دانلود و خرید کتاب از کهن تا شعرهای کوچک من گروه نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب از کهن تا شعرهای کوچک من

کتاب از کهن تا شعرهای کوچک من

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از کهن تا شعرهای کوچک من

کتاب «از کهن تا شعرهای کوچک من» نوشتۀ گروه نویسندگان است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است. از کهن تا شعرهای کوچک من، به معرفی شاعران قدیم و جدید ایرانی می‌پردازد.

درباره کتاب از کهن تا شعرهای کوچک من

وقتی یک قطعه موسیقی نواخته، نمایشی اجرا و یا یک تابلوی نقاشی کشیده می‌شود، شاید در همان فضا که اجرا می‌شود تأثیر داشته باشد، اما تأثیر یک بیت شعر از نظر جغرافیایی و زمان ماندگار خواهد بود. کشور ایران هم از گذشته مهد وجود شاعران و ادیبان نامی و بزرگی بوده که نام آنها آوازۀ جهانی داشته و پس از گذشت سال‌ها از زندگی پر برکتشان، اشعار روح‌بخش و انسان‌ساز آنها همچنان دست‌مایۀ زندگی کسانی است که در جستجوی عرفان، اخلاق و معنویت هستند و راه علم و ادب را انتخاب کرده‌اند.

کتاب از کهن تا شعرهای کوچک من ۳ بخش دارد؛ بخش اول شامل شرح‌حال برخی از اشعار شاعران مشهور ایران است که خود این بخش به ۲ قسمت شاعران کهن نظیر خواجه عبدالله انصاری، رودکی، فردوسی، باباطاهر، خیام نیشابوری، نظامی گنجوی، سنایی، سعدی، حافظ و شاعران معاصر در ۲ بخش شاعران شعر قدیمی نظیر پروین اعتصامی، فریدون مشیری، ملک‌الشعرای بهار، ایرج میرزا، شهریار و شاعران شعر نو مانند نیما یوشیج، احمد شاملو، سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، قصیر امین‌پور تقسیم شده است. بخش دوم کتاب شرح‌حال، اشعار و دل‌نوشتهٔ شاعران و هنرمندان انجمن تلاشگران جوان پویا را در برمی‌گیرد و بخش سوم کتاب از کهن تا شعرهای کوچک من به سبک‌شناسی برخی از شاعران نامی بخش اول می‌پردازد.

خواندن کتاب از کهن تا شعرهای کوچک من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر کهن و معاصر ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از کهن تا شعرهای کوچک من

«رودکی شاعری است که تمام طول عمر خود را به سرودن اشعار زیبا و روح‌انگیز گذراند و در اکثر قالب‌های رایج در ادب فارسی شعر سرود. براي همین پژوهشگران بر این باورند که تعداد اشعار رودکی به یک میلیون و سیصد هزار بیت می‌رسد که اگر این‌گونه باشد رودکی در میان شاعران ادب فارسی از لحاظ تعداد ابیات مقام اول را دارا است متأسفانه از سروده‌های رودکی جز چند قطعه، غزل، قصیده، رباعی چیزی به جا نمانده است. اکثر اشعار وی در حمله ویرانگر مغول نابود شده است از مهم‌ترین آثار رودکی کلیله‌ودمنه است، این کتاب در ابتدا به فرمان امیر نصر بن احمد و به‌وسیله ابوالفضل محمد بلعمى از زبان عربی به زبان فارسی ترجمه شد و سپس رودکی آن را به نظم در آورد.نظم کتاب سندبادنامه یکی دیگر از آثار منظوم رودکی است. او در قالب‌های قصیده، غزل، مثنوی، رباعی، قطعه شعر می‌سرود. در میان قالب‌ها وي بیشتر به قالب قصیده توجه داشت، توجه به موسیقی و آهنگ قوی و غنی، آوردن قافیه‌های متناسب، استفاده از ردیف‌های زیبا و هماهنگ از جمله ویژگی‌های غزل رودکی است. رودکی به قالب مثنوي نیز توجه زیادی داشت و کتاب منظوم کلیله‌ودمنه و سندبادنامه در این قالب سروده شده است. گفته شده است که رودکی در ابداع قالب رباعی نقش به سزایی داشته و اولین کسی است که به این قالب شعر گفته بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان