دانلود و خرید کتاب علل گرایش به حرکت های سلفی گری در استان سیستان و بلوچستان حسن کیوان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علل گرایش به حرکت های سلفی گری در استان سیستان و بلوچستان اثر حسن کیوان

کتاب علل گرایش به حرکت های سلفی گری در استان سیستان و بلوچستان

معرفی کتاب علل گرایش به حرکت های سلفی گری در استان سیستان و بلوچستان

کتاب الکترونیکی علل گرایش به حرکت های سلفی گری در استان سیستان و بلوچستان نوشتهٔ حسن کیوان و حسین سوری و قاسم رنجبر از انتشارات ویان است. این کتاب ریشه‌های جریان سلفی‌گری و گرایش به آن در سیستان و بلوچستان را بررسی می‌کند.

درباره علل گرایش به حرکت های سلفی گری در استان سیستان و بلوچستان  

کتاب علل گرایش به حرکت های سلفی گری در استان سیستان و بلوچستان، جریان سلفی‌گری را مبتنی بر مناسبات خاصی از قدرت سیاسی که درصدد تجدید خلافت تاریخی و ایدئولوژیک دولتی و غیردولتی بر ساختن جوامع سنی‌مذهب بر پایهٔ قرائت سلفی از اسلام است و علل گرایش به این جریان در سیستان و بلوچستان را بررسی می‌کند. با شکست پی‌در‌پی کشورهای اسلامی در روند نوسازی و شکست سیاسی در برابر کشورهای غیراسلامی، برخی از مسلمانان افراطی از اندیشه‌های ناسیونالیسم و سوسیالیسم ناامید شدند و علت مشکلات جامعهٔ اسلامی را دوری از جهان‌بینی اسلامی دانستند و برای رفع نابسامانی‌های اجتماعی کشورهای اسلامی، حرکت‌ها و جنبش‌های اسلامی را به وجود آوردند. از اوایل دههٔ ۱۹۸۰ میلادی و بعد از واقعهٔ ۱۱ سپتامبر و اشغال افغانستان و عراق از طرف نیروهای غربی، جریان سلفی‌گری وارد ایران شد. سلفی‌‌ها بر اساس تابعیت از گذشتگان، فقط خود را مسلمان دانسته و توجهی به مسائل قومی ندارند. این افراد، از دههٔ ۱۹۹۰ میلادی، اکثر بمب‌گذاری‌ها در سراسر دنیا را بر عهده گرفته‌ و به‌نوعی علیه نظم جهانی اعلان جنگ داده‌اند.

تفکر سلفی به سیستان و بلوچستان در ایران نفوذ کرده و از طرف عده‌ای حمایت شده است. مشارکت چند نفر از اهالی سیستان و بلوچستان و کردهای ایرانی در عملیات انتحاری در کشورهای پاکستان و عراق و افغانستان و وجود زندانیانی از آن‌ها در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب این موضوع را ثابت می‌کند. حضور این جریان در ایران، نظم مستقر در سیستان و بلوچستان را بر هم زده و سبب افزایش خشونت در منطقه شده است.کتاب علل گرایش به حرکت های سلفی گری در استان سیستان و بلوچستان می‌تواند باعث شناخت گفتمان سلفی‌گری از طریق بررسی منابع نظری و مشاهدهٔ نگرش و گرایش گروهی از مسلمانان اهل سنت بشود؛ گروهی که گرچه بخش کوچکی از جمعیت مسلمانان را به خود اختصاص داده، جهانی را به چالش کشیده و به مبارزه تحریک کرده است. برخی از فصل‌های کتاب حاضر عبارتند از «کلیات»، «دیدگاه‌های نظری: سلفی‌گری» و «عوامل تأثیر‌گذار خارجی بر گرایش به سلفی‌گری در استان سیستان و بلوچستان».

خواندن کتاب  علل گرایش به حرکت‌های سلفی‌گری در استان سیستان و بلوچستان  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را  به همهٔ افراد برای آشنایی با جریان‌های سلفی‌گری در ایران و جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب علل گرایش به حرکت‌های سلفی‌گری در استان سیستان و بلوچستان

«این جریان بر اساس تابعیت از گذشتگان خود را صرفاً مسلمان دانسته و توجهی به مسائل قومی و قومیت‌گرایی نداشت. سلفی‌ها که از دههٔ نود میلادی به بعد اکثر بمب‌گذاری‌ها در سراسر دنیا و از جمله حادثهٔ یازدهم سپتامبر را به صورت رسمی یا غیر رسمی به عهده گرفته و به نوعی علیه نظم جهانی اعلان جنگ داده‌اند. در ادبیات حاکم سیاسی جریانی تروریستی شناخته می‌شوند اما علی‌رغم معرفی با این برچسب در جهان طرفداران بسیار زیادی دارند.‌ این تفکر در سیستان و بلوچستان ایران نیز نفوذ کرده و از طرف عده‌ای حمایت می‌شود. شاهد آن مشارکت چندین نفر از اهالی سیستان و بلوچستان و افراد ایرانی در عملیات انتحاری در کشورهای پاکستان و عراق و افغانستان و وجود زندانیانی از آن‌ها در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب است. از سوی دیگر حضور این جریان در ایران نظم مستقر در استان سیستان و بلوچستان را بر هم زده و سبب افزایش خشونت در منطقه شده است. از آنجا که این گروه‌ها مرز بین حق و باطل را بسیار پررنگ و واضح دیده و خود را برحق دیگران را گمراه و مشرک یا کافر می‌شمارند. فضای گفت‌و‌گو و تعاملات فکری در منطقه تاریک است و حتی گاه جای خود را به ضدیت و خشونت داده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان