دانلود و خرید کتاب معصومه (ع) نرجس شکوریان فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معصومه (ع) اثر نرجس شکوریان فرد

کتاب معصومه (ع)

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معصومه (ع)

کتاب معصومه (ع) نوشتهٔ نرجس شکوریان فرد است و عهد مانا آن را منتشر کرده است. این کتاب جستارهایی از نویسنده در حال و هوای زیارت حضرت معصومه (س) است. منبع اصلی این کتاب، کتاب «زن در آیینهٔ جلال و جمال» اثر آیت الله جوادی آملی است.

درباره کتاب معصومه (ع)

نرجس شکوریان فرد در کتاب معصومه (ع) در ۳۹ جستار سعی می‌کند با روایتی داستانی، برخی از اتفاقات دوران حضرت معصومه (س) را بازگو کند. برخی دیگر از این جستارها حال و هوای خاطره‌گویی دارند یا به گذشته نقب می‌زنند.

او برای نوشتن کتاب معصومه (ع) از کتاب «زن در آیینهٔ جلال و جمال» اثر آیت الله جوادی آملی الهام گرفته است و برای نوشتن قسمت‌های تاریخی نیز از منابع تاریخی مثل «عیون اخبار الرضا» استفاده کرده است. در جای‌جای کتاب نیز می‌توانید ارجاعاتی را که نرجس شکوریان فرد به کتاب‌های دیگر داشته است ببینید.

خواندن کتاب معصومه (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معصومه (ع)

«اوضاع عجیبی بود، فرزندان عباس عموی پیامبر (ص)، با سوءاستفاده از نام و نسب پیامبر (ص)، خود را جانشین پیامبر (ص) دانسته و حاکم بر مسلمانان شدند و بیشتر از همه اولاد پیامبر (ص) را تحت فشار گذاشتند! هرکس هم که شیعه بود بیشتر اذیت می‌شد. کار به جایی رسید که همه به امر امام، مرام و اندیشهٔ خودشان را پنهان کردند.

فاطمه (س) در این اوضاع در خانه و تحت ولایت پدر و همراهی علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) رشد می‌کرد! و البته نجمه (س) که مادری بی‌نظیر بود!

***

زن باید علم خود را به شکل هنر نشان دهد و مرد باید هنر خود را در قالب حکمت درآورد.

خداوند جلال زن را در جمال او قرار داده است و جمال مرد را در جلال او نهفته است.

هنر زن تربیت کردن اوست.

مادر تکیه‌گاه پسر بچه‌های امروز و مردان فرداییست که در دامن او پرورش می‌یابند، مردانی که در آشپزخانه کوچک تعلیم دیده‌اند تا انقلابی جهانی به پا کنند.

احسان به پدر و مادر واجب است، مادر با تحمل رنج بارداری باز هم کودکان خود را دوست می‌دارد از هنگامی که جنین شکل می‌گیرد تا زمانی که او را از شیر بگیرد سختی‌های زیادی را متحمل می‌شود.

همه درباره مادر و مهر و محبتش می‌دانند اما آیا همه می‌دانند که مادر واقعاً یعنی چه؟ می‌دانند که جایگاه او تا به کجا بلند است؟

خداوند در کتاب راستینش مادر را این‌گونه به تصویر می‌کشد و احترامش را لازم و مهم می‌داند.

مادر مسئولیت‌های پرورشی ویژه به عهده دارد او در هنگام بارداری و مراقبت از بچه همواره باید از اندیشه‌ها، کارها و حرف‌هایی که بر کودک تاثیر بد می‌گذار دوری کند.

بنابراین مسئولیت مادر در تربیت فرزند بیشتر از مرد است و هرکه مسئولیتش بیشتر باشد در صورت عمل به آن، توجهش به خدا بیشتر و در نتیجه موفق‌تر است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
حرم نه فقط جای زیارتی برای خوبان که راهی برای درماندگان، پناهی بر دل شکستگان، امیدی برای بی‌کسان است!
M
تنها درِ باز میان تمام خانه‌های دربستهٔ شهر، درِ حرم است...
M
حرم نه فقط جای زیارتی برای خوبان که راهی برای درماندگان، پناهی بر دل شکستگان، امیدی برای بی‌کسان است! می‌ایستی مقابلشان و نم اشک را تقدیم چشمانت می‌کنند تا بغضت رها شود و آرام‌تر شود، سر به دیوار می‌گذاری و می‌شوند سنگ صبورت تا شروع به کلام کنی. سرزنشت نمی‌کنند، نصیحت نمی‌کنند، دلت را دست می‌گیرند و از آلودگی‌ها پاک می‌کنند. رازداری می‌کنند و همراهی؛ و تو سبک‌تر از همیشه بر می‌گردی به زندگی، و کاش برنگردی سمت هیچ اشتباهی! تنها درِ باز میان تمام خانه‌های دربستهٔ شهر، درِ حرم است...
M
رسول‌خدا (ص) فرمود: بهترین شما، بهترینتان با خانواده است و من بهترین شما با خانواده هستم. جز کریمان زنان را تکریم نکنند و جز انسان‌های پست زنان را تحقیر ننمایند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
ای زن خود بفهم و به همه زن‌هایی که تو نماینده آنهایی اعلام کن که مسئولیت تربیت فرزندان و شوهرداری خوب که چشم شوهر در بیرون به گناه گشوده نشود و گوشش در بیرون منزل به گناه و آهنگ باطل و دستش به خیانت باز نشود معادل همه آن فضایل است که برای مردان برشمردی، اگر زنان خواهان ثواب و تقرب الهی‌اند و اگر فروع دین تعبدی است و ذات اقدس الهی مصالح ما را بهتر از ما می‌شناسد آن خدایی که زنان را شش سال زودتر از مردان مکلف کرد و به حضور پذیرفت چنین دستور داده است که خانواده اصل است.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
دنیای کنونی حجاب را از زن می‌گیرد تا به شکل وسیلهٔ سرگرمی به بازار بیاید و غریزه را تامین کند، و چنین زنی دیگر معلم عاطفه نیست.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
بانوی مهربان قم، پناهگاهی است برای تمام کسانی که پناهی جز مادر ندارند و درد یتیمی مادر را چشیده‌اند و لذت و محبت نوازش‌گونه‌اش را دریافت کرده‌اند...
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۶۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان