دانلود و خرید کتاب مشاوره زوجی به شیوه عقلانی - عاطفی و واقعیت درمانی در تعارضات زناشویی رحیم دلائی میلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشاوره زوجی به شیوه عقلانی - عاطفی و واقعیت درمانی در تعارضات زناشویی اثر رحیم دلائی میلان

کتاب مشاوره زوجی به شیوه عقلانی - عاطفی و واقعیت درمانی در تعارضات زناشویی

معرفی کتاب مشاوره زوجی به شیوه عقلانی - عاطفی و واقعیت درمانی در تعارضات زناشویی

کتاب مشاوره زوجی به شیوه عقلانی - عاطفی و واقعیت درمانی در تعارضات زناشویی نوشتهٔ رحیم دلائی میلان و احد آهنگر است. انتشارات خط آخر این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب مشاوره زوجی به شیوه عقلانی - عاطفی و واقعیت درمانی در تعارضات زناشویی

کتاب مشاوره زوجی به شیوه عقلانی - عاطفی و واقعیت درمانی در تعارضات زناشویی دربارهٔ تعارضات زنانشویی و مشکلات پیرامون آن است. زوج به عنوان هستهٔ اصلی و پایه‌گذار خانواده بسیار مورد توجه است. سلامت و پویایی خانواده که هسته اصلی و بنیادی سازندهٔ جامعه محسوب می‌شود و ریشه در سلامت و شادابی زوجین دارد. در هنگام تشکیل زندگی مشترک، کمتر اتفاق می‌افتد که زن و شوهر به فکر امکان کمرنگ شدن عشق و علاقه خود در آینده بیفتند یا حتی روزی شدیداً از یکدیگر خشمگین و متنفر شوند. ولی تقریباً همیشه دیر یا زود، اختلافی کوچک یا بزرگ بین آن‌ها شکل می‌گیرد که موجب تزلزل زندگی آن‌ها می‌شود. دو انسانی که دارای عقاید، نگرش‌ها، اندیشه‌ها، هیجان‌ها، رفتارها، فرهنگ و فلسفه زندگی متعلق به خودند در طی فرایند سازگاری و قدم برداشتن در راه زندگی با حوادث استرس‌زا و لحظه‌های پر تنش مواجه می‌شوند؛ بنابراین به وجود آمدن اختلاف و تعارض بین زوجین امری طبیعی است ولی موضوع مهم طریقهٔ رویارویی آن‌ها با این مسائله است. بروز تعارض در روابط انسان‌ها با یکدیگر اجتناب‌ناپذیر است. یعنی بحث و جدل و مشاجره در تمام رابطه‌ها بروز می‌کند، در خانواده‌ها فراوان دیده می‌شود که حتی دو خواهر و برادر کوچک به‌طور متناوب با یکدیگر دعوا و بازی می‌کنند. مهرورزی و تعارض از رایج‌ترین پدیده‌ها در روابط انسان‌هاست. تعارض عبارت است از عدم توافق و مخالفت دو فرد با یکدیگر، ناسازگاری و نظرات و اهداف و رفتاری که در جهت مخالفت با دیگری صورت می‌گیرد و همچنین ستیزه‌ایی بین افراد در اثر منافع ناهمسو و اختلاف اهداف و ادراک مختلف. 

 افزایش روزافزون تعارض‌های زناشویی در دنیای معاصر و خطر بروز جدایی و اثر منفی آن بر سلامت روانی زوجین و فرزندان آنان موجب شده است تا مشاوران بخصوص آنانکه با خانواده کار می‌کنند، نظریه‌ها و طرح‌هایی را برای کمک به زوجین دچار تعارض و در حال طلاق ارائه دهند. تعارض با خطر فزاینده انواع اختلالات روانی از جمله افسردگی خصوصاً در زنان، سوء مصرف مواد مخصوصاً در مردان، ناکارآمدی جنسی در هر دو جنس و مشکلات رفتاری رو به افزایش در فرزندان خصوصاً اختلالات رفتاری پسران ارتباط دارد. علاوه بر اختلالات روانی، تعارض بر سلامتی جسمی نیز تأثیر دارد. همچنین تعارضات زناشویی تأثیر مستقیمی بر فرآیندهای فیزیولوژیک مانند، کاهش ایمنی بدن، افزایش فشار خون و... برجای می‌گذارد. تعارض زناشویی با پدیده خشونت نیز مرتبط است. تعارض در روابط زناشویی بر کل رابطه تأثیر می‌گذارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند زوجین متعارض کمترین میزان رضایتمندی از ازدواج و بیشترین احتمال طلاق را نشان می‌دهند . طلاق، جدایی است که در نتیجه تعارضات زوجین پدید می‌آید و می‌تواند موجب ناتوانی، مشکلات پزشکی جدی و مزمن در افراد بزرگسال گردد. طلاق خطر خودکشی مردان را افزایش می‌دهد. کودکان خانوادهایی که دچار تعارض یا طلاق می‌باشند در معرض خطر انواع مشکلات رفتاری و عاطفی هستند و علائمی همچون رفتار عنادورزی، پرخاشگری و علائم افسردگی از خود نشان می دهند. تفاوت فراوانی میان سلامت زن و مرد مطلقه وجود دارد. زنان نسبت به مردان ناتوانی کمتری را گزارش می‌دهند. الگوی مشترک تحقیقات در مورد طلاق این است که ازدواج بر سلامت تأثیر مثبت دارد و سطح سلامت را بالا می‌برد. 

خواندن کتاب مشاوره زوجی به شیوه عقلانی - عاطفی و واقعیت درمانی در تعارضات زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران موضوعات خانواده و ازدواج پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱۰۱۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان