دانلود و خرید کتاب تنظیم شرایط محیطی امیررضا روحی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تنظیم شرایط محیطی اثر امیررضا روحی زاده

کتاب تنظیم شرایط محیطی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تنظیم شرایط محیطی

کتاب «تنظیم شرایط محیطی» نوشتۀ امیررضا روحی زاده و محمد فرخ زاد است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب تنظیم شرایط محیطی

یکی از موضوعات چالشی، مهم و بحث‌برانگیز امروز فعالان حوزۀ ساختمان‌سازی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌های فسیلی و استفاده از انرژی‌های طبیعی است. توجه به این مسائل در درجۀ اول از وظایف معمار به‌حساب می‌آید، معماران باید با شناخت و تحلیل دقیق اقلیم و انرژی‌های محیطی، جهت‌دادن مناسب، انتخاب فرم‌ها و طراحی جزئیات مناسب و همچنین به کمک امکانات تأسیساتی، هدف نهایی معماری یعنی ایجاد آسایش و راحتی انسان که یکی از ابعاد آن تهویۀ ‌مطبوع است، را به سرانجام برساند.

بحث حداکثر استفاده از انرژی‌های پاک نیازمند شناخت اقلیم، عوامل اقلیمی و تأثیرات متقابل آنها بر معماري و انسان است. یکی از اهداف کتاب تنظیم شرایط محیطی ساختمان، آشنایی با سیستم‌های استفادۀ بهینه از این انرژی‌ها است. امیررضا روحی‌زاده با همکاری محمد فرخ زاد  تلاش کرده است تا این کتاب را به زبانی ساده، روان ارائه دهد و تا جایی که امکان دارد مختصرنویسی کند تا بتواند ابزار مناسبی جهت درک مفاهیم مرتبط با آن باشد.  کتاب تنظیم شرایط محیطی راهنمای مناسبی برای دانشجویان معماری در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد است.

کتاب تنظیم شرایط محیطی در ۶ فصل تنطیم شده است. عناوین فصل های کتاب عبارت است از: «فصل اول: قلیم و عناصر اقلیمی»، «فصل دوم: تقسیم‌بندی اقلیمی»، «فصل سوم: محدودۀ آسایش انسان»، «فصل چهارم: انرژی های پاک و روش‌های بهینۀ استفاده از آن»، «فصل پنجم: مبحث نور و روشنایی» و «فصل ششم: کنترل صوت در ساختمان»

خواندن کتاب تنظیم شرایط محیطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تنظیم شرایط محیطی

«شناخت کامل یک عنصر اقلیمی می‌تواند نتایج زیر را داشته باشد:

۱. طراحی معماری از نظر فرم، ابعاد و کالبد ظاهری براساس حداکثر بهره‌وری مفید از آن عنصر و حداقل ایجاد مشکلات در تنظیم شرایط محیطیفضاهای آن اقلیم باشد.

۲. زراحی و ساخت عناصر و جزئیات ساختمان و مصالح ساختمانی به خصوص در پوستۀ خارجی ساختمان براساس حداکثر بهره گیری از عنصر اقلیمی (از نظر کاربردی، از نظر طول عمر و ...)و حداقل آسیب‌پذیری از آن باشد.

۳. طراحی و ساخت ابزار و وسایلی مانند آبگرم کن های خورشیدی که بتواند صرف نظر از آنکه احتیاجات یک بنا از نظر تنظیم شرایط محیطی فراهم می کند، بتواند در صرفه‌جویی انرژی و نیز جلوگیری از آلودگی اقلیم و اکوسیستم مؤثر و مفید باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۴۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان