دانلود و خرید کتاب آشوب (خلاصه کتاب) جرد دایموند ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشوب (خلاصه کتاب) اثر جرد دایموند

کتاب آشوب (خلاصه کتاب)

نویسنده:جرد دایموند
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آشوب (خلاصه کتاب)

کتاب آشوب (خلاصه کتاب) نوشتهٔ جرد دایموند و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب تاریخ را منتشر کرده است.

درباره کتاب آشوب (خلاصه کتاب)

کتاب آشوب (خلاصه کتاب) حاوی راه‌حلی برای آرامش کشورهای بحران‌زده است. این کتاب به شما می‌گوید که چگونه از بزرگ‌ترین بحران‌های تاریخ، درس‌هایی عبرت‌آموز برای زندگی خود بگیرید و توضیح می‌دهد که بحران‌های ملی و شخصی، نیازمند بررسی ۱۲ عامل برای رسیدن به راه‌حل است. از موضوعات دیگر این اثر می‌توان به اینکه بحران فنلاند با روسیه آغاز شد و در طول جنگ جهانی دوم، شکل پیچیده‌تری به خود گرفت، اشاره کرد. نویسنده گفته است که بحران ملی فنلاند دررابطه‌با روسیه نیازمند تغییرات انتخابی بود و نیز جهان مدرنیته، منجر به ظهور یک بحران در ژاپن و آغاز دورهٔ میِجی شد. کتاب حاضر شما را با برخی از چالش‌های موجود در کشورهای جهان آشنا می‌کند. نویسنده، خصوصیات هفت کشور و چالش‌هایی را که در دوران مدرنتیه با آن روبه‌رو شده‌اند، در این کتاب ذکر کرده است. مردم این کشورها ابتدا چالش‌هایی را که با آن مواجه شدند، پذیرفته و با احساس مسئولیت در برابر مشکلات توانستند محدودیت‌ها را تبدیل به فرصت‌هایی تازه کنند. با مطالعهٔ این خلاصه کتاب، شما نیز می‌توانید همانند این کشورها، چالش‌های شخصی زندگی خود را کنار زده و افق‌های جدیدی را به روی زندگیتان باز کنید.

خواندن کتاب آشوب (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد تاریخ معاصر جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشوب (خلاصه کتاب)

«چالش‌هایی که جهان با آن روبه‌روست، نیاز به یک واکنش یکپارچه دارد

پس از اینکه کشورهای مختلف به حل چالش‌های‌شان پرداختند، ارتباطات خود با کشورهای دیگر را از سر گرفتند. اقتصادی که امروز در جهان حکم‌فرماست، بیش از گذشته بر پایه تعاملات کشورهای مختلف استوار شده است. ما شاهد اقتصادی جهانی هستیم که در آن هر کشوری به نوبه خود، سهم مهمی را ایفا می‌کند.

همچنانکه از لحاظ اقتصادی به یکدیگر وصل شده‌ایم، مسائل مشترکی وجود دارد که هر کدام از کشورها باید نسبت به اصلاح آن قدم بردارند. بحرانی که سیاره ما یعنی زمین را درگیرد خود کرده فقط مربوط به منطقه جغرافیایی خاصی نیست و همه ما در رفع آن مسئول هستیم.

این موارد در فهرست چالش‌هایی قرارگرفته که در صورت اصلاح نشدن، آینده ناخوشایندی را برای تمام ساکنین زمین رقم خواهد زد!

تغییرات آب‌وهوایی، ناشی از عوامل متعددی است که مهم‌ترین آن تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای مثل دی‌اکسید کربن است. توضیح آنکه دی اکسید کربن یکی از انواع گازهای گلخانه‌ای است که در جو زمین تولید می‌شود. گازهای گلخانه‌ای، نور خورشید را هم به سمت سطح زمین و هم به سمت خارج از سطح زمین می‌تابانند. به فرایند بازتابش این نور به سمت سطح زمین که توسط جو انجام می‌شود، اثر گلخانه‌ای می‌گویند. در طول زمان این اثر باعث گرم شدن سطح زمین و ایجاد پدیده‌ای با نام Global Warming می‌شود.

در طبیعت همیشه تعادل وجود دارد مگراینکه انسان با اقدامات خود، این تعادل را برهم زند. برای مثال فعالیت های انسانی و سوزاندن سوخت های فسیلی، منجر به تولید درصد بیشتری دی اکسید کربن و آزاد سازی آن در جو زمین می شود؛ درنتیجه این اتفاق، دمای زمین افزایش پیدا می‌کند. در اثر گرمایش زمین یخ‌های قطبی آب شده و بسیاری از حیواناتی که در این مناطق زندگی می‌کنند با خطر انقراض دست و پنجه نرم خواهند کرد!

آب شدن یخ‌های قطبی باعث انتشار گازی به‌نام متان می‌شود. اگر تشعشعات متان، توسط اقیانوس جذب شود، باعث از بین رفتن صخرهای مرجانی خواهد شد؛ یعنی همان مرجان‌هایی که از حیات داخل آب، به‌خوبی محافظت کرده و درعین‌حال مانع ایجاد سونامی هستند. در کنار تمام این مشکلات، آزاد شدن گاز متان، آسیب زیادی را به لایه اوزون خواهد زد که جبران ناشدنی است.

در کنار قطع درختان و استخراج نفت، ماهی‌گیری بی‌رویه باعث کمبود منابع پروتئینی خواهد شد. بی‌توجه رد شدن از این مسائل در آینده‌ای نزدیک تبعات سنگینی برای‌مان به‌همراه خواهد داشت.

برای مثال یکی از راه‌حل‌های موجود در زمینه استخراج نفت، می‌تواند کاهش مصرف آن باشد. سرانه مصرف نفت در اروپای غربی، نصف آمریکاست. این درحالی‌است که کیفیت و سطح رفاه زندگی در اروپا بسیار بالاتر است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آمریکا نیز می‌تواند چنین کاهشی را در زمینه مصرف نفت در سیاست خود ایجاد کند.

چالش‌هایی که جهان با آن روبه‌روست تنها زمانی حل خواهد شد که تمامی کشورها ابتدا چالش موجود را پذیرفته و نسبت به حل آن احساس مسئولیت داشته باشند.»

معرفی نویسنده
جرد دایموند

جرد دایموند نویسنده کتاب «اسلحه، میکروب و فولاد» است که توانسته جایزه پولیتزر را به خود اختصاص دهد. نیویورک تایمز این کتاب را یکی از بهترین داستان‌های تخیلی در طول تاریخ معرفی کرد و این اثر توانست رکورد پرفروش‌ترین کتاب جهان را جا‌به‌جا کند. جرد دایموند استاد جغرافیا در دانشگاه UCLA است و به عنوان یکی از سرشناس‌ترین دانشمندان آمریکایی شناخته می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۲۶٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان