دانلود و خرید کتاب مزایای اضطراب تریسی دنیس - تیواری ترجمه حامد رحمانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مزایای اضطراب اثر تریسی دنیس - تیواری

کتاب مزایای اضطراب

معرفی کتاب مزایای اضطراب

کتاب مزایای اضطراب نوشتهٔ تریسی دنیس-تیواری و ترجمهٔ حامد رحمانیان است و نشر نوین آن را منتشر کرده است. کتاب به این سوال جواب می‌دهد که چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم؟

اضطراب می‌تواند زنگ هشداری باشد که ما را از وجود مشکلی آگاه می‌کند و بهتر است به جای اجتناب از آن، درکش کنیم و در موردش کاری انجام دهیم.

درباره کتاب مزایای اضطراب

اضطراب مثل آژیر خطرِ دود است که هشدار می‌دهد خانه آتش گرفته است. چه می‌شود اگر به جای فرارکردن از خانه و زنگ‌زدن به آتش‌نشانی، آژیر را نادیده بگیریم، باتری دستگاه را بیرون بیاوریم یا از رفتن به قسمت‌هایی از خانه اجتناب کنیم که صدای آژیر در آنجا بلندتر است؟ به عقیدۀ تریسی دِنیس_تیواری، اضطراب ارزش شنیده‌شدن دارد و با خواندن کتاب مزایای اضطراب دیدگاهمان در مورد آن تغییر خواهد کرد.

ایجاد تغییری اساسی در دیدگاهی که راجع به اضطراب داریم و اینکه اضطراب را دوست و متحد خود بدانیم، تنها به معنی اجرای مجموعه‌ای از اقدامات و ابتکارات نیست. منظور از این تغییرِ دیدگاهِ اساسی ساختن یک چارچوب فکری جدید دربارۀ اضطراب است. لازم است مجموعه‌ای تازه از باورها، بینش‌ها و انتظارات را در خودمان ایجاد کنیم تا به ما این امکان را بدهد که اضطراب را کاوش کنیم، از آن یاد بگیریم و به نفع خودمان، نهایت استفاده را از آن ببریم.

ایجاد یک چارچوب فکری جدید بهترین و تنها راهی است که می‌تواند نگاه ما را به اضطراب تغییر دهد و این کار مهم‌ترین هدف کتاب مزایای اضطراب است.

خواندن کتاب مزایای اضطراب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید یک بار برای همیشه با اضطرابتان آشتی کنید، این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب مزایای اضطراب

«زمانی فیلسوف مشهوری نوشت: «مضطرب شدن به طور صحیح والاترین کاری است که کسی می‌تواند یاد بگیرد.»

مگر مضطرب شدن صحیح و غلط دارد؟ به نظر من، خودِ این سؤال یک عاملِ جدید برای مضطرب شدن است.

به‌هرحال، سورن کی‌یِرکِگور، که من دوست دارم او را قدیسِ حامیِ اضطراب بنامم، به نکتهٔ مهمی دست یافته بود.

شما از مضطرب شدن متنفرید. من هم همین‌طور. همه از اضطراب متنفرند. اضطراب احساسی است که می‌تواند رنج‌آور، کمرشکن و ناتوان‌کننده باشد. به همین دلیل است که ما منظور کی‌یِرکِگور را متوجه نمی‌شویم: اضطراب می‌خواهد با ما دوست شود. اضطراب می‌خواهد شناخته شود، تأیید شود، شنیده شود و مورد احترام و توجه قرار بگیرد. اضطراب احساسِ وحشتناکی است، چون می‌خواهد نکتهٔ مهمی را به ما بگوید که البته ترجیح می‌دهیم آن را نشنویم؛ همان‌طور که یک دوست خوب نیز غالباً همین کار را انجام می‌دهد. اما اگر حرف اضطراب را بشنویم، زندگی‌مان خیلی بهتر از زمانی می‌شود که فرار کنیم و مخفی شویم.

مشکلِ اضطراب چیست؟ آیا اضطراب یک ناتوانی فردی و نشانهٔ این است که در خودمان یا در زندگی‌مان مشکلی وجود دارد که باید برطرف و ریشه‌کن شود؟ در هر صورت، هیچ‌کس در طول تاریخ اضطراب را ریشه‌کن نکرده است. خدا را شکر که این اتفاق نیفتاده است، چون ریشه کن کردن اضطراب یعنی فاجعه.

این کتاب دربارهٔ احساسی است که دردناک و قدرتمند، ترسناک و خنده‌آور، طاقت‌فرسا و انرژی‌زا و همچنین غیردقیق است. اضطراب مثلِ زندگی است. مثلِ انسان بودن است. اصلاً اضطراب خودِ انسان بودن است. من فکر می‌کنم اگر شما این کتاب را بخوانید، دیدگاهتان در مورد اضطراب تغییر خواهد کرد. اضطراب مثلِ خطای دید مشهور در تصویر گلدان روبین است: اگر از یک طرف به این تصویر نگاه کنید، یک گلدان می‌بینید. اما اگر زاویهٔ دیدتان را اندکی تغییر دهید، نیم‌رخِ دو چهرهٔ خیره‌به‌هم را می‌بینید که فضای گلدان‌مانندی آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده است.

ایجاد این تغییر اساسی در دیدگاهمان در مورد اضطراب، اینکه اضطراب را دوست و متحد خودمان بدانیم، تنها به معنی اجرای مجموعه‌ای از اقدامات و ابتکارات نیست. فقط این نیست که من به شما بگویم اضطراب خیلی روی اعصاب است -هرچند گاهی واقعاً همین‌طور است- و بیست روش به شما معرفی کنم تا احساس بهتری داشته باشید. همچنین، این نیست که به شما بگویم اضطراب را ستایش کنید یا معتقد باشم که شما همواره به اضطراب نیاز دارید تا کارآمد و خلاق باشید یا اضطراب باعث می‌شود که شما به بهترین وجه ممکن کار خود را انجام دهید. البته که این‌طور نیست و شما همیشه به اضطراب نیاز ندارید. بلکه منظور از این تغییر دیدگاهِ اساسی ساخت یک چارچوب فکری جدید دربارهٔ اضطراب است: مجموعه‌ای تازه از باورها، بینش‌ها و انتظارات که به شما این امکان را می‌دهد تا اضطراب را کاوش کنید، از آن یاد بگیرید و به نفع خودتان، نهایت استفاده را از آن ببرید. دستیابی به یک چارچوب جدید فکری به‌خودی‌خود اضطراب را برطرف نمی‌کند، زیرا احساسِ اضطراب قطع نمی‌شود، بلکه روشِ مقابلهٔ ما با اضطراب است که تغییر می‌کند. ایجاد یک چارچوب فکری جدید بهترین -و تنها راهی- است که می‌توانیم این روش را اصلاح کنیم. تنها هدف این کتاب همین است. امیدوارم مورد تأیید قدیس سورن قرار بگیرد.»

نظرات کاربران

Raika Rayn
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

دیدی روشن و خوب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان