دانلود و خرید کتاب آداب و احکام آبزیان عبدالاحد رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آداب و احکام آبزیان اثر عبدالاحد رضایی

کتاب آداب و احکام آبزیان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آداب و احکام آبزیان

کتاب آداب و احکام آبزیان نوشتۀ عبدالاحد رضایی در شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به چاپ رسیده است. این کتاب، احکام دربارۀ آبزیان و مطابق با فتاوای آیت‌الله خامنه‌ای نوشته شده است.

درباره کتاب آداب و احکام آبزیان

کتاب آداب و احکام آبزیان مطابق فتاوای آیت‌الله خامنه‌ای جزو مجموعه کتاب‌های آداب و احکام اصناف پژوهشکدۀ تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام است که به پرسش‌های شرعی مردم در این زمینه پاسخ می‌دهد.

برای استفاده از منافع دریاها و آبزیان بر اساس دستورهای اسلام، احکام پنج‌گانۀ واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح در نظر گرفته شده؛ اما برای بهتر شدن اوضاع، افزون بر احکام برخی از مسائل مربوط به حقوق آبزیان و محیط زیست آن‌ها به‌شکل گزینه‌های اخلاقی و آداب اختصاصی آن موضوع هم بیان شده است. معمولاً مردم وقتی به ماهی و ماهیگیری فکر می‌کنند توجه چندانی به آداب آن ندارند، در حالی‌ که هر ماهیگیر در قبال حفاظت از آبزیان و محیط زندگی آن‌ها مسئول است.

کتاب آداب و احکام آبزیان در دو بخش، تدوین شده است. بخش نخست کتاب به آداب عمومی خریدوفروش، آداب ماهی، ماهیگیری و دستورهای اخلاقی در این زمینه اختصاص دارد و بخش دوم آن به احکام ماهیگیری و آبزیان، احکام پرورش آبزیان، احکام خریدوفروش و موازین شرعی آن اختصاص یافته است.

فهرست مطالب کتاب آداب و احکام آبزیان به شرح زیر است:

بخش اول: آداب آبزیان

فصل اول: آداب عمومی خریدوفروش

فصل دوم: آداب ماهیگیری

فصل سوم: آداب تغذیه

بخش دوم: احکام

فصل اول: احکام ماهیگیری و آبزیان

فصل دوم: احکام پرورش آبزیان

فصل سوم: احکام خریدوفروش

فصل چهارم: موازین شرعی

خواندن کتاب آداب و احکام آبزیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های فقه و احکام اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آداب و احکام آبزیان

«دین برنامه زندگی آحاد بشر است که خداوند توسط حجج الهی در اختیار آنها قرار داده است. در هر دوره از زندگی بشر بر اساس شرایط و استعدادهای موجود بشر، دین برنامه‌های بهینه‌سازی زندگی را در اختیار همه قرار می‌دهد. در این دوره نیز فقهای عظام جهت سهولت استفاده از دین، برخی از دستورات شرعی را در قالب دانش فقه به مخاطبان عرضه می‌کنند.

فقه همه ابعاد و جزئیات زندگی انسان‌ها را دربرمی‌گیرد. کاربردی نمودن احکام تدوین شده می‌تواند زندگی روزمره مردم را بیشتر منطبق بر دین نماید. چه آن‌که گاه ناآگاهی مؤمنین از احکام خاص مورد نیاز، به غفلت از ادای تکلیف منجر می‌گردد. تدوین و آداب احکام اصناف یکی از بسته‌بندی‌های کاربردی و نو در فقه است که کمک شایانی به ترویج و فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی می‌کند.

*

در خوردن آبزیان یک قانون کلی وجود دارد: اگر ماهی پولک داشته باشد، خوردن آن، حلال است، ولی اگر پولک نداشته باشد، خوردنش حلال نیست. در برخی روایات نیز بحث پوست اضافه شده است و اگر آبزی پوسته‌ای سفت داشته باشد، خوردن آن مانع شرعی ندارد. به همین دلیل درباره میگو که پولک ندارد، چنین گفته شده است: «آیا نمی‌بینی پوستی دارد که در آن حرکت می‌کند؟»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۸۹۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان