دانلود و خرید کتاب راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران کالین بیکر ترجمه عطیه عبدالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران اثر کالین بیکر

کتاب راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران

معرفی کتاب راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران

کتاب «راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران» نوشتۀ کالین بیکر و ترجمۀ عطیه عبدالحی است و انتشارات راوشید آن را منتشر کرده است. این کتاب به سؤالات والدینی که قصد دارند کودک دوزبانه داشته باشند پاسخ می‌دهد.

درباره کتاب راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران

پرورش کودک دوزبانه تصمیم مهمی است و بر زندگی کودک و والدین‌ تأثیر می‌گذارد. دوزبانه یا تک‌زبانه بودن کودکان می‌تواند هویتشان، مقررات اجتماعی، تحصیلات، اشتغال، ازدواج، منطقه سکونت، سفر و تفکرشان را تحت‌تأثیر قرار دهد. کتاب راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران دربارهٔ کودکان دوزبانه، والدین دوزبانه و آموزش‌وپرورش دوزبانه است و مجموعۀ گوناگون و گسترده‌ای از شرایط خانوادۀ دوزبانه را در برمی‌گیرد.

دوزبانگی در ظاهر عبارت ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما پدیدهٔ پیچیده‌ای در آن نهفته است و سؤالات زیادی را در ذهن به وجود می‌آورد. آیا دوزبانه کسانی هستند که توانایی صحبت به زبانی غیر از زبان خود را دارند؛ اما به آن صحبت نمی‌کنند؟ یا حرف‌های دیگران به یکی از زبان‌هایی که می‌دانند را متوجه می‌شوند؟ آیا واژۀ دوزبانه شامل افراد مسلط به یک‌زبان می‌شود که به‌تازگی یادگیری زبان دوم را شروع کردند؟ آیا افراد بی‌سوادی که توانایی صحبت به زبانی را دارند دو‌زبانه هستند یا فقط منظور کسانی است که توانایی صحبت، خواندن و نوشتن به هر دو زبان را دارند؟

شیوهٔ نگارش کتاب راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران به گونه‌ای است که سؤالات پر تکرار والدین، آموزگاران و سایرین را پیرامون پرورش کودکان دوزبانه مطرح می‌کند و پس از آن پاسخ‌های واضحی به زبانی ساده و صریح نوشته شده است. این کتاب به سؤالات خانوادگی، آموزشی، مسائل زبانی می‌پردازد. کالین بیکر تلاش کرده است تا اصطلاحات تخصصی مورد استفادهٔ دانشگاهیان در مبحث دوزبانگی را به کار نبرد تا راهنمایی برای والدین و آموزگاران باشد و اصول کارآمدی را به آن‌ها آموزش دهد.

خواندن کتاب راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدین، آموزگاران و مربیان کودکان دوزبانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای دوزبانگی برای والدین و آموزگاران

«کیفت تعاملات زبانی نیز مهم است. والدینی که به‌جای گفتگو دوطرفه با فرزندانشان یک‌طرفه با آن‌ها صحبت می‌کنند نمی‌توانند به بهترین وجه به پیشرفت کودک در زبان کمک کنند. در بعضی خانه‌ها مکالمه کمی بین والدین و کودکان انجام می‌شود. افرادی هم از آن‌ور بوم می‌افتند. بعضی والدین کودکانشان را با جریان پایان‌ناپذیری از زبان به ستوه می‌آورند. کودک مکالمه را دریافت می‌کند؛ ولی ترغیب به پاسخ‌دادن نمی‌شود. سؤالات جالب از کودک بپرسید، از کودک بخواهید به‌جای همیشه شنونده بودن داستانی نقل کند، ترانه‌ها و شعرهای مهدکودک را باهم بخوانید، بازی‌های زبانی (مثلاً «آن چیست که»، شبیه‌سازی مکالمه تلفنی)، استفاده از نقش‌آفرینی (مثلاً دکتر و پرستاربازی و عروسک‌بازی، دزد و پلیس‌بازی) همه راهبرد مکالمه کودک محورند که به والدین اطمینان می‌دهند زبان آن‌قدرها هم پیچیده نیست»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۴۱۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان