دانلود و خرید کتاب آشپزخانه مارگریت مارگریت دوراس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشپزخانه مارگریت اثر مارگریت دوراس

کتاب آشپزخانه مارگریت

انتشارات:انتشارات بهجت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آشپزخانه مارگریت

کتاب آشپزخانه مارگریت نوشتهٔ مارگریت دوراس و ترجمهٔ مریم قرسو است. انتشارات بهجت این کتاب را که حاوی یادداشت‌های روزانهٔ نویسنده هنگام آشپزی است، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آشپزخانه مارگریت

کتاب آشپزخانه مارگریت نه یک دستورالعمل آشپزی است نه یک رمان؛ بلکه مجموعه‌ای از تفکرات سیال ذهن مارگریت دوراس است که در میان آشپزی به ذهنش خطور کرده؛ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های بانوی داستان‌نویسی مدرن جهان که افکارش از موضوعی به موضوع دیگر می‌رود. در این کتاب شاید بیشتر از هر کتاب زندگی‌نامه‌ای بتوانید مارگریت دوراس را بشناسید. گفته شده است که کتاب آشپزخانه‌ مارگریت سرنوشت عجیبی داشته است. این اثر قرار بود به شکل دیگری منتشر شود، اما سرانجام دوراس منصرف شد. «ژان ماسکولو»، پسرش، آشپزی مارگریت را در سال ۱۹۹۹ میلادی و بدون اطلاع «یان آندریا»، وکیل ادبی نویسنده، منتشر کرد و همین موضوع کتاب را به دادگاه کشاند و مدتی طولانی فروش آن را ممنوع کرد.  

خواندن کتاب آشپزخانه مارگریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ جستارهایی از زندگی روزمرهٔ مارگاریت دوراس پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارگریت دوراس

مارگریت ژرمن ماری دونادیو که با نام مارگریت دوراس شناخته می‌شود، متولد ۴ آوریل ۱۹۱۴ در خانواده‌ای فرانسوی در هندوچین مستعمرهٔ سابق فرانسه است؛ کشوری که امروزه با نام ویتنام شناخته می‌شود. در سال ۱۹۱۸ خانوادهٔ دوراس در شهر فنوم‌پن پایتخت کامبوج ساکن می‌شوند. پدرش که معلم ریاضیات بود، پس از مدت کوتاهی بیماری در زمان بازگشت به فرانسه از دنیا می‌رود. مادر مارگریت پس از مرگ همسرش در شرایط بسیار سخت به شغل معلمی خود ادامه می‌دهد و در روستاهایی در مجاورت رودخانهٔ مکونگ و با فقر و سختی فرزندانش را بزرگ می‌کند. زندگی در مناطق و روستاهای فقیرنشین، ارتباط و دوستی با بومی‌ها و کمبود محبت پدری بعدها تبدیل به درون‌مایهٔ اصلی داستان‌های دوراس شد. در سال ۱۹۲۹ مارگریت برای تحصیل به سایگون رفت و عاشق پسر چینی جوانی شد؛ عشقی ناکام که بعدها محتوای داستان عاشق را ساخت و جایزهٔ گنکور را برای نویسنده به‌همراه داشت. او در ۱۸سالگی برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ علوم سیاسی به دانشگاه سوربن در فرانسه رفت و در نهایت با لیسانس حقوق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. دوراس مدتی عضو حزب سوسیالیسم فرانسه بود و تا پایان عمر اعتقادات چپ‌گرایانه‌اش را حفظ کرد. مارگریت دوراس در آثارش شیوه‌های جدیدی را در عرصهٔ رمان‌نویسی امتحان کرد و رونق تازه‌ای به نثر فرانسوی بخشید؛ به همین دلیل به او لقب «بانوی رمان‌نویسی مدرن» را داده‌اند. در اکتبر ۱۹۸۸ مارگریت به کما می‌رود و بعد از ۵ ماه به‌‌شکل معجزه‌آسایی به هوش می‌آید. دوراس که مشکل سوءمصرف الکل داشت، در نهایت به سرطان مری مبتلا شد.

مارگریت دوراس در روز یکشنبه ۳ مارس سال ۱۹۹۶ در ساعت ۸ صبح در ۸۲سالگی درگذشت. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان