دانلود و خرید کتاب چارلی چاپلین کیست؟ پاتریشیا برنان دیموت ترجمه محمود مزینانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چارلی چاپلین کیست؟ اثر پاتریشیا برنان دیموت

کتاب چارلی چاپلین کیست؟

معرفی کتاب چارلی چاپلین کیست؟

کتاب چارلی چاپلین کیست؟ نوشتۀ پاتریشیا برنان دیموت با ترجمۀ محمود مزینانی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. این مجلد، دربارۀ زندگی چارلی چاپلین، نابغۀ تاریخ سینما است؛ از دوران فقر و سختی تا روزهای شهرت او.

درباره کتاب چارلی چاپلین کیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

این کتاب زندگی شخصی و حرفه‌ای چارلی چاپلین، یکی از هنرمندان بزرگ تئاتر و سینمای جهان را روایت می‌کند که با بازی در نمایش‌های مختلف و سینمای صامت به شهرت رسید. چارلی چاپلین در ۱۶ آوریل ۱۸۸۹ در لندن به دنیا آمد. او بازیگر طنز، فیلم‌ساز و آهنگساز انگلیسی بود که در دورهٔ فیلم صامت به شهرت رسید. حرفه‌اش از کودکی در دوران ویکتوریا تا یک سال پیش از مرگش در ۱۹۷۷، بیش از ۷۵ سال به طول انجامید و طی این مدت با ستایش و جنجال‌هایی نیز روبه‌رو شد. دوران کودکی چاپلین در لندن با فقر و سختی گذشت. پدرش مفقود بود و مادرش با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. او پیش از ۹سالگی دو بار به اردوی کار فرستاده شد. زمانی که ۱۴ ساله بود، مادرش در آسایشگاه روانی بستری شد. چاپلین اجرا را از سنین کم آغاز کرد و بعدها به‌عنوان بازیگر تئاتر و کمدین مشغول به کار شد. او در ۱۹سالگی با شرکت فرد کارنو برای بازی در نمایشی کمدی قرارداد بست و این شرکت او را به ایالات متحده برد. فیلم پسر بچه، اولین فیلم بلند او بود که تحسین منتقدان را برانگیخت. او فیلم های بسیاری ساخته و بازی‌های درخشانی داشته است. چاپلین طی مسیر رشدش، شروع به کارگردانی فیلم‌های خود کرد. تا ۱۹۱۸، او یکی از چهره‌های مشهور جهان بود. در ۱۹۱۹، شرکت توزیع‌کنندۀ یونایتد آرتیستس را مشترکاً تأسیس کرد که به او سلطهٔ کامل بر فیلم‌هایش را می‌داد. از این دوره، چاپلین نویسندگی، کارگردانی، تهیه‌کنندگی، تدوین، بازیگری و آهنگسازی بیشتر فیلم‌هایش را بر عهده داشت. در ۱۹۷۲ او جایزۀ اسکار افتخاری را دریافت کرد و ملکه الیزابت در ۱۹۷۵ به او لقب «سر» داد. وی سرانجام در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷ در ۸۸سالگی در سوئیس درگذشت.

کتاب چارلی چاپلین کیست؟ خواننده را به سفری در زندگی خصوصی و حرفه‌ای این مهم‌ترین هنرمند تاریخ سینما می‌برد. کسی که خارق‌العاده‌ترین عملکرد را داشته و احتمالاً هنوز جهانی‌ترین نماد سینما است.

فهرست مطالب کتاب چارلی چاپلین کیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: چارلی چاپلین کیست؟

فصل ۱: فقر

فصل ۲: روی صحنه

فصل ۳: کمدی بزن بکوب

فصل ۴: پرده‌ی سینما

فصل ۵: هم کارگردان، هم ستاره‌ی بازیگری

فصل ۶: شهرت

فصل ۷: استودیوی جید

فصل ۸: پرفروش‌ها

فصل ۹: ولگرد از صحنه خارج می‌شود

فصل ۱۰: تبعید

فصل ۱۱: آخرین تعظیم

گاه‌شمار زندگی چارلی چاپلین

خواندن کتاب چارلی چاپلین کیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان