دانلود و خرید کتاب طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی لیزا آر. لاتوکا ترجمه غلامرضا یادگارزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی اثر لیزا آر. لاتوکا

کتاب طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی

معرفی کتاب طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی

کتاب «طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی» نوشتۀ لیزا آر. لاتوکا و ژوان اس. استارک، ترجمۀ غلامرضا یادگارزاده و سیده مریم حسینی لرگانی و ویراستۀ ندا رضایی است و نشر فرهیختگان آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی

برنامۀ درسی یک زمینۀ تخصصی است و بیش از یک قرن است که در جهان وجود دارد؛ اما در ایران یک حوزۀ درحال‌رشد به‌حساب می‌آید که با توسعه‌پیداکردن دانش نظری، تحقیقات و پژوهش‌ها به طور قابل‌توجهی پیشرفت کرده و زمینه‌های گسترش حیطۀ عمل، تکثر و تنوع در آن فراهم شده است. منابع علمی فراوانی دررابطه‌با برنامۀ درسی آموزش عالی نوشته و یا ترجمه شده است که نقش مهمی در شکل‌گیری دانش نظری این حوزه ایفا کرده‌اند. کتاب طراحی و تدوین برنامۀ درسی دانشگاهی، یکی از منابع پراستناد و آکادمیک در حوزۀ برنامه درسی آموزش عالی است.

کتاب طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی، با درنظرگرفتن برنامۀ درسی به‌عنوان یک طرح، مدرسان و مدیران آموزشی را تشویق می‌کند تا برنامۀ درسی را به‌عنوان یک فرایند تصمیم‌گیری در نظر بگیرند که پیامدهای مهمی برای تدریس و یادگیري به دنبال دارد. مدل طرح آکادمیک که در این کتاب مورد تأکید قرار گرفته، نه‌تنها پیچیدگی تصمیم‌گیری در مورد برنامۀ درسی را نشان می‌دهد، بلکه فرایند تصمیم‌گیری را برای خوانندگان روشن می‌کند و در نتیجه به مدرسان و مدیران آموزشی این توانایی را می‌دهد تا دررابطه‌با اینکه برنامه‌های درسی چگونه می‌توانند یادگیری را در دانشجویان بهینه‌سازی کند، سؤال‌های مهمی مطرح کنند.

ازآنجایی‌که پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منابعی نیاز دارند که به‌درستی انجام شده، موجه و مبتنی بر اطلاعات دقیق باشند تا بر اساس آنها بتوانند به ترکیب نظریه‌ها، پژوهش‌ها و فعالیت‌ها بپردازند، کتاب طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی تأکید زیادی بر روی استفادۀ عملی از مفهوم برنامۀ درسی می‌کند.

خواندن کتاب طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افراد و گروه‌هایی که در کار برنامه‌ریزی، طراحی، تدریس، ارزشیابی، و برنامه‌های درسی در آموزش عالی مشغول هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طراحی و تدوین برنامه درسی دانشگاهی

««به‌طورکلی هر طرحی شامل تلاش‌های پیوسته برای کنش و دربردارنده اهداف، فعالیت‌ها، و روش‌های سنجش میزان موفقیت است. یک طرح به انتخاب‌های آگاهانه و هدفمند از میان گزینه‌های موجود اشاره دارد که برای دستیابی به اهداف و رسیدن به ایدئال تلاش می‌کند. هدف هر طرح آکادمیک تقویت رشد علمی دانشجویان است و بنابراین مانند هر طرح دیگری باید با درنظرداشتن اهداف یادگیری برای گروه خاصی از دانشجویان طراحی شود. این‌گونه تمرکز، طراحان دروس و دوره‌های تحصیلی را وادار می‌کند تا بیش از توجه به موضوعات درسی، نیازهای آموزشی دانشجویان را در اولویت قرار دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۸ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان