دانلود و خرید کتاب اتوکد برای معماران محمد فرخ زاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتوکد برای معماران اثر محمد فرخ زاد

کتاب اتوکد برای معماران

نویسنده:محمد فرخ زاد
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اتوکد برای معماران

کتاب «اتوکد برای معماران» نوشتۀ محمد فرخ زاد است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است. این کتاب آموزش مرحله به مرحلۀ اتوکد را ارائه می‌دهد.

درباره کتاب اتوکد برای معماران

رشتۀ معماری یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های مهندسی است که همواره با نقشه سروکار داشته و معماران در همه جای دنیا همیشه با ترسیم‌کردن نقشه‌های جزئی و کلی به عملیات ساختمانی خود نظم می‌دادند. در ایران هم آثار برجای‌مانده از تاریخ ایران چه پیش از اسلام چه بعد از آن نشان از دقت زیاد و اندیشۀ معماران این مرزوبوم دارد.

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و ساختارهای الکترونیک جدید، انجام بسیاری از فعالیت‌های علمی و صنعتی سرعت گرفته و استفاده از رایانه در تمام رشته‌ها خصوصاً حوزۀ علوم فنی و مهندسی جایگاه مهمی پیدا کرده است. در سال‌های گذشته کادر فنی دفاتر معماری نقشه‌کشی‌های ساختمانی را انجام می‌دادند؛ اما امروزه مهندسین با نرم‌افزارهای جدید و کاربردی نقشه‌کشی مثل اتوکد آشنا شده‌اند و از مزایای آن آگاه هستند،‌ مزایایی مانند سرعت،‌دقت،‌حجم بالای نگهداری اطلاعات و امکان جستجوی سریع و دسترسی آسان به اطلاعات.

کتاب اتوکد برای معماران ماحصل تجربۀ چندین‌سالهٔ دروس کامپیوتری در دانشکدهٔ معماری و شهرسازی است. دکتر محمد فرح‌زاد در کتاب اتوکد برای معماران تلاش کرده است تا آموزش گام‌به‌گام نرم‌افزار نقشه‌کشی اتوکد را ارائه دهد. ساختار کتاب به‌گونه‌ای است که خوانندگان بعد از مطالعه می‌توانند با به‌کارگیری اتوکد،‌ نقشه‌های ۲ بعدی ساختمانی را به طور دقیق و منظم ترسیم کرده و از خروجی‌های آن استفاده کنند.

کتاب اتوکد برای معماران در ۸ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: شروع کار با اتوکد»، «فصل دوم: ترسیم با اتوکد»، «فصل سوم: ابزار کمکی ترسیم در اتوکد»، «فصل چهارم: ویرایش شکل‌ها در اتوکد»، «فصل پنجم: امکانات جانبی اتوکد»، «فصل ششم: مدیریت اجزای نقشه‌ها در اتوکد»، «فصل هفتم: اندازه‌گیری نقشه‌ها در اتوکد» و «فصل هشتم: خدمات اتوکد به کاربران».

خواندن کتاب اتوکد برای معماران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان و استاتید رشتۀ معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اتوکد برای معماران

«در همۀ برنامه‌هایی که اطلاعات را به صورت تصویری به نمایش در می‌آورند،‌ امکانات بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی و حرکت بر روی تصویر وجود دارد. در اتوکد نیز روش‌های مختلفی بدین منظور فراهم گردیده است. ساده‌ترین روش برای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی درون فایل استفاده از چرخ یا غلطک ماوس است. اکنون فایل chroma.dwg را مجدداً فعال کنید و با قراردادن ماوس بر روی صفحۀ ترسیم غلطک آن را به حرکت درآورید.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان