دانلود و خرید کتاب شرایط عشق جان آرمسترانگ ترجمه مسعود علیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرایط عشق اثر جان آرمسترانگ

کتاب شرایط عشق

معرفی کتاب شرایط عشق

کتاب شرایط عشق نوشتهٔ جان آرمسترانگ و ترجمهٔ مسعود علیا است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب فلسفهٔ صمیمیت.

درباره کتاب شرایط عشق

شما می‌دانید عشق‌ورزیدن به فردی دیگر چه معنا و ماهیتی دارد؟ این پرسش را یکی از عمیق‌ترین و گیج‌کننده‌ترین سؤالات نوع بشر دانسته‌اند. کتاب شرایط عشق (Conditions of Love) دربارٔ هنر عشق‌ورزیدن و فلسفهٔ صمیمیت است. گفته شده که این کتاب به ناکامی‌ها، بردباری‌ها و شرایطی که عشق می‌طلبد، ورودی اعجاب‌انگیز کرده است. این اثر که نخستین‌بار در سال ۲۰۰۲ میلادی وارد بازار نشر شد، ۲۲ فصل دارد. جان آرمسترانگ در کتاب «شرایط عشق» با استفاده از اندیشه‌های افراد بزرگ و برجسته‌ای همچون افلاطون، لئو تولستوی، زیگموند فروید، استاندال و... به ما نشان داده است که چگونه درک انسان از عشق، توسط فرهنگ و تاریخ شکل می‌گیرد.

خواندن کتاب شرایط عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب فلسفهٔ صمیمیت پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مسعود علیا

مسعود علیا در سال ۱۳۵۴ به دنیا آمده است. او مترجم و پژوهشگر ایرانی حوزهٔ فلسفه و نیز استادیار گروه فلسفهٔ هنر در «دانشگاه هنر تهران» است. کتاب «جنبش پدیدارشناسی» با ترجمهٔ او برندهٔ جایزه‌ٔ کتاب سال شد. او دورهٔ کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران و دورهٔ کارشناسی‌ارشد فلسفه را در دانشگاه شهید بهشتی گذراند. از میان موضوعاتی که مسعود علیا برای پژوهش‌های خود به‌سراغ آن‌ها رفته است می‌توان به گستره راز و تقلیل آن به مسئله در فلسفهٔ گابریل مارسل و نیز موضوع اصالت تجربه و دگرگونی در منابع مابعدالطبیعه در فلسفه گابریل مارسل اشاره کرد. او در تیرماه ۱۳۸۷ دورهٔ دکتری فلسفه را با نگارش رساله‌ای تحت‌عنوان «شرط امکان اخلاق در اندیشه‌ٔ لویناس» به راهنمایی عبدالکریم رشیدیان در «مؤسسه حکمت و فلسفه» به پایان برد. بخشی از ترجمه‌های مسعود علیا عبارتند از «هنر به‌منزلهٔ تجربه» نوشتهٔ جان دیویی، «وضع بشر» نوشتهٔ هانا آرنت، «آشنایی با هگل» نوشتهٔ پل استراترن، «الفبای فلسفه» نوشتهٔ نایجل واربرتون، «اگزیستانسیالیسم و اخلاق» نوشتهٔ مری وارنوک، «هرمنوتیک فلسفی و نظریه ادبی» نوشتهٔ جوئل واینسهایمر، «مسیح و اساطیر» نوشتهٔ رودلف کارل بولتمان و «دیباچه‌ای بر فلسفهٔ قرون وسطی» نوشتهٔ فردریک چارلز کاپلستون. بخشی از تألیفات مسعود علیا عبارتند از «فرهنگ توصیفی فلسفهٔ اخلاق»، «کشف دیگری همراه با لویناس»، «عطار»، «سهروردی»، «فرزانگان خاک». او دبیری مجموعهٔ «دانشنامه فلسفه استنفورد» (از گروه انتشاراتی ققنوس) در ایران را بر عهده داشته است.

بخشی از کتاب شرایط عشق

«برای این‌که نوری بر این پدیده بیندازیم، می‌توانیم کار را با تمثیلی ساده و ناپرداخته آغاز کنیم. این یک قانون روان‌شناسانه کلی است که ما قدر چیزهای خوب را تنها زمانی می‌دانیم که ارزش و فایده آن‌ها آشکار باشد. در تابستان تقریباً هیچ‌گاه به یاد پالتوی زمستانی‌مان نمی‌افتیم. اما یک صبح سرد پاییزی می‌تواند اشتیاق به گرمای آن پالتو را در ما برانگیزد. برای آن‌که لذت پوشیدن چنین لباس سنگینی را احساس کنیم، ادراک روشن و بی‌پرده باد سرد لازم است. در مورد احساسات ظریف‌تر نیز همین معنا صدق می‌کند. عملی کوچک به نشانه مهر و ملاطفت ــ دستی که در شب دراز می‌شود، لبخندی آرامش‌بخش، مکثی کوتاه به هنگامی که کسی با دقت گوش می‌دهد ــ زمانی که طعم سبکبالی و سبک‌روحی را می‌چشیم و حس می‌کنیم که به خوبی می‌توانیم از خودمان مراقبت کنیم، چه بسا تأثیر بسیار کمی در ما بگذارد. اما حرکاتی از این دست آن گاه که در حال و روزی غمگینانه یا نامساعد ادراک شوند، کاملا متفاوت به نظر می‌رسند. کاری که موسیقی بتهوون می‌تواند انجام دهد این است که ما را متوجه اندوه بنیادین وجود کند؛ از منظر کسی که غرق این موسیقی می‌شود، زندگی مجموعه‌ای از مشغله‌ها و دلمشغولی‌های میان‌تهی و خیالات باطل به نظر می‌رسد که صداهای برخاسته از سازهای زهی بر آن‌ها چیره می‌شوند. و هنگامی که این را احساس می‌کنیم، آن نشانه‌های کوچک مهربانی و گرمی با ارزش‌ترین چیزهایی به نظر می‌رسند که زندگی عطا می‌کند. دقیقاً همین تمهید است که در ادبیات و فیلم فراوان به کار می‌رود تا ما قدرت اَعمال کوچک حاکی از بلندنظری را ببینیم. به طور مثال، در رمان به‌یادماندنی تئودور فونتان به نام افی برایست چه بسا، در اواخر کتاب، نامه ساده‌ای که پزشک اِفی به والدین او می‌نویسد ما را به گریه اندازد، نامه‌ای که در آن او پیشنهاد می‌کند که، چون افی مریض‌احوال است، بیاید و نزد او در دهکده بماند. این واقعه، اگر جدا از سایر وقایع داستان در نظر گرفته شود، البته به هیچ روی تکان‌دهنده نیست. اما کل مطلب همین جاست. افی، که در اوایل رمان بسیار پرجنب و جوش و امیدوار است، به دلیل سَر و سِرّ مختصری که در اولین سال ازدواجش داشته، مطرودِ جامعه ــ و پدر و مادر خود ــ شده است. بنابراین، نامه پزشک را باید با توجه به قضاوت سنگدلانه و برخاسته از حق به جانبی دید. مهربانی پزشک دقیقاً در همین است که او هنگامی که همه از افی رو برگردانده‌اند همچنان به فکر افی است. ولی زمانی که از نزدیک می‌بینیم دیگران به چه راحتی او را رها می‌کنند و به تندباد حوادث می‌سپارند، این مهربانی ملایم را عمیقاً احساس می‌کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان