دانلود و خرید کتاب اختلالات روانی در کودکان زهرا سپهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلالات روانی در کودکان اثر زهرا سپهری

کتاب اختلالات روانی در کودکان

معرفی کتاب اختلالات روانی در کودکان

کتاب «اختلالات روانی در کودکان» نوشتۀ زهرا سپهری، اعظم توکلی، لعیا رضاپور و زهرا حمیدی هشجین است و  انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب معرفی اختلالات روحی و روانی در کودکان و نوجوانان است. 

درباره کتاب اختلالات روانی در کودکان

اختلال روانی مانند بسیاری از مفاهیم دیگر در علم یک تعریف ثابت ندارد. اختلالات روانی مختلف هرکدام به‌صورت یک الگوی رفتاری یا روان‌شناختی مهم بالینی مشخص می‌شود که در یک فرد وجود دارد. اختلالات روانی معمولاً عجیب و غیرعادی هستند و نظر اطرافیان را به خود جلب می‌کنند. واکنش‌هایی که در برابر رفتارهای غیرعادی دیده می‌شود متفاوت است؛ واکنش‌ها می‌تواند به شکل خشم، تنفر، اکراه، ترس و سردرگمی باشد. چنین افرادی چه برای درمان اقدام کنند چه نکنند، اختلالشان باعث اذیت خودشان و دیگران می‌شود.

امروزه اختلالات روانی بین کودکان و نوجوانان شیوع پیدا کرده است و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که از هر ۷ نوجوان، ۱ نفر دچار اختلال روانی است. درصد زیادی از اختلالات روانی در کودکان تا قبل از ۱۸ سالگی بروز می‌کنند و می‌توانند در نحوۀ عملکرد کودکان در مدرسه و تعامل با کودکان دیگر خودشان را نشان دهند بنابراین اگر والدین در زمان مناسب با این مشکلات در فرزندانشان مقابله نکنند، رشد کودکشان دچار اشکال خواهد شد و مهم‌تر از آن در تمام مراحل زندگی‌اش با او همراه خواهد بود. کتاب اختلالات روانی در کودکان به خوانندگان کمک می‌کند تا انواع مختلف این اختلالات را بشناسند و از روش‌های درمانی و راهکارهای مقابله با آن آگاه شوند.

فهرست مطالب کتاب اختلالات روانی در کودکان عبارت است از: «تعریف اختلال‌های روانی»، «تاریخچۀ اختلالات روانی»، «انواع اختلالات روانی بر پایهٔ DSM۵»، «سبب‌شناسی اختلالات روانی»، «اختلالات روحی روانی در کودکی»، «چند اختلال روانی شایع کودکان و نوجوانان» و «فهرست منابع».

خواندن کتاب اختلالات روانی در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی و همچنین مشاوران، درمانگران و والدینی که فرزندان مبتلا به اختلالات روانی دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  اختلالات روانی در کودکان

«اختلال‌های اضطرابی جزو اختلال‌های درون نمود هستند. اختلال‌های درون نمود، الگوهای رفتاری سازش یافته‌ای هستند که بیش از آن که اطرافیان را آزار دهد، موجب رنجش خود کودک می‌شوند و هستهٔ اصلی آن‌ها اختلال‌های خلق یا هیجان است (دادستان و همکاران، ۱۳۸۹). از سویی اضطراب پاسخی تکاملی و انطباقی است. همهٔ ما برای هوشیار بودن و داشتن عملکرد مؤثر به سطح معینی از اضطراب نیاز داریم. حتی برخی اوقات می‌تواند موجب بهبود عملکرد فرد بشود. برای مثال، نگرانی دربارهٔ امتحان، ما را به مطالعهٔ بیشتر برمی‌انگیزد یا قبل از یک مسابقه به ما در عملکرد بهتر کمک می‌کند. اضطراب ملایم حتی به عملکرد هیجان‌طلبی ما کمک می‌کند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۸۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان