دانلود و خرید کتاب خوددوستی، سفری دگرگون کننده کریستین برگر لونستین ترجمه هانیه سادات قدمگاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوددوستی، سفری دگرگون کننده اثر کریستین برگر لونستین

کتاب خوددوستی، سفری دگرگون کننده

معرفی کتاب خوددوستی، سفری دگرگون کننده

کتاب خوددوستی، سفری دگرگون‌کننده نوشتۀ کریستین برگر لونستین با ترجمۀ هانیه سادات قدمگاهی در انتشارات شبنا به چاپ رسیده است. این کتاب، راهنمایی همراه با تمرین‌هایی برای مدیتیشن است تا بتوانید عزت نفس و اعتماد به نفس خوددوستی را تقویت می‌کنند و یاد بگیرید خود را دوست داشته باشید تا خوشبخت‌تر شوید.

درباره کتاب خوددوستی، سفری دگرگون کننده

خوددوستی کلمه‌ای است که می‌تواند در برخی موقعیت‌ها، طنزآمیز یا مبهم به نظر بیاید. معنی آن عشقی است که یک نفر به خودش اختصاص می‌دهد؛ نوعی ارتباط خیالی. اما باید گفت که مفهوم این کلمه فقط به دوست داشتن خود منحصر نمی‌شود. این نوع عشق، یکی از پایه‌های مهم زندگی ماست. فقط وقتی که خودمان را دوست داریم و بهترین دوست خود هستیم، می‌توانیم این محبت را از دیگران هم انتظار داشته باشیم. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که روزبه‌روز توانایی ایجاد ارتباط در آن کمتر می‌شود. یکی از دلایلش این است که فقدان خوددوستی که با گذشت زمان افراد بیشتری را درگیر خود می‌کند، روی از هم گسستن پیوندهای ارتباطی ما تأثیر زیادی می‌گذارد.

موضوع اصلی کتاب خوددوستی، سفری دگرگون‌کننده این است که برای موفقیت و شکوفا شدن در زندگی، مقدار لازمی از خودشیفتگی، تحت عنوان خوددوستی، ضروری است؛ به این معنا که نباید بیش از حد از خودمان انتقاد کنیم. نیازی نیست هر مشکل و اشتباهی را که از ما سر می‌زند بزرگ‌نمایی کنیم و طوری رفتار کنیم که انگار دنیا به آخر رسیده است.

کریستین برگر لونستین می‌گوید خواندن کتاب خوددوستی، سفری دگرگون‌کننده، اولین قدم به‌سوی خوددوستی است. صفحات این کتاب به شما کمک می‌کند تا خود را از زاویه‌های متفاوت ببینید، بپذیرید و دوست داشته باشید. دیگر لازم نیست برای کسب توجه، شناخت و عشق دیگران زمان و انرژی هدر بدهید. او می گوید بهتر است با نثار توجه، شناخت و عشق به خودتان شروع کنید. وقتی خود را دوست داشته باشید، هم بر زندگی شخصی خود تأثیر مثبت گذاشته‌اید، هم بر اطرافیانتان. از وقتی شروع به دوست داشتن خود کنید، می‌بینید که در نظر بقیه بسیار دلنشین‌تر جلوه می‌کنید.

سرفصل‌های کتاب خوددوستی، سفری دگرگون‌کننده به شرح زیر است:

خوددوستی چیست و چرا این‌قدر مهم است؟

روزبه‌روز خود را بیشتر دوست داشته باشید؛ توضیح مرحله به مرحله

خاطرات کودکی

یادگیری خوددوستی در هفت مرحلهٔ آسان

راهکارهایی برای اینکه بیش‌ازپیش به خود عشق بورزید

عملی کردن خوددوستی

سه قانون اصلی برای دوست داشتن بیشتر خود

خواندن کتاب خوددوستی، سفری دگرگون‌ کننده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خوددوستی، سفری دگرگون‌ کننده

«در ابتدا باید فرق بین دو مفهوم را مشخص کنیم: خوددوستی و خودشیفتگی. این دو کاملاً از هم متمایزند. شکی نیست که خوددوستی کمی از خودشیفتگی را هم شامل می‌شود. باوجوداین، نشانهٔ خودشیفتگی این است که افراد خودشیفته خود را بسیار مهم می‌پندارند. هیچ‌چیز و هیچ‌کس در نظر خودشیفته‌ها اهمیت ندارد. از دیدگاه آن‌ها، فقط شخص خودشان خاص و منحصربه‌فرد است و آن‌ها خود را از بقیه بالاتر می‌پندارند. خودشیفته‌ها نیاز دارند بدون در نظر گرفتن بقیه، خود را مقدم بر همه‌چیز بدانند. درنتیجه معمولاً با رفتارشان به بقیه آسیب می‌زنند. اما خوددوستی قبل از هرچیز، شامل حضور و پذیرش خود است؛ معنی آن غرور و خودخواهی نیست. وقتی خود را دوست داریم، بدن و روحمان را آن‌گونه که هست می‌پذیریم. دیگر سعی نمی‌کنیم چیزی را سراسیمه و فقط بنا به میل دیگران تغییر بدهیم. اما این کار مخصوصاً در جوامع امروزی به این آسانی هم نیست. شبکه‌های اجتماعی و دیگر برنامه‌های تأثیرگذار این باور را در ما ایجاد می‌کنند که اگر بخواهیم حس خوبی به خودمان داشته باشیم، باید به جایگاه خاصی در اجتماع برسیم و با ایدئال زیبایی مطابقت داشته باشیم. ایدئال‌های مصنوعی زیبایی فکرهای نادرستی درمورد شکلی که بدن ما باید داشته باشد، ایجاد می‌کنند. ازآنجایی‌که این اطلاعات غلط را به‌زور به خورد ما می‌دهند، درنهایت به این نتیجه می‌رسیم که بدن ما به‌اندازهٔ آن‌ها خوب نیست. درنتیجه کارمان به جایی می‌رسد که دیگر دوستش نداشته باشیم و از آن ایراد بگیریم. این قضیه می‌تواند عواقب ناگواری به دنبال داشته باشد و حتی گاهی باعث بیماری شود. وقتی خود را دوست داریم، عیب و نقص‌های ظاهری‌مان را هم راحت‌تر می‌پذیریم. آن‌ها جزوی از ما هستند و ما همین‌طوری که هستیم، مشکلی نداریم. فقدان خوددوستی همچنین می‌تواند در کارهایی مشخص شود که ما به‌صورت مستمر انجام می‌دهیم، درحالی‌که علاقه‌ای به انجام آن‌ها نداریم. دلیلش هم فقط این است که نمی‌خواهیم به بقیه آسیب بزنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
تومان