دانلود و خرید کتاب یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز لیو برادی ترجمه مهدی جمشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز اثر لیو برادی

کتاب یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز

معرفی کتاب یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز

کتاب یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز نوشتهٔ لیو برادی و ترجمهٔ مهدی جمشیدی است. انتشارات خوب این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر شما را با فیلمی مهم و حواشی آن آشنا می‌کند.

درباره کتاب یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز

کتاب یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز کتابی دربارۀ فیلم مشهور و کلاسیک «در بارانداز» ساختهٔ «الیا کازان» و نیز حواشی این فیلم است. کتاب حاضر ضمن تحلیل مؤلفه‌های ساختاری و زیبایی‌شناختی و مفهومی فیلم «در بارانداز»، به پشت‌صحنۀ این فیلم و چگونگی ساخت و حواشی و جنجال‌های آن پرداخته است. لیو برادی، دلیل اهمیت و توفیق و ماندگاری این فیلم را شرح داده؛ همچنین توضیحاتی دربارۀ این فیلم ارائه داده که روشنگر حواشی سیاسی‌ای هستند که پیرامون این فیلم پدید آمد؛ حواشی‌ای مرتبط با دوران مک‌کارتیسم و همکاری الیا کازان و «باد شولبرگ» (نویسندۀ فیلم‌نامۀ «در بارانداز»)، و «لی. جی. کاب» (یکی از بازیگران این فیلم) با کمیتۀ فعالیت‌های ضدّ آمریکایی و شهادت‌دادن آن‌ها در این کمیته و لودادن همکاران سابق کمونیستشان. متن اصلی کتاب حاضر اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. چرا فیلم «در بارانداز» با وجود واکنش‌های منفی به آن، یک فیلم موفق و محبوب و ماندگار بوده است؟ این پرسشی است که لیو برادی در کتاب حاضر و با تحلیل اثر و باریک‌شدن در زوایای گوناگونش به آن پاسخ داده است.

فیلم «در بارانداز» محصول سال ۱۹۵۴ میلادی است. این فیلم از آثار مطرح و مهم کارنامۀ بازیگری مارلون براندو و نمایشگر یکی از بهترین بازی‌های سینمایی او است؛ نیز در کارنامۀ کاری الیا کازان جایگاهی ویژه دارد و از بهترین و مشهورترین آثار او به‌حساب می‌آید. تفسیرهایی که از این فیلم شد، آن را مناقشه‌برانگیز کرد؛ برخی این فیلم را به توجیه خبرچینی ربط دادند. بر اساس این تفسیرها که منتقدان چپ‌گرا از فیلم «در بارانداز» ارائه دادند، این فیلم بیانگر توجیه خبرچینی الیا کازان و باد شولبرگ و لی. جی. کاب در دورۀ مک‌کارتیسم بوده است.

خواندن کتاب یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران هنر و تاریخ سینما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لیو برادی

لیو برادی (Leo Braudy) در سال ۱۹۴۱ به دنیا آمد. او استاد دانشگاه، پژوهشگر فیلم و فرهنگ عامه و منتقدی آمریکایی است. تدریس ادبیات انگلیسیِ قرن‌های هفدهم و هجدهم میلادی و تدریس تاریخ و نقد فیلم و فرهنگ آمریکایی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی از مشغولیات این نویسنده بوده است. شهرت او بیشتر برای مطالعات فرهنگی‌اش در زمینۀ سلبریتی، مردانگی و فیلم است. او متخصص فرهنگ عامه، سینمای هالیوود و فیلم‌های آمریکاییِ دهۀ ۱۹۵۰ میلادی است. لیو برادی در آثارش به ادبیات، فیلم و دیگر اشکال هنری پرداخته و این حوزه‌ها را اغلب در چشم‌اندازی تاریخی و تمرکز بر تأثیر تاریخ بر فرم هنری و بیان فرهنگی احساساتْ مورد مطالعه و بررسی قرار داده است. از آثار لیو برادی می‌توان به کتاب‌های «خالی از سکنه: در باب ارواح، جادوگران، خون‌آشام‌ها، زامبی‌ها و دیگر هیولاهای جهان طبیعی و ماورای طبیعی»، «نشان هالیوود: فانتزی و واقعیت یک نماد آمریکایی»، «یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز» و «از جوانمردی تا تروریسم: جنگ و ماهیت در حال تغییر مردانگی» اشاره کرد.

بخشی از کتاب یک فیلم، یک جهان؛ در بارانداز

«کازان خودش وقتی با شولبرگ مشغول تحقیق در هوبوکن بودند با دی‌وینچنزو ملاقات کرد. این کارگر بارانداز راهگشای کازان در مسائل فیلم شد، درست همان‌طور که لونگی و برنسن برای میلر و کوریدان و براونی برای شولبرگ راهگشا بودند و هر راهنما بارانداز را با شرایط خودش انتخاب کرد. تونی مایک مظهر چیزی بود که کازان می‌خواست تری باشد و بعدها او را به براندو معرفی کرد. تونی مایک مدتی را در کنار اوباش سپری کرده بود، از قلدری و فساد آن‌ها رنجیده و به سبب شهادتش تهدید و طرد شده بود. شخصیت او از نگاه کازان آمیزه‌ای از بی‌رحمی و لطافت، و پرخاشگری و تزلزل بود. کازان در زندگی‌نامهٔ خودنوشتش می‌نویسد: «تردید دارم که باد شخصاً به اندازهٔ من از سرگذشت تونی مایک تأثیر پذیرفته باشد. وقتی چشم باز کردم و دیدم به شیوه‌ای رمزآمیز و هنری دارم فیلمی دربارهٔ خودم می‌سازم، فهمیدم دقیقاً همین حد نهایی تعهد در قصهٔ تونی مایک است.» این‌جا جای دیگری بود که شولبرگ، شاهزادهٔ هالیوود، و کازان، مهاجر متزلزل، با همهٔ همکاری‌های نتیجه‌بخششان، راهشان از یکدیگر جدا شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴۴,۵۰۰
تومان