دانلود و خرید کتاب سیر عشق آلن دوباتن ترجمه شقایق نظرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیر عشق اثر آلن دوباتن

کتاب سیر عشق

معرفی کتاب سیر عشق

کتاب سیر عشق نوشتهٔ آلن دوباتن و ترجمهٔ شقایق نظرزاده است. انتشارات فرمهر این داستان روان‌شناسانهٔ معاصر و سوئیسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب سیر عشق

کتاب سیر عشق که با بخشی به نام «رمانتیسیزم» آغاز شده، حاوی اثری روان‌شناسانه است که مطالب خود را در قالب داستان ارائه کرده است. این داستان درمورد زوجی جوان است که رابطه‌ای عاشقانه با هم دارند، اما به‌مرور ازدواجشان دچار بحران‌های ریزودرشتی می‌شود و باید با کمک و درک همدیگر از پس مشکلاتشان برآیند. این اثر به شما می‌گوید که در روزهای ابتدایی رابطه و عشق، همهٔ انسان‌ها هیجانات خاص و شیرینی را تجربه می‌کنند، اما واقعاً کسی می‌داند که در آینده چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد؟ «ربیع» و «کرستن» نام دو شخصیت این کتاب هستند. این اثر حاوی روایتی از زندگی روزمره و تصمیمات و رفتارهای کوچک و بی‌پایانی است که زندگی مشترک دو نفر را می‌سازد. آلن دوباتن در این کتاب، چگونگی بقا و رشد عشق را در طولانی‌مدت مورد بررسی قرار داده است. می‌دانیم که آلن دوباتن در نوشتن کتاب‌هایش سبکی مشخص دارد؛ او قصه‌ای را روایت می‌کند و سپس به تحلیل آن از دیدگاه روان‌شناختی، فلسفی و ... می‌پردازد. در کتاب «سیر عشق» نیز او در پی آن نیست که ارتباط عاشقانهٔ بین دو نفر را شرح دهد، بلکه می‌خواهد همهٔ فرازونشیب‌ها، لحظات سخت و شرایط پیچیده میان آن دو شخصیت را کندوکاو  و بررسی کند.

خواندن کتاب سیر عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر سوئیس و قالب داستانی که برای ارائهٔ محتوایی روان‌شناسانه خلق شده است، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونی است که دغدغه‌اش نوشتن دربارهٔ زندگی روزمره به‌شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند. آلن دوباتن در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او مشغول مدیریت در مؤسسهٔ خود به نام «مدرسه‌ٔ زندگی» بوده است. این نویسنده به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن به بیش از ۳۰ زبان دنیا از جمله پارسی ترجمه‌ شده‌اند. دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد، ولی برای نوشتن کتاب‌های فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد.

کتاب‌های «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» و «هنر سیر و سفر» از کتاب‌های این نویسنده هستند. اولین کتاب آلن دوباتن به نام «جستارهایی در باب عشق» در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که بسیار زود در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از ۲ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

موضوعاتی که در «مدرسهٔ زندگی» تدریس می‌شوند متنوعند، اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند؛ زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در ۶ دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت. نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای در این مؤسسه کار می‌کنند. باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار کتاب‌های «جستارهایی در باب عشق»، «معماری خوشبختی»، «شغل موردعلاقه»، «خودشناسی»، «تسلی‌بخشی‌های فلسفه»، «هنر سیر و سفر»، «اضطراب منزلت»، «دین برای خداناباوران»، «سیر عشق»، «آرامش»، «هنر همچون درمان» و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخشی از کتاب سیر عشق

«ربیع و کریستن همیشه خیال بچه‌دارشدن را داشتند، برای همین چهار سال بعد از ازدواجشان تصمیم گرفتند که از امکان بارداری جلوگیری نکنند. بعد از هفت ماه در کنار روشویی حمام و به شکل خط آبی کمرنگی روی نوار نمدی بیبی‌چک ـکه حقیقتاً وسیله درخوری برای مژده ورود عضوی جدید به نژاد بشری نیست ــ از بارداربودن کریستن مطلع می‌شوند. موجودی که قرار است حدود نودوپنج‌سالی عمر کند و قرار است این دو آدم پیژامه‌پوش را با لقبی که هنوز باورنکردنی است «پدر و مادرم» بنامد.

در طول ماه‌های طولانی این جنگ جعلی این دو مرددند که دقیقاً چه باید بکنند. آن‌ها که از دشواری‌های زندگی‌های خودشان مطلعند با اتکا به این دانش می‌کوشند همه‌چیز را از همان ابتدا درست پیش ببرند و این کار را با توجه به جزییات آغاز می‌کنند. ضمیمهٔ سلامتی روزنامه پیشنهاد می‌کند مقادیر بیشتری از پوست سیب‌زمینی و کشمش، شاه‌ماهی و روغن گردو مصرف شود که کریستن هم برای محافظت از خود در برابر ترس از فقدان کنترل بر آنچه درونش می‌گذرد همه را مشتاقانه موبه‌مو اجرا می‌کند. فرقی نمی‌کند که در جلسه باشد یا سوار اتوبوس، مهمانی باشد یا مشغول لباس شستن، به‌خوبی می‌داند که به فاصله چند میلیمتر از نافش دریچه‌ها و عصب‌ها درحال شکل‌گیری‌اند. دی. ان.ای. است که تصمیم می‌گیرد فرم چانه بچه چگونه باشد، چشم‌ها چطور شکل بگیرند، و کدام بخش از سابقه ژنتیکشان قرار است ظرایف شخصیت بچه را تعیین کند. جای تعجب ندارد که کریستن این‌قدر زود به خواب می‌رود. هیچ‌وقت عمرش درباره هیچ چیز این‌قدر نگران نبوده است.

ربیع اغلب دستش را حمایتگرانه بر شکم کریستن می‌گذارد. آنچه در درون شکم او اتفاق می‌افتد هوشمندتر از هردو آن‌هاست. این دو با هم می‌دانند که چطور بودجه‌شان را مدیریت کنند، ترافیک را پیش‌بینی کنند، نقشه‌های طبقات را طراحی کنند؛ اما آنچه در شکم کریستن است می‌داند چطور برای خودش جمجمه یا پمپی بسازد که قریب یک قرن بدون حتی یک ضربان استراحت به کارش ادامه دهد.

در هفته‌های آخر کریستن و ربیع به لحظه‌های آخر ادراک و وحدت کامل آن موجود بیگانه غبطه می‌خورند. آن‌ها تصور می‌کنند که در زندگی آتی شاید روزی در اتاق هتلی خارجی بعد از پروازی طولانی این موجود تلاش خواهد کرد که صدای تهویه مطبوع را از کار بیندازد و گیجی ناشی از جت لگ را با جمع‌کردن پایش در شکم به شکل وضعیت جنینی رفع کند. او در این وضعیت در جستجوی آرامش ازلی در مایع درون شکم مادر است که سالیان سال است از آن دور افتاده.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

کاربر 3599675
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

این کتاب عالی بود در شرایط سختی از زندگی این کتاب رو خواندم و در آخر اشکم جاری شد بسیار جمع بندی زیبایی از مسیر زندگی دارد فوق العاده بود خواندن این کتاب رو تا انتها بسیار توصیه می کنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
عشق یعنی ستایش ویژگی‌هایی در معشوق که نوید تصحیح ضعف و بی‌تعادلی در ماست. عشق همان جستجوی کمال است.
Donya
برای اولین‌بار در زندگی متوجه زیبایی گل‌ها شده است. به‌خاطر می‌آورد که در دورهٔ نوجوانی احساسی قریب به تنفر نسبت به گل‌ها داشته است. به نظرش این‌طور می‌رسیده که امید بستن و لذت‌بردن از چیزی این‌قدر کوچک و این‌قدر موقتی پوچ است وقتی یقیناً می‌توان بلندپروازانه‌تر به چیزهایی بزرگ‌تر و پایاتر امید بست. او خود طرفدار عظمت و جدیت بود. گرفتار یک گل شدن نمادی بود از برکنار ماندنی خطرناک. حالا کم‌کم متوجه نکتهٔ موضوع می‌شود. عشق به گل‌ها نتیجهٔ فروتنی و همسازی با ناامیدی است. الزاماً باید اتفاقات وحشتناکی بیفتد تا بتوانیم قدر ساقهٔ گل رز یا گلبرگ‌های سنبل را بدانیم. اما وقتی که فهمیدیم رؤیاهای بزرگ‌تر همواره به طریقی درمعرض خطرند، آنگاه شکرگزارانه به این جزیره‌های مینیاتوری شادی و کمال رو می‌کنیم.
کاربر ۶۰۱۹۵۶۹

حجم

۱۹۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۹۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان