم اِف درس می‌خواند. اسم مادر تام، ریتا گیتس است. تام خیلی سگ دوست دارد؛ اما پدر و مادرش اجازۀ خرید سگ را به او نمی‌دهند؛ چون دلیا به حیوان حساسیت دارد. تام عاشق نقاشی و موسیقی و عضو گروه موسیقی است. این گروه سگ‌های آدمخوار نام دارد.

 حالا که کمی با شخصیت تام آشنا شدیم بهتر است با عنوان ۱۵ جلد قبلی این مجموعه هم آشنا شویم:

دنیای معرکه‌ی تام گیتس (جلد ۱)

بهانه های عالی (و چیزهای خوب دیگر) (جلد ۲)

همه چی محشر است (نسبتاً) (جلد ۳)

فکرهای نبوغ آمیز (بیشترشان) (جلد ۴)

خیلی فوق العاده است (توی بعضی کارها) (جلد ۵)

خوردنی های خیلی ویژه (نه) (جلد ۶)

بختم یک کم گفته (جلد ۷)

آره نه (شاید…) (جلد ۸)

بهترین کلاس (تقریباً) (جلد ۹)

مهارت‌های خفن (تقریباً) (جلد ۱۰)

قانون سگ‌های آدم‌خوار (فعلاً) (جلد ۱۱)

کار کلاسی‌ام، خانواده، دوستان و موجودات پشمالو (جلد ۱۲)

ماجرای تماشایی (تا حدی) (جلد ۱۳)

بیسکویت‌ها، گروه‌های موسیقی و نقشه‌های خیلی حسابی (جلد ۱۴)

کدام هیولا؟ (جلد ۱۵)

در کتاب یک عالمه سرگرمی و داستان‌های هیجان‌انگیز می‌خوانیم که تعطیلات میان‌ترم تام فرارسیده است؛ اما او که طبق معمول حوصلۀ دلیا را ندارد چون رئیس‌بازی درمی‌آورد، همۀ دوستانش هم یا سفر رفته‌اند یا سرشان حسابی شلوغ است، تازه آقای فولرمن هم هیچ تکلیفی به بچه‌ها نداده و از آن‌ها خواسته در تعطیلات میان‌ترم فقط کتاب بخوانند و اگر حس کردند دوست دارند چیزی بنویسند، این کار را انجام بدهند، برای خودش کاردستی و سرگرمی چیده است. کارهایی مثل اختراع خط رمزی و پختن کیک فنجانی و درست کردن هیولای پشمالو. بلاخره هرکسی یکی از این هیولاها لازمش می‌شود، مگر نه؟ قیافۀ مامان و بابای تام هم از این موضوع دیدنی است. کلی ماجرا قرار است در تعطیلات میان‌ترم تام رخ دهد البته با چاشنی خرابکاری.

موضوع رمان گرافیکی یک عالمه سرگرمی و داستان‌های هیجان‌انگیز، ایده‌های خلاقانه برای لذت بردن از تعطیلات است. آموزش کاردستی‌های ساده و متنوع با وسایل در دسترس در خانه یکی دیگر از جذابیت‌های این جلد از مجموعۀ تام گیتس است. شیوۀ درست کردن هیولای پشمالو، ترقۀ کاغذی، جغجغۀ بارانی، سوسمار کاغذی، نخل کاغذی، هیولای آکاردئونی، کارت تبریک سه‌بعدی، قاب عکس، عنکبوت فویلی و کاردستی‌های دیگر در کتاب به‌شکل تصویری و گام‌به‌گام نشان داده شده‌اند. محتوای طنز این کتاب، تفکر خلاق، مهارت حل مسئله، کاردستی و بازی خلاقانه را به کودکان یاد می‌دهد.

خواندن کتاب یک عالمه سرگرمی و داستان های هیجان انگیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار داستان‌های طنز و هیجان‌انگیز پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لیز پیشون

لیز پیشون، زادۀ ۱۱ آگوست ۱۹۶۳، تصویرگر و نویسندۀ انگلیسی است که در حوزۀ ادبیات کودک فعالیت می‌کند. پیشون در دانشکدۀ هنر دانشگاه کمبرول لندن، در رشتۀ طراحی گرافیک تحصیل کرد. او مدتی به‌عنوان طراح هنری با یک شرکت موسیقی همکاری داشت و پس از آن، به تصویرگری و نگارش کتاب های کودک روی آورد. سال ۲۰۰۴ اولین کتاب تصویری خودش را برای خردسالان منتشر کرد و به‌خاطر همین کتاب و ۴ کتاب دیگری که بعد از آن برای خردسالان نوشت و نقاشی کرد، جایزه‌های زیادی برد. پیشون را بیش از هر چیز با مجموعه کتاب‌های «تام گیتس» می‌شناسند. یک مجموعهٔ کمدی گرافیکی که به بیش از ۴۳ زبان دنیا ترجمه شده‌اند و چندین میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروش داشته است. به همین دلیل نیز در کتابخانه‌های ایرلند، او را جزو ۲۰ نویسندهٔ برتر کتاب کودکان می‌شناسند. از سایر آثار او می‌توان به «اشکال بسیار زشت»، «برادر بزرگتر من، بوریس»، «لایحه خسته»، «پنگوئن‌ها»، «سه خوک ترسناک و گرگ بزرگ مهربان» و «جنگ کفش‌ها» اشاره کرد. خلاقیت لیز پیشون در تصویرگری و خلق داستان‌های مصور و کمدی برای کودکان، جوایز زیادی را برایش به ارمغان آورده است. از این جوایز می‌توان به جایزهٔ طنز رولد دال در ۲۰۱۱، جایزهٔ کتاب قرمز در ۲۰۱۲، جایزهٔ واتر استونز در ۲۰۱۲ و جایزهٔ پیتر آبی در ۲۰۱۳ اشاره کرد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۰۵۲۵۹۲
۱۴۰۳/۰۵/۲۷

🍒تام گیتس بهترین کتاب دنیاسسسسسسس ❤۱۶ جلدش و دارم نسخه ی چاپی ❤حتما این کتاب و بخونید 🍓توصیه می کنم این کتاب نشر هوپا چاپیش بخونید 🍌اسم گروهشون سگ های آدمخوار بود و اسم گروهی که دوس داشتن ۳تا باحال البته انگار از

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۴۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان