دانلود و خرید کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک سمیرا صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک اثر سمیرا صالحی

کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک

نویسنده:سمیرا صالحی
انتشارات:نشر گنجور
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک

کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک اثری از سمیرا صالحی است که در انتشارات گنجور منتشر شده است. این کتاب به بررسی تاثیر این گیاه دارویی بر بیماران دیابتی می‌پردازد.

درباره کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک 

کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک یک اثر پژوهشی از سمیرا صالحی است. این کتاب تاثیر گیاه درمانی سنبل الطیب بر اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک، و بهبود ابعاد مختلف زندگی از جمله کیفیت زندگی را بررسی می‌کند. 

در یک مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی ۹۲ بیمار مبتلا به دیابت، اثر این گیاه دارویی بر بیماران آزمایش شد و ثمربخشی آن هم به اثبات رسید. با توجه به تأثیر اضطراب بر روند بیماری و افزایش قندخون و اهمیت استفاده از روشی امن و بی خطر و با حداقل عوارض جهت کاهش اضطراب، گیاه سنبل الطیب به عنوان عامل کاهنده اضطراب بیماران انتخاب شده است. هدف این کتاب هم ترویج استفاده از گیاه‌های درمانی با حداقل اثرات جانبی و مخرب در تخفیف عوارض بیماری های مزمن مانند دیابت است. 

کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک اثری مفید برای تمام علاقه‌مندان به طب و درمان‌های سنتی و گیاهی است. 

بخشی از کتاب سنبل الطیب و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت نوع یک

نوروپاتی دیابتی

طیف گسترده‌ای از اختلالات چندگانه اعصاب می‌باشد كه انواع اعصاب مختلف حسی و حركتی را می‌تواند درگیر كند. این عارضه معمولاً طی ده سال از بروز بیماري در بیست و یک درصد از دیابتی‌ها مشاهده می‌شود. عوامل خطری كه بروز نوروپاتی را در بیماران مبتلا به دیابت افزایش میدهند شامل افزایش میزان قند خون، افزایش تريگلیسیرید خون، شاخص توده بدنی بالا، مصرف سیگار و فشار خون بالا می‌باشد. زخم پای دیابتی تا حدود زیادی وابسته به نقص حسی ناشی از نوروپاتی دیابتی است كه خود عارضه جدی است و میتواند منجر به قطع عضو شود. از مشکلات دیگر در نوروپاتی دیابتی دردهای نوروپاتیک است كه ناشی از اختلال در اعصاب سمپاتیک است كه شامل انواع پلی نوروپاتی یا مونونوروپاتی میباشد. از پلی نوروپاتیها میتوان به پلی نوروپاتی دیستال متقارن و پلی رادیکولوپاتی اشاره كرد

غربالگری دیابت نوع یک در کودکان

غربالگری فقط باید در كودكان پرخطر كه داراي سابقه هیپرگلیسمی گذرای قبلی و یا دارای بستگان درجه یک مبتلا به دیابت نوع یک است صورت گیرد. همچنین می توان اتوآنتی بادی‌های ضد سلول‌های جزایر لانگرهانس را نیز اندازه گیری كرد.

درمان

درمانی قطعی برای دیابت وجود ندارد و تنها میتوان آن را كنترل كرد كه در مراحل حاد قرار نگیرد. هدف از درمان در دیابت دستیابی به سطح گلوكز طبیعی خون (یوگلیسمی) بدون ایجاد هیپوگیسمی و بدون وقفه جدی در فعالیت های روزمره زندگی بیمار می باشد. درمان شامل پنج مورد مهم، درمان تغذیه‌ای، ورزش، پایش و كنترل ،دارودرمانی (داروهای خوراكی ضد دیابت و انسولین) و آموزش می‌باشد. درمان اولیه در دیابت نوع یک انسولین و در دیابت نوع دو كاهش وزن است. در صورتی كه با رژیم غذایی و ورزش، قند خون كنترل نشود می توان از داروهای خوراكی ضد دیابت و در شرایط حاد از انسولین تزریقی استفاده كرد. از آنجا كه به دلیل تغییر در شیوه زندگی و وضعیت جسمی و روانی، شیوه درمان متغیر می‌باشد به طور مداوم ارزیابی و اصلاح طرح درمان و همچنین تنظیمات روزانه درمانی امری لازم و ضروری می باشد. فرایند آموزش نیز برای بیمار و خانواده لازم می باشد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان