دانلود و خرید کتاب درمان اهمال کاری هیدن فینچ ترجمه پریسا دیناری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان اهمال کاری اثر هیدن فینچ

کتاب درمان اهمال کاری

نویسنده:هیدن فینچ
ویراستار:مائده اشرفی
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درمان اهمال کاری

کتاب درمان اهمال کاری نوشتهٔ هیدن فینچ و ترجمهٔ پریسا دیناری و مائده اشرفی است. نشر برگ و باد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب روان‌شناسی تنبلی.

درباره کتاب درمان اهمال کاری

اهمال‌کاری به‌دلیل تنبلی یا عدم خودکنترلی نیست؛ بسیار پیچیده‌تر است. اهمال‌کاری نقطهٔ مقابل بهره‌وری است. برای داشتن بهره‌وری باید اقدامی انجام دهیم تا بتوانیم کارها را جلو ببریم. وقتی اهمال‌کاری می‌کنیم همه‌چیز را تا فردا، هفتهٔ آینده و در بعضی موارد تا ابد عقب می‌اندازیم. اهمال‌کاری یک مسئله است که افراد را از رسیدن به توانایی‌های بالقوه‌شان در زندگی باز می‌دارد. اهمال‌کاری به ویژگی شخصیتی‌ای گفته می‌شود که مشخصهٔ آن داشتن استانداردهای بالای غیر واقع‌بینانه برای خویشتن یا دیگران است. کتاب درمان اهمال کاری (The Psychology of procrastination) به شما کمک کرده است تا این مشکل را در خود حل کنید. این کتاب روان‌شناسی اهمال‌کاری را واکاوی کرده است. در بخش اول، یاد خواهید گرفت اهمال‌کاری چیست و چرا توقف آن این‌قدر دشوار است. این کتاب حاوی اطلاعاتی است که برای کنترل اهمال‌کاری نیاز داریم، اما برای اینکه تغییری واقعی ایجاد کنیم باید متعهد به خواندن آن تا پایان باشیم.

خواندن کتاب درمان اهمال کاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب اهمال‌کاری یا روان‌شناسی تنبلی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درمان اهمال کاری

«چرا اهمال‌کاری می‌کنیم؟

در فصل ۲، دلایل اهمال‌کاری را شناختیم و در چند فصل بعد می‌خواهیم دلایل اصلی و منحصربه فرد اهمال‌کاری خود را واکاوی کنیم. خواه اهمال‌کاری شما ناشی از مشکل روانی باشد یا صرفاً بی‌هیچ دلیلی وجود داشته باشد، ترکیبی از چند عامل روانشناختی دلیل آن است، از جمله طرز کار مغز و طرز تفکر، احساس، رفتار شما و همچنین مهارت‌تان در ارزیابی زمان و اینکه آیا می‌توانید روی آینده تمرکز کنید یا خیر. اما اهمال‌کاری در اصل ناشی از نوع مدیریت احساسات است. آیا شما مستعد بی‌حوصلگی هستید و نیاز به هیجان دارید؟ آیا سعی دارید از احساس ناکارآمدی یا تردید اجتناب ورزید؟ آیا وقتی در مورد کارهایتان فکر می‌کنید احساس تحت فشار بودن پیدا می‌کنید؟ احساسی که هنگام فکر کردن به انجام کارها سراغتان می‌آید، و احساس رهایی که به خاطر به تعویق انداختن آن پیدا می‌کنید، سرنخ‌های اصلی در مورد دلیل اهمال‌کاری شما است.

حقیقتی در مورد غلبه بر اهمال‌کاری

واقعیتی تلخ: راهکارهای گفته شده در این کتاب راه‌چاره‌ای سریع نیستند. نه به این خاطر که خوب نیستند بلکه چون ماهیت آنها راه‌حل سریع نیست. بله، برخی کتاب‌های خودیاری نوید تغییر آنی می‌دهند اما من ترجیح می‌دهم صادق باشم تا گمراهتان نکنم. مغز ما قابلیت تغییر دارد -مسیرهای عصبی مدام در حال تکامل هستند و گاهی نورون‌های جدید رشد می‌کنند- اما این تغییرات یک شبه اتفاق نمی‌افتد. مغز می‌خواهد قبل از رها کردن عادت‌های قدیمی، اطمینان حاصل کند که عادت تازه سودمند است؛ در غیر این صورت، این کار صرفاً هدر دادن انرژی خواهد بود. اگر شنیده‌اید تغییر یک عادت ۲۱ روز یا ۳۰ روز یا چیزی شبیه اینها زمان می‌برد، بگذارید صریح بگویم، علم چنین چیزی را تایید نمی‌کند. مطابق با تحقیقات اخیر، چیزی حدود ۱۸ تا ۲۵۴ روز طول می‌کشد تا عادتی تازه ایجاد شود و متوسط این زمان ۶۶ روز است (لالی، ون جارسولد، پاتز و واردل، ۲۰۱۰). و این ۶۶ روز کار آسان نیست بلکه ۶۶ روز تلاش سخت، مستمر و منضبط است. بنابراین، اگر برای غلبه بر اهمال‌کاری جدی هستید، خودتان را برای امتحان راهکارهای جدید و غلبه بر موانع (و احتمالاً تقلا، احساس ناامیدی و این سوال که اصلاً چرا شروع کردید) برای دست‌کم دو ماه و احتمالاً بیشتر آماده کنید. هیچ کدام از این حرف‌ها به معنای غیرممکن بودن تغییر نیست. غلبه بر اهمال‌کاری کاملاً امکان‌پذیر است. اما بهتر است از همین ابتدای کار بدانید که مستلزم تعهدی واقعی و همه‌جانبه است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۶۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان