دانلود و خرید کتاب آرکیو هشتادوهشت حسین قدیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرکیو هشتادوهشت اثر حسین قدیانی

کتاب آرکیو هشتادوهشت

معرفی کتاب آرکیو هشتادوهشت

کتاب آرکیو هشتادوهشت نوشتهٔ حسین قدیانی را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب با زبان دوپهلوی طنز به مرور وقایع و رخدادهای فتنهٔ سال ۸۸ می‌پردازد.

درباره کتاب آرکیو هشتادوهشت 

فتنهٔ سال ۱۳۸۸ صرف‌نظر از تأثیرات عدیده در عرصهٔ سیاست و اجتماع، باعث خلق ادبیات ویژه‌ای نیز شد و واژگان و تعابیر جدیدی را وارد فرهنگ سیاسی مردم ایران کرد که پیش از آن سابقه نداشت. مقابله با جنگ نرم و جریان فتنه در فضای سایبر و عرصهٔ مطبوعات کشور باعث رشد و شکوفایی جوانانی شد که انصافاً مصداق افسران جنگ نرم بودند که مقام معظم رهبری نیز به آنان توجه و تأکید ویژه‌ای داشتند. جوانانی که قدرت قلم و نویسندگی خود را در دفاع از ولایت به کار بستند. حسین قدیانی از نویسندگان جوان این عرصه است که مطالب گوناگونی دربارهٔ حوادث و ابعاد مختلف فتنه نگاشته است. مجموعهٔ پیشِ‌رو نوشته‌های متعددی را شامل می‌شود که به بررسی، ارزیابی و انتقاد از عملکرد اشخاص، مقامات و نهادها و سازمان‌ها... می‌پردازد و با نگاشتن مطالبی در قالب طنز بسیاری از مسائل را با بیانی متفاوت ابراز می‌کند. 

خواندن کتاب آرکیو هشتادوهشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ مطالب تحلیلی جریان‌های سیاسی معاصر از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب آرکیو هشتادوهشت

«ماجرای شیخ دیپلمات

یکی از رجال سیاسی ملقب به شیخ دیپلمات ضمن حضور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «اگر خاتمی نیاید، کروبی برود، داوران لیگ برتر درست قضاوت کنند و شرایط جوی هم مساعد باشد در انتخابات نامزد خواهم شد و ماه عسل همراه جک استراو به وین رفته و در آنجا به‌صورت داوطلبانه با محمد البرادعی مذاکرات فشرده برگزار خواهم کرد.» وی گفت: «اگر با من باشد به جای انرژی هسته‌ای از انرژی‌های جایگزین نظیر اسب بخار که مقرون‌به‌صرفه‌تر است استفاده خواهم کرد. ما نباید به دست دشمن بهانه دهیم، بلکه باید هرچی دشمن گفت بگوییم چشم. در ضمن اگر توانستیم مثل فلانی اطلاعات محرمانهٔ نظام را هم یواشکی در اختیار دشمنان قرار دهیم این کار صوابش از عبادت جن و انس بالاتر است و اگر شخصی در راه فروختن اسناد محرمانهٔ نظام به دشمن کشته شود می‌بایست نامبرده در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا دفن شود!» شیخ دیپلمات در ادامه بیان داشت: «طوفان‌هایی که طی هفته‌های گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده محصول بی‌تدبیری دولت نهم در حل مشکلات کشور است و ما در دولت‌های گذشته یعنی سازندگی و اصلاحات با چنین سوءمدیریت‌هایی روبه‌رو نبودیم.» این نامزد احتمالی انتخابات دولت نهم را فرصت‌سوز خواند و تصریح کرد: «دولت اصول‌گرا به جای اینکه از سوخت‌هایی نظیر بنزین، گاز و گازوئیل استفاده کند مدام فرصت‌ها را می‌سوزاند که این کار در درازمدت باعث سوراخ شدن لایهٔ ازن می‌شود و به صدور قطعنامه‌های جدید علیه ایران منجر می‌شود. این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «اگر من رئیس‌جمهور شوم در راستای اجرای سیاست‌های اصل ٤٤ نیروگاه بوشهر را به جک استراو، نیروگاه نطنز را به البرادعی و یو سی اف اصفهان را هم از طریق مسابقهٔ SMS به باد فنا خواهم داد. لذا من به جای پافشاری بر استفادهٔ صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم، ترجیح می‌دهم اوقات فراغت جوانان را غنی‌سازی کنم!» وی گفت: «در دورهٔ ریاست‌جمهوری من اگر متوجه شوم وزیری، معاونی رشوه گرفته یا مرتکب اختلاس شده وی را به عنوان امیر‌کبیر به جامعه معرفی کرده و به بهانهٔ خصوصی‌سازی سهام یکی از شرکت‌های بزرگ دولتی را به نامش می‌زنم.» نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: «بر اساس برخی روایات، در ماه مبارک رمضان تخریب دولت نهم عبادت محسوب می‌شود و اگر شخصی موفق شود اقدامات دولت را با سیاه‌نمایی نادیده بگیرد و در همین حال بمیرد، صواب کسی را دارد که در جنگ نقش ستون پنجم را برای دشمن ایفا کرده است. ۲۸ شهریور ۱۳۸۸» 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان