دانلود و خرید کتاب سیستم های سازه ای ساختمان محمد فرخ زاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم های سازه ای ساختمان اثر محمد فرخ زاد

کتاب سیستم های سازه ای ساختمان

نویسنده:محمد فرخ زاد
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیستم های سازه ای ساختمان

کتاب سیستم‌ های سازه‌ ای ساختمان نوشتۀ محمد فرخ زاد است. انتشارات عصر کنکاش این کتاب درسی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب سیستم‌ های سازه ای ساختمان

گفته شده است که معماران و مهندسان و طراحان ساختمان، همیشه در طرح بناهای گوناگون با مسئلۀ سازه روبه‌رو هستند. فرایند طرح ساختمان به‌طور تنگاتنگی با حل روابط سازه‌ای و استاتیکی آن ارتباط دارد. در بناهای خاص عموماً انتخاب نظام سازه‌ای و شکل کلی سازه از ارکان اصلی طرح محسوب می‌شود؛ به‌گونه‌ای که امروزه معماران مشهور ضمن طراحی ساختمان و کنترل روابط فضایی و رفع نیازهای فیزیکی آن به‌طور هم‌زمان به مسائلی همچون انتخاب الگوی سازه، جزئیات اجرایی مصالح خاص، حفظ ایمنی ساکنان، نظام تأسیساتی الکتریکی و مکانیکی و... می‌اندیشند. در برنامۀ درسی دانشجویان معماری، واحدهایی همچون «ساختمان» و «طراحی فنی» وجود دارند که دانشجو می‌بایست در آن‌ها مستقیماً به طراحی سازه و جزئیات اجرایی بپردازد. در سایر دروس معماری همچون طراحی معماری و پایان‌نامه نیز باید توجه به سیستم‌های سازه را مدنظر قرار داد. کتاب سیستم‌ های سازه ای ساختمان در این باره است.

خواندن کتاب سیستم‌ های سازه ای ساختمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های معماری و مهندسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سیستم‌ های سازه ای ساختمان

«سیستم‌های خرپایی

گونه‌های متنوع این سیستم‌ها به دلیل قابلیت پوشاندن دهانه‌های بزرگ و نیز مشابه بودن اجزای به‌کاررفته در مجموعه و در نتیجه سادگی اجرا، به‌وفور در احداث بناهای عمومی و سالن‌های چندمنظوره به کار می‌روند ویژگی اصلی سازه‌های خرپایی به شرح زیر است:

۱- اعضای این سازه‌ها کششی و فشاری محوری هستند و هیچ نیروی برشی، پیچشی و لنگر خمشی در اعضا به وجود نمی‌آید.

۲- کلیه اتصالات درونی سیستم‌های خرپایی از نوع مفصلی است.

۳- اساس شکلی این سازه‌ها بر پایه مثلث است؛ یعنی کوچک‌ترین واحد یک سیستم خرپایی شامل سه عضو محوری می‌باشد که با اتصالات مفصلی و به صورت یک مثلث فرم گرفته‌اند.

همان‌طور که در تصویر ۱-۱ ملاحظه می‌شود مثلث که اساس اولیه سیستم‌های خرپایی است به دلیل نوع شکل، آن پایداری خوبی نسبت به دیگر شکل‌ها دارد و در نتیجه وقتی تعدادی از این مثلث‌ها در سیستم خرپایی در کنار یکدیگر قرار گرفته و به همدیگر متصل می‌گردند مجموعه‌ای ایستا به وجود می‌آورند. همین شکل ایستا است که با حل‌کردن کلیه نیروها به‌صورت کششی و فشاری از به‌وجودآمدن گشتاور ممانعت به عمل می‌آورد.

سازه‌های کابلی

گروه اول سیستم‌های خرپایی سازه‌های کابلی هستند که با اصول خرپایی شکل‌گرفته‌اند کابل‌ها همیشه به‌عنوان اعضای کششی کار می‌کنند هر نیرویی که به یک انتهای کابل وارد شود عکس‌العمل معادلی در انتهای دیگر ایجاد می‌کند. ساده‌ترین نوع سیستم کابلی زمانی است که یک وزنه از کابل آویزان. باشد. در این حالت تمام نیروی وارده را به‌صورت کششی درون خود تحمل می‌کند.

 زمانی که دو سرکابل در نقاط تکیه‌گاهی مهار شوند و باری عمودی (مانند یک وزنه در وسط کابل اعمال شود اساس مثلث خرپایی شکل می‌گیرد. هرچه فاصله دو تکیه‌گاه بیشتر باشد نیروی کششی بیشتری در کابل به وجود می‌آید؛ زیرا مؤلفه افقی نیروها بزرگ‌تر می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۱۶۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان