دانلود و خرید کتاب اثر متقابل فراوانی منابع طبیعی و حکمرانی خوب بر ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب ندا سعادت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اثر متقابل فراوانی منابع طبیعی و حکمرانی خوب بر ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب اثر ندا سعادت

کتاب اثر متقابل فراوانی منابع طبیعی و حکمرانی خوب بر ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب

نویسنده:ندا سعادت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اثر متقابل فراوانی منابع طبیعی و حکمرانی خوب بر ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب

کتاب اثر متقابل فراوانی منابع طبیعی و حکمرانی خوب بر ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب نوشتهٔ ندا سعادت و منتشرشده از سوی انتشارات آذرفر است. این کتاب به بررسی میزان ارتباط وجود منابع طبیعی در کشور با مدیریت این منابع و اثر آن بر ضریب نفوذپذیری بیمه پرداخته است.

درباره کتاب اثر متقابل فراوانی منابع طبیعی و حکمرانی خوب بر ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب

صنعت بیمه در بخش‌های گوناگون و با انواع متعدد و متنوع پوشش‌دهی خود همچون بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، حوادث، بیمه‌های درمانی و نیز بیمه‌های مسئولیت کوشیده است تا از میزان خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی و انسانی کاسته و از این طریق موجد امنیتی روانی و مالی در جامعه شود. دو نعمت منابع طبیعی و نیز نیروی انسانی از جمله سرمایه‌های هر جامعه هستند که ضرورت مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی اصولی آن می‌طلبد تا از بیمه به‌عنوان عامل پشتیبان بیشتر بهره گرفته شود تا امنیت خاطر بیشتری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و صنعتی ایجاد شود؛ بنابراین کشورهای برخوردار از این دو نعمت اساسی و راهبردی باید از ضریب نفوذپذیری بیشتری در صنعت بیمه برخوردار باشند، اما مشاهده می‌شود که در بعضی از کشورهای برخوردار از منابع طبیعی غنی و نیروی انسانی فراوان، بیمه آن‌گونه که شایسته و بایسته است راه خود را نیافته و نمی‌تواند حامی تولید و صنعت و تجارت شود. ندا سعادت در کتاب اثر متقابل فراوانی منابع طبیعی و حکمرانی خوب بر ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب و طی دو فصل کلی، پس از تشریح مبانی بیمه به مقایسهٔ وضعیت نفوذپذیری آن در چند کشور پرداخته و کوشیده است تا تحلیلی نسبتاً جامع در این باره ارائه دهد. 

خواندن کتاب اثر متقابل فراوانی منابع طبیعی و حکمرانی خوب بر ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

فعالان صنعت بیمه و نیز پژوهشگران حوزه‌های مدیریت، کسب‌وکار و اقتصاد از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب اثر متقابل فراوانی منابع طبیعی و حکمرانی خوب بر ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب

«تحول نظام تولیدی از کشاورزی به صنعتی و نیاز روزافزون جوامع به اشکال مختلف انرژی سبب شده تا منابع طبیعی مانند نیروی کار و سرمایهٔ فیزیکی در زمرهٔ سرمایهٔ کشورها تلقی شود و انتظار می‌رود کشورهای دارای منابع از عملکرد اقتصادی بهتری نسبت به کشورهای فاقد منابع برخوردار باشند. خاصه در کشورهای درحال‌توسعه که انجام سرمایه‌گذاری به‌دلیل درآمد قابل‌تصرف کم خانوارها با محدودیت شدید منابع مالی مواجه است، منابع طبیعی فراوان می‌تواند کلید دستیابی به رفاه اجتماعی و توسعهٔ صنعت بیمه باشد. لکن شواهد تجربی نشان می‌دهد بیشتر کشورهای برخوردار از منابع طبیعی در زمینهٔ رشد شاخص‌های رفاه اجتماعی و ازجمله ضریب نفوذ بیمه عملکرد قابل قبولی ندارند. حال آن که نقش بیمه در اقتصاد کشورهای درحال‌توسعه حیاتی بوده و امروزه قریب به ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی آن‌ها را صنعت بیمه شکل می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۸۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان