دانلود و خرید کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک پیا-ماریا تورن ترجمه ریحانه خلیل پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک اثر پیا-ماریا تورن

کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک

معرفی کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک

کتاب «رویکرد اجایل یا رویکرد چابک» نوشتۀ پیا-ماریا تورن و ترجمۀ ریحانه خلیل پور است و انتشارات دیده بان قلم فرتاک آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب بررسی رویکردی بنیادی در زمینۀ منابع انسانی و مدیران است که به ایجاد انگیزه در کارکنان منجر می‌شود.

درباره کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک

در چند سال اخیر منابع انسانی چابک (اجایل) به‌عنوان یک‌رشتهٔ محبوب باهدف توانمندسازی براي مدیریت بهتر مشکلات، افزایش سازگاری و تقویت سازمان موردتوجه قرار گرفت. منابع انسانی چابک به روشی برای کار و سازماندهی عملکرد منابع انسانی گفته می‌شود که پاسخگویی و سازگاری فعالیت‌ها و ساختارها را آسان می‌کند. منابع انسانی چابک تمرکز خود را به‌جای کنترل و هم‌ترازی، روی مشتریان و سرعت پاسخگویی قرار می‌دهد. ساختار اجایل منابع انسانی به این موضوع می‌پردازد که منابع انسانی چگونه می‌تواند طرز فکر چابک و روش‌های مختلف کاری را در تیم‌ها و پروژه‌های خود اعمال کند.

اگرچه اجایل اساساً براي بخش نرم‌افزاری و فناوری طراحی شده، اصول این رویکرد براي شرکت‌های بزرگ و کوچکی که با سرعت در حال تغییر هستند هم مفید و کارساز است. کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک دربارۀ چگونگی به‌کارگیری اصول و قواعد اجایل (چابک) در حوزۀ منابع انسانی و البته در کل سازمان است. هدف این کتاب الهام بخشیدن به افراد برای استفاده از ابزارهای مختلف و کشف راه‌های جدید است و سازمان‌ها می‌توانند در جریان آزمون و خطاها و مدیریت، انتظار افزایش مشارکت کارکنان و تضمین طول عمر در بازار را داشته باشند.

کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک اصول و قواعد اجایل (چابک) را به اشتراک می‌‌گذارد به‌طوری که همه بتوانند مجموعه‌ای بهتر بدون سلسله‌مراتب و محدودیت‌ها ایجاد کنند. این کتاب همچنین مناسب متخصصان منابع انسانی است چرا که به‌منظور کاهش هزینه‌ها، اغلب مدیران هر روز بیش‌ازپیش وظایف مربوط به منابع انسانی را بر عهده می‌گیرند و دیگر نقش سابق و کنترل منابع انسانی اعتباری ندارند.

کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک در ۱۴ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: پیدایش اجایل»، «فصل دوم: ساختارهای سازمانی»، «فصل سوم: اجایل مدرن»، «فصل چهارم: مدیریت اجرایی»، «فصل پنجم: تعیین هدف و OKR»، «فصل ششم: پاداش‌های اجایل»، «فصل هفتم: استخدام در اجایل»، «فصل هشتم: یادگیری و توسعه، «فصل نهم: پروفایل‌های انگیزشی ریس»، «فصل دهم: رهبری اجایل»، «فصل یازدهم: مدیریت اجایل»، «فصل دوازدهم: ابزارهای اجایل» و «فصل سیزدهم: تعامل کارکنان»

خواندن کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مشاوران، مشتریان، مدیران اجرایی، کارکنان، مربیان و تمام کسانی که که علاقه‌مند به ایجاد محیط‌های کاری خلاقانه‌تر و سازنده‌تر هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رویکرد اجایل یا رویکرد چابک

«مارتین لوتر کینگ جونیور نگفت «من یک برنامۀ پنج‌ساله دارم» او با گفتن جملۀ «من رؤیایی دارم» یک نسل را به تکاپو انداخت. همه چیز با یک رؤیاي زیبا شروع شد، ایجاد سازمان اجایل از آن من است. یک رؤیا قدرت متحد کردن یک تیم، یک سازمان یا کل یک شرکت را داشته و افراد را به کارکردن برای رسیدن به یک دیدگاه مشترک سوق می‌دهد. شما می‌توانید شرکتی را بدون رؤیا راه‌اندازی کنید؛ اما هرگز کارکنان پرشوری نخواهید داشت. اگر چرایی سازمان براي شما شفاف نباشد، برای کارکنان نیز نخواهد بود. اجرای سیاست‌ها که در واقع همان چگونگی دستیابی به رؤیاهاست، هر روز از ساعت هشت صبح تا پنج عصر انجام می‌شود. (با استمرار کار، کارکنان حتی بعد از ساعت کاری هم در خارج از فضای شرکت، وظیفۀ خود را انجام خواهند داد) اگر کارکنان با چرایی یک سازمان آشنایی داشته باشند، هر روز و همیشه طوری انتخاب و تصمیم‌گیری می‌کنند که فعالیتشان به اهداف تعیین شده شرکت ختم شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان