دانلود و خرید کتاب آگاهی برتر سیدحمیدرضا اشرفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آگاهی برتر اثر سیدحمیدرضا اشرفی

کتاب آگاهی برتر

انتشارات:انتشارات ویان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آگاهی برتر

کتاب آگاهی برتر نوشتۀ سیدحمیدرضا اشرفی است. انتشارات ویان این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب آگاهی برتر

آگاهی برتر یعنی داشتن نگرش و فکری نو به زندگی. همۀ ما باید سعی کنیم تا در راه داشتن آگاهی برتر گام برداریم؛ در واقع همین تلاشی که ما برای خودشناسی و یافتن آرامش و خوشبختی بیشتر انجام می‌دهیم، تلاش برای یافتن آگاهی برتر است. در این کتاب با چاکراها و و جنبه‌های روان‌شناسی آن‌ها آشنا می‌شوید. گفته شده است که هدف از زندگی انسان این است که با دستیابی به آگاهی و آرامش و کنترل ذهن، از دام تمام عادت‌ها و تعصبات رها باشد و به انسانی تبدیل شود سرشار از عشق. میلیون‌ها نفر از مردم هرگز درمورد خود فکر نکرده‌ا‌ند؛ تنها مشغله‌شان خوردوخوراک، کارکردن و پس‌اندازکردن، خوابیدن و سرگرم‌کردن خود به عناوین مختلف بوده است. در این باره بیشتر بخوانید.

خواندن کتاب آگاهی برتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب راهنما را به علاقه‌مندان به یادگیری و خودشناسی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آگاهی برتر

«فصل اول: ذهن چیست؟

مجموعه‌ای است با یک فرماندهی واحد که مغز نامیده می‌شود. هوش ذاتی و دانایی آموختنی و آگاهی‌های دریافتی از اندیشه، ادراک حافظه، احساسات امیال تخیل مجموعاً در تشکلی به اسم مغز رفتارهای تازه، ارادی و رفتارهای تکراری و عادی شده انسان را فرماندهی می‌کنند. فرمان‌های صادر شـــــده از مغز توسط نخاع که پیام رساننده‌ای زنده و چالاک است به میلیاردها سلول در اندام‌های مختلف رسیده و باعث انجام‌شدن یا نشدن یک عمل می. شوند پایانه‌ها و حس‌سنج‌های محیطی فیدبک مربوطه را به مغز برمی‌گردانند که این روند باعث شادابی، و احساس اعتمادبه‌نفس در آدمیان می. شود اولین تفکرات درباره ماهیت ذهن توسط افرادی مانند زرتشت، بودا، افلاطون، و دیگر فلاسفه و متفکران باستانی یونانی هند و پس از آن توسط فلاسفه اسلامی صورت گرفت. تئوری‌های گذشتگان بر پایه خداگرایی و الهیات بنا شده و فلسفه ذهن را پیوندی میان ذهن، روح، ماوراءالطبیعه و جوهر ذاتی می‌دانند. در تئوری‌های معاصر که بر پایه پژوهش‌های علمی درباره مغز اســـــت، ذهن را انعکاسی از فعالیت‌های درون کاسه سر که مغز در آن قرار دارد می‌دانند که دارای دو جلوه خودآگاه و ناخودآگاه است.

ذهن سه بخش دارد: نیمه‌هشیار، هشیار، هشیاری برتر.

ذهن نیمه‌هشیار چون بخار یا برق قدرت مطلق است و بدون مسیر و جهت هر فرمانی به آن بدهند همان را انجام می‌دهند توان فهم و استنباط ندارد هر آنچه آدمی عمیقاً احساس یا به‌روشنی مجسم کند بر ذهن نیمه‌هشیار اثر می‌گذارد و موبه‌مو در صحنه زندگی ظاهر می‌شود. ذهن هشیار ذهن نفسانی یا فانی خوانده. اند ذهن هشیار بشری است و زندگی را به همان شکلی که به نظر می‌رسد می‌بیند ذهن، هشیار، مرگ، بلا بیماری فقر و تنگنا را مشاهده می‌کند و بر ذهن نیمه‌هشیار اثر می‌گذارد.

هشیاری برتر یعنی آن که ذهن الهی که درون هر انسان است و قلمرو آرمان‌های عالی و عرصه طرح الهی. زیرا هر انسان صاحب طرحی الهی است که افلاطون آن را الگوی کامل خوانده است. جایی هست که جز تو هیچ‌کس نمی‌تواند آن را پر کند، کاری هست که جز تو هیچ‌کس قادر به انجامش نیست این طرح در هشیاری برتر انسان دارای تصویر است، در نهایت کمال که به‌صورت آرمانی دست‌نیافتنی یا آرزویی چنان رؤیایی محال است برآورده شود، در ذهن هشیار جلوه می‌کند.

فلسفه ذهن

ذهن امروزین ما گرفتار دوچرخه است که رهایی از هر دو بر همگان لازم است. نخست چرخه زمان دانش، اندیشه، کنش که این خود چرخه‌ای دیگر به دنبال دارد و آن دیگری چرخه تجربه، دانش، خاطره، اندیشه و کنش. است. ذهن ما این گونه برنامه‌ریزی و شرطی شده و ویژگی و پویش اندیشه‌ها این است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۸۷۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۴۰۰
تومان