دانلود و خرید کتاب نقش سلامت روان خانواده بر تاب آوری روانشناختی سروش شاه بیک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش سلامت روان خانواده بر تاب آوری روانشناختی اثر سروش شاه بیک

کتاب نقش سلامت روان خانواده بر تاب آوری روانشناختی

نویسنده:سروش شاه بیک
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقش سلامت روان خانواده بر تاب آوری روانشناختی

کتاب نقش سلامت روان خانواده بر تاب آوری روانشناختی نوشته سروش شاه‌ بیک است. کتاب نقش سلامت روان خانواده بر تاب آوری روانشناختی یکی از کتاب‌های تخصصی روان‌شناسی انتشارات راز نهان است که برای کمک به روان‌درمان‌گران منتشر شده است.

درباره کتاب نقش سلامت روان خانواده بر تاب آوری روانشناختی

زندگی خانوادگی مردسالارانه همراه با استبداد و خشونت مبتنی بر اندیشه برتری مردان بر زنان، از یک طرف و فرایند تغییرات خانوادگی به سوی انواع خانواده‌های جدید برگرفته از مدل زندگی متداول در فرهنگ و جوامع غربی از طرف دیگر، سلامت روانی خانواده را در معرض تهدید قرار می‌دهد. فردگرایی، اندیشه‌های مکاتب فمینیستی، و نگرش‌های لیبرالیستی همراه با تحولات اجتماعی، صنعتی شدن، شهرنشینی، و یکسان‌سازی جهانی در قالب فرهنگ واحد، اقتصادی واحد و توسعه ارزش‌های واحد، به فرایند تحولات اجتماعی طوری سرعت می‌دهد که همپاشی نهاد خانواده کمترین بهایی است که پرداخت می‌شود. بدین جهت نهاد خانواده سالم به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، با حداقل کارکردها از قبیل یادگیری‌های اساسی و اولیه، تأمین نیازهای اقتصادی، ارضای غریزه جنسی، برآوردن نیازهای عاطفی، تولیدمثل، حمایت و مراقبت، جامعه‌پذیری، انتقال ارزش‌های دینی در معرض تهدید است. حال سؤال این است: خانواده سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توانیم به سلامت روانی خانواده کمک نماییم و تاب آوری افراد را در زندگی بالا ببریم. این کتاب سعی دارد به این سوال پاسخ دهد.

خواندن کتاب نقش سلامت روان خانواده بر تاب آوری روانشناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی و روان‌درمان‌گران حوزه خانواده پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب نقش سلامت روان خانواده بر تاب آوری روانشناختی

خانواده

نمای تاریخی لغت خانواده بسیار قدیمی است. خانواده از لغت فامیلیا مشتق شده است (۱۰۰ تا ۲۰۰ بعد از میلاد) که به همه افراد یک خانواده اعم از خویشاوندان، غیر خویشاوندان، مستخدمان، برده‌ها و کارگران نسبت داده می‌شود. سپس در نتیجه رشد طبقه متوسط یا سرمایه‌داری خانواده محدودتر به وجود آمد (۱۲۱۵ تا ۱۶۰۰ بعد از میلاد) اعضای خانواده ملزم می‌شدند که در منافع اقتصادی، اجتماعی و عاطفی خانواده سهیم باشند. در اوایل قرن بیستم، خانواده به عنوان یک واحد اقتصادی وابسته (به یکدیگر که همه افراد در آن شرکت داشتند، تعریف شد (مک گی ، ۲۰۱۱). تعاریف متعددی برای لغت خانواده وجود دارد، در دائره المعارف آمریکایی خانواده چنین تعریف شده است : خانواده به گروهی از افراد نسبت داده می‌شود که به واسطه تولد یا ازدواج با هم ارتباط داشته (معمولاً والدین و بچه‌هایشان) که در یک خانه اقامت دارند (فورد و همکاران، ۲۰۱۳). در کاربرد همگانی این لغت افراد غیر وابسته که در همان خانه زندگی می‌کردند هم شامل این لغت شده‌اند. دائره المعارف بریتانیایی تعریف متفاوت ای از خانواده دارد: "خانواده گروهی از افراد هستند که واحدی را به وسیله پیوندهای ازدواج، خون، فرزندخواندگی و تشکیل یک خانواده منفرد به وجود می‌آورند و در جایگاه‌های اجتماعی ویژه زن و شوهر، مادر و پدر، پسر و دختر، برادر و خواهر با یکدیگر تعامل دارند" (مینوچین، ۲۰۱۳). مینوچین (۲۰۱۳، ترجمه ثنایی، ۱۳۹۳) خانواده را یک واحد اجتماعی که با یک رشته وظایف تکاملی روبه‌رو است تعریف می‌نماید. این وظایف در امتداد پارامترهای تفاوت‌های فرهنگی تغییر می‌کند، اما ریشه‌های آن‌ها جهانی است .همچنین مینوچین خانواده را کانون شکل‌گیری هویت فرد می‌داند و آن را تکیه‌گاه هویت انسان می‌نامد. او معتقد است احساس هویت متکی بر دو رکن است، احساس تعلق و احساس مجزا بودن و خانواده را آزمایشگاهی می‌داند که این دو جزء در آن با هم مخلوط و نسخه‌پیچی می‌شود. منظور از عملکرد خانواده یعنی توانایی خانواده در هماهنگی یا تطابق با تغییرات ایجادشده در طول حیات، حل تضادها و تعارض‌ها، همبستگی بین اعضاء و موفقیت در الگوهای انضباطی، رعایت حدومرز بین افراد، اجرای مقررات و اصول حاکم بر این نهاد با هدف حفاظت از کل سیستم خانواده است (هیستاد و اید ،۲۹۱۶).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان