دانلود و خرید کتاب فولکلور اقوام ایران بهروز بیک بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فولکلور اقوام ایران اثر بهروز بیک بابایی

کتاب فولکلور اقوام ایران

معرفی کتاب فولکلور اقوام ایران

کتاب فولکلور اقوام ایران (با تکیه بر شهرستان مراغه) نوشتهٔ بهروز بیک بابایی و حاصل ویراستاری شادی دل دار فرد و شکیبا دلدار فرد است. انتشارات اوغوزخان این کتاب را در سال ۱۳۹۹ روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب فولکلور اقوام ایران

کتاب فولکلور اقوام ایران (با تکیه بر شهرستان مراغه) ابتدا به ما یادآوری کرده است که هر کشور و هر فرهنگ، آداب‌ورسوم و سنت‌هایی با قدمت تاریخی دارد که از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است. این آداب و سنت‌ها بسیار معنادارند و وجه مشترک افراد یک مرزوبوم به حساب می‌آیند. بخشی از این سنت‌ها، هویت ملی یک قومند و به‌وسیلهٔ آن در دنیا شناخته می‌شوند. هدف از نگارش کتاب حاضر، حفظ و ترویج آداب و سنت‌های شهرستان مراغه و ماندگارکردن و شناساندن رسوم آن و انتقال به نسل‌های بعد بوده است. آثار ادبیات عامهٔ شهرستان مراغه، توسط دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در مدارس «شهید دستغیب» و «شهید صارمی» گردآوری شده و با همکاری دانشجویان گروه ترکی دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ارومیه، برای ماندگارکردنْ مرتب شده به‌صورت کتاب حاضر در آمده است. کتاب حاضر حاوی یک مقدمهٔ تحلیلی درمورد دانش عامه و ۱۱ بخش است. علاوه‌بر توضیحات مبسوط در مقدمه، در ابتدای برخی از بخش‌ها توضیحات و تصنیفات لازم ارائه شده است.

مَراغِه یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است. پس از شهر تبریز، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت استانْ مراغه است. این شهر در کنار رودخانهٔ «صوفی‌چای» در دامنهٔ جنوبی کوه سهند و در ۱۳۵ کیلومتری جنوب مرکز استان واقع شده است. این شهر از دوران پیش از اسلام، آباد بوده است، اما قرن‌های ۱۲ تا ۱۴ میلادی دوران رشد و شکوفایی آن است؛ زمانی که پایتخت سلسله‌های متعدد محلی از جمله احمدیلیان و اتابکان آذربایجان بوده و در نهایت مرکز حکومت ایلخانی قرار داده شده است. با این شهرستان بیشتر آشنا شوید؛ زیرا جزوی از ایران‌زمین است.

خواندن کتاب فولکلور اقوام ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آشنایی با شهرستان مراغه در ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان