دانلود و خرید کتاب چارچوب اجرای استراتژی کریس مک‌چزنی ترجمه طاهر شریعت پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چارچوب اجرای استراتژی

کتاب چارچوب اجرای استراتژی؛ نقشه راهی برای رسیدن به ابرهدف‌ها نوشتهٔ کریس مک‌چزنی و شان کاوی و جیم هولینگ و ترجمهٔ طاهر شریعت پناهی و رضا رایان راد است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چارچوب اجرای استراتژی

احتمالاً در شرکت یا سازمان شما هم پیش آمده است که پس از ماه‌ها بررسی، تحقیق و جلسه با اعضای تیمتان به هدف و برنامه‌ای رسیده باشید که فکر می‌کردید با محقق شدنش مشکل سازمانتان برطرف می‌شود و می‌توانید به موفقیت مورد نظرتان دست پیدا کنید؛ اما وقتی سراغ اجرایش رفته‌اید، با انبوهی از کارها و مسائلی مواجه شده‌اید که اگر بهشان رسیدگی نمی‌شد، از همین حداقل عملکرد هم باز می‌ماندید؛ کارهایی که همیشه فوریت دارند. از طرف دیگر، همیشه مسائل پیش‌بینی‌نشده‌ای از راه می‌رسند؛ مسائلی از سمت بازار و فضای اقتصادی یا مسائل کارکنان که رسیدگی بهشان در اولویت قرار می‌گیرد و به‌نظر حیات سازمان به آنها بستگی دارد. بعد از مدتی، متوجه می‌شوید آن هدف مهم و آن برنامه به فراموشی سپرده شده است و به این نتیجه می‌رسید که چنین برنامه‌ریزی‌هایی روی کاغذ خوب است، ولی درعمل چنان مشکلات گوناگونی پیش رویتان قرار می‌گیرد که نمی‌توان کاری کرد. البته این موضوع فقط مختص شما نیست و در بیشتر منابع با عنوان «شکاف بین برنامه‌ریزی و اجرا» از آن یاد می‌شود.

نویسندگان کتاب چارچوب اجرای استراتژی، با در نظر گرفتن این مسائل و بررسی شرکت‌ها و سازمان‌ها، برای اجرایی کردن و به سرانجام رساندن هدف کلیدی‌ای که تداوم و آیندهٔ سازمان به آن بستگی دارد مدل ۴ ضابطهٔ اجرا را ارائه کرده‌اند. مدلی که تابه‌حال در بیش از ۳۰۰۰ سازمان بزرگ و کوچک و با حل انواع‌واقسام مسائل آزمایش خود را پس داده است. ۴ ضابطهٔ اجرا مدلی کاربردی، عملیاتی و مبتنی بر قواعدی ساده است که با وجود همهٔ مقاومت‌هایی که در برابر تغییر وجود دارد و مسائلی که در این مسیر پیش می‌آید اجرایی کردن را ممکن می‌سازد. به گفتهٔ نویسندگان، ۴ ضابطهٔ اجرا الگوی رفتاریِ منظم برای رسیدن به ابرهدف است.

خواندن کتاب چارچوب اجرای استراتژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همان‌طور که از مثال‌ها و نمونه‌های کتاب هم مشخص است، مخاطب این کتاب صرفاً مدیران و کارشناسان سازمان‌های بزرگ، که استراتژی‌های مفصل و مستند دارند، نیستند؛ بلکه مخاطب این کتاب افرادی در سازمان‌های بزرگ و کوچکی‌اند که برای رفع مسئلهٔ کلیدی خود هدفی را انتخاب می‌کنند و نیاز دارند به آن دست پیدا کنند. لازم به ذکر است، کتاب حاضر نسخهٔ به‌روزشده‌ای است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده و به گفتهٔ نویسندگان حاوی ۳۰ درصد محتوای جدید است.

بخشی از کتاب چارچوب اجرای استراتژی

«لی‌اَن تالبوت معاون ارشد جدید شرکت کام‌کَست بود که مسئولیت منطقهٔ شیکاگوی بزرگ را بر عهده داشت. این یکی از بزرگ‌ترین مناطق عملیاتی در شرکت بود، اما از میان چندین و چند منطقه در رده‌بندی‌های عملکرد داخلی شرکت در جایگاه آخر قرار داشت.

به‌قول لی‌اَن، «طی نُه سال گذشته، علی‌رغم تعویض مکرر رهبران، این منطقه عملاً در زمینهٔ همهٔ شاخص‌هایی که کام‌کست برای سنجش عملکرد به کار می‌گرفت در ردهٔ آخر باقی مانده بود. آنجا جای دل‌چسبی نبود، و افراد بااستعداد نمی‌خواستند ریسک نقل‌مکان به منطقهٔ شیکاگو را قبول کنند زیرا فکر می‌کردند می‌تواند تأثیر بدی بر سوابق شغلی‌شان بگذارد. همچنین به دلیل اهمیت این منطقه، میزان قابل ملاحظه‌ای از توجه __که ما اسمش را «عشق» می‌گذاریم__ به این منطقه معطوف می‌شد که موجب فشار مضاعفی می‌شد. به برنامه‌ای منضبط نیاز داشتیم که به‌نحوی ممتاز اجرا شود، و دیگر داشت برای اجرای چنین برنامه‌ای دیر می‌شد.»

در عرض دو سال، منطقهٔ شیکاگوی بزرگ از جایگاه آخر در رده‌بندی‌های عملکرد داخلی کام‌کَست به جایگاه اول صعود کرده بود. به گفتهٔ لی‌اَن، «جدای از این نتایج عملیاتی، تأثیرش روی تیم چشمگیر بود. روزنامهٔ شیکاگو تریبون این منطقه را جزو ۱۰۰ محل کار برتر به شمار آورد. وقتی تازه در ابتدای این مسیر بودیم واقعاً فکرش را هم نمی‌کردم که این‌همه پیشرفت بتواند به این سرعت رخ دهد».»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان