دانلود و خرید کتاب من و آسمان غلامحسین رستگار نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب من و آسمان

کتاب «من و آسمان» نوشتۀ غلامحسین رستگار نسب، مهدی خاکیان قمی، حسن حذرخانی و منصوره بنازاده است و نشر مهاجر آن را منتشر کرده است. این کتاب نجوم را به زبان ساده برای نوجوانان توضیح می‌دهد؛ کتابی که اثر برتر دومین جشنواره کتاب سال معلم در سال ۱۴۰۱ معرفی شده است.

درباره کتاب من و آسمان

امروزه علم نجوم بین تمامی مردم در همه جای دنیا شناخته شده است و این که زمین به دور خورشید می‌گردد یا خورشید یکی از میلیاردها ستارۀ کهکشان راه شیری است، بدیهی‌ترین حقایقی است که نوجوانان هم با آن آشنا هستند؛ اما همیشه اوضاع به این شکل نبوده و دانشمندان مسیر طولانی و سختی را برای اطلاعاتی که امروز در دست دارند طی کرده‌اند. اطلاعاتی دربارۀ کیهان‌شناسی، سیاه‌چاله‌ها، منظومۀ شمسی و در کل نجوم برای بسیار از افراد بسیار جذاب است و علاقه‌مندان با خواندن کتاب‌ها و مقاله‌ها که در مورد این مفاهیم هستند، با نظریات دانشمندان مختلف آشنا می‌شوند.

کتاب من و آسمان فرصتی مناسب برای خوانندگان فراهم می‌کند تا هم از آسمان شب لذت ببرند و هم در جریان فعالیت‌های علمی این حوزه قرار بگیرند. آن‌ها حتی می‌توانند گزارشی علمی در مورد تجربیاتشان بنویسند. کتاب من و آسمان، ‌یک کتاب کمک‌آموزشی جذاب برای دانش‌آموزان متوسطۀ اول و دوم است. معلمان می‌توانند به‌عنوان منبع برای آموزش ضمن خدمت از آن استفاده کنند. کتاب من و آسمان همچنین دارای تصاویر و جدول‌هایی است که به فهم بهتر مطالب کمک می‌کند.

کتاب من و آسمان در ۵ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: ستاره‌ها و کهکشان راه شیری»، «فصل دوم: خورشید و منظومۀ شمسی»، «فصل سوم: اندازه گیری و روش‌های موقعیت‌سنجی و انجام پروژه‌هایی ساده»، «فصل چهارم: پروژه‌هایی ساده برای درک بهتر مفاهیم نجومی» و «فصل پنجم: آشنایی با تعدادی از ابزارهای مورد استفاده در نجوم» بخش‌های پایانی کتاب به ارائۀ جدول اطلاعات سیاره‌ای، اسامی صورت‌ های فلکی و فرهنگ فارسی به انگلیسی می‌پردازد.

خواندن کتاب من و آسمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان علاقه‌مند به نجوم و معلمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب من و آسمان

«تیکو براهه (۱۵۴۶-۱۶۰۱) یک ستاره‌شناس دانمارکی بود. او با وسایلی که قبل از اختراع تلسکوپ در دست داشت، به اندازه‌گیری‌های دقیقی از سیارات و ستارگان پرداخت. بعد از مشاهدۀ پیش‌بینی‌های دقیق ستاره‌شناسان در مورد خورشیدگرفتگی سال ۱۵۶۰ بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفت. او در چندین دانشگاه به تحصیل در رشته‌های غیر از ستاره‌شناسی پرداخت؛ ولی همچنان توجهش به ستاره‌شناسی بود. تیکو براهه در نهایت به نجوم روی آورد و با کمک استادانش به ساخت چندین ابزار ستاره‌شناسی پرداخت و به مطالعۀ کتاب بطلیموس مشغول شد که تنها مرجع در دسترس بود.»

نظرات کاربران

کاربر 7770095
۱۴۰۲/۱۰/۰۶

بسیار علمی و قابل فهم نگارش شده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۸۰,۰۰۰
تومان