دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی دین اینگر فورسث ترجمه محمد قلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی دین اثر اینگر فورسث

کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی دین

معرفی کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی دین

کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی دین به‌قلم اینگر فورسث و پل رپستاد با ترجمهٔ محمد قلی پور و مژگان غلامی را انتشارات شاملو منتشر کرده است. این کتاب به بررسی ارتباط و تأثیر متقابل جامعه‌شناسی و دین می‌پردازد.

درباره کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی دین

جامعه‌شناسی دین، علمی است که بر نقش دین در جامعه و تأثیر آن بر شخص مؤمن تأکید می‌کند. رویکرد جامعه‌شناختی دین، مطالعهٔ چیستی و ماهیت دین بدون توجه به منشأ آن نیست، بلکه بی‌آنکه وارد مقولهٔ چیستی دین و امر دینی شود، به بررسی روابط متقابل بین باورها، سازمان‌ها و نهادهای دینی از یک سو، و سازمان‌ها، نهادها و آداب و رسوم اجتماعی از سوی دیگر، می‌پردازد. ازاینرو، می‌توان گفت رویکرد جامعه‌شناسی دین، فقط معطوف به عملکرد دین در حوزهٔ جامعه و نهادهای اجتماعی است. پس جامعه‌شناسی دین را می‌توان «تحلیل جامعه‌شناسی نهادهای دینی و مطالعهٔ روان‌شناسی اجتماعی پدیده‌های دینی» دانست. کتاب مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی دین، خطوط کلی نظریه‌های جامعه‌شناختی راجع‌به زندگی دینی معاصر را ارائه می‌دهد. برخی از فصل‌ها بر اساس این موضوع سازمان یافته‌اند . فصول دیگری از کتاب به معرفی مختصری از جامعه‌شناسان کلاسیک و معاصر، همچون کارل مارکس و زیگموند باومن و دیدگاههایشان راجع‌به زندگی اجتماعی، ازجمله دین، اختصاص یافته است. در سراسر کتاب توضیحات و مثال‌هایی از سنت‌های دینی مختلف آورده شده است.»

خواندن کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی دین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و محققان و پژوهشگران رشته‌های جامعه‌شناسی و الهیات از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب مقدمه ای بر جامعه شناسی دین 

«جامعه شناسی چیست؟ 

مشکل بتوان تعریف جامع‌ومانعی از جامعه‌شناسی ارائه کرد. جامعه‌شناسی مطالعهٔ حیات جمعی انسان در گروه‌ها و اجتماعات است، اما چنین تعریفی تمایز درستی بین جامعه‌شناسی و رشته‌های دیگری نظیر تاریخ به دست نمی‌دهد. هدف ما ایجاد تمایز دقیق بین رشته‌های مختلف نیست. این تمایزها قطعی نیستند آن‌ها نتیجهٔ ترکیب مبهم تفاوت‌های خاص، منافع حرفه‌ای، ساختارهای قدرت دانشگاهی و سیاسی و مقارنت تاریخی هستند. بااین‌همه، بزرگ‌نمایی بعضی ویژگی‌های اصلی که عموماً برای معرفی جامعه‌شناسی به‌عنوان رشته‌ای علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مفید است. در اینجا به این موضوع پرداخته و تفاوت بین جامعه‌شناسی دین با سایر حوزه‌های جامعه‌شناسی و دیگر رشته‌هایی که دین را مطالعه می‌کنند، بررسی می‌کنیم. با این وصف، موضوعات و دیدگاه‌هایی معرفی می‌شوند که در جای‌جای کتاب به آن‌ها مراجعه خواهیم کرد. مفهوم جامعه‌شناسی را اگوست کنت، فیلسوف فرانسوی، بیش از صد سال پیش ابداع کرد . از آن زمان بود که جامعه‌شناسی به‌عنوان رشته‌ای علمی در همهٔ دانشگاه‌های جهان تدریس شده و در پنجاه سال اخیر شاهد رشد چشمگیر این رشته به‌عنوان یک رشته‌ٔ دانشگاهی ترکیبی یونانی و لاتینی، به معنیِ مطالعهٔ اجتماعیِ مدرن، «جامعه شناسی» هستیم.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۱۱۶,۰۰۰
تومان