دانلود و خرید کتاب غرب وحشی چیست؟ ژانت بی. پاسکال ترجمه محمود مزینانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غرب وحشی چیست؟ اثر ژانت بی. پاسکال

کتاب غرب وحشی چیست؟

معرفی کتاب غرب وحشی چیست؟

کتاب غرب وحشی چیست؟ نوشتۀ ژانت بی. پاسکال با ترجمۀ محمود مزینانی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. این مجلد دربارۀ سرگذشت غرب وحشی است، سرزمینی که روزی وحشی نبود.

درباره کتاب غرب وحشی چیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این مجلد، خواننده قرار است با جایی و دوره‌ای آشنا شود که به آن غرب وحشی می‌گویند؛ سرزمین قدیمی آمریکا. البته برای اقوام سرخ‌پوستی که در آمریکای شمالی زندگی می‌کردند غرب وحشی نبود، آنجا بخشی از وطنشان بود. هر یک از آن‌ها فرهنگ خود از جمله زبان و شیوۀ زندگی خاصی خود را داشتند. غرب وحشی یا غرب قدیمی محدوده‌ای تاریخی و جغرافیایی شامل سنت‌های قدیمی و فرهنگی همگام با گسترش مرزهای ایالات متحدۀ آمریکا است که از اوایل قرن ۱۷ میلادی با توافق استعماری اروپایی شروع و در اوایل قرن ۲۰ میلادی به اتمام رسید. غرب از سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۹۵ در وحشی‌ترین حالت خود قرار داشت، زمانی که مناطق غرب رودخانه می‌سی‌سی‌پی رام‌نشده و بدون قانون باقی بودند. این دوره در تاریخ ایالات متحده برای گاوچران‌ها، سرخپوستان آمریکایی، قانون‌گذاران، تفنگداران، پیشگامان و جست‌وجوگران مشهور است.

کتاب غرب وحشی چیست؟ خواننده‌اش را در سفری هیجان‌انگیز همراهی می‌کند تا دربارۀ سرگذشت غرب وحشی بخواند. جایی که زمانی وحشی نبود و تنها وطن اقوام سرخ‌پوستی بود که آنجا زندگی می‌کردند. آن‌ها معتقد بودند باید به زمینی که روی آن ساکن هستند احترام گذاشت؛ اما حضور مهاجران سفیدپوست همه‌چیز را تغییر داد. این کتاب با موضوعات متنوع خود، تخیل کودکان و نوجوانان را تحریک می‌کند و آن‌ها حتماً از خواندن آن سرگرم می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب غرب وحشی چیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: غرب وحشی چیست؟

فصل ۱: سرحد

فصل ۲: پیشگامان کلبه‌ی چوبی

فصل ۳: گذرگاه اورگان

فصل ۴: خانه‌ای در چراگاه

فصل ۵: هفت‌تیرکشی در علفزار

فصل ۶: پایان بوفالوها

فصل ۷: تب طلا و آبادی‌های قارچی

فصل ۸: شهرهای ارواح

فصل ۹: زمین‌های غصب‌شده

فصل ۱۰: خانه‌های زراعی

فصل ۱۱: اثبات مالکیت

فصل ۱۲: محوشدن سرحد

گاه شمار غرب وحشی

خواندن کتاب غرب وحشی چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۷۶,۵۰۰
تومان