دانلود و خرید کتاب اطلس رنگی بیماری های کلینیکال ارتوپدی خسرو مکرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اطلس رنگی بیماری های کلینیکال ارتوپدی اثر خسرو مکرمی

کتاب اطلس رنگی بیماری های کلینیکال ارتوپدی

نویسنده:خسرو مکرمی
انتشارات:انتشارات نرسی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اطلس رنگی بیماری های کلینیکال ارتوپدی

کتاب «اطلس رنگی بیماری های کلینیکال ارتوپدی» نوشتۀ خسرو مکرمی است و انتشارات نرسی آن را منتشر کرده است. این اثر یک کتاب آموزشی مصور است که به انواع بیماری‌های سیستم اسکلتی - عضلانی بدن انسان می‌پردازد و علائم و مشخصات هریک از آن‌ها را توضیح می‌دهد.

درباره کتاب اطلس رنگی بیماری های کلینیکال ارتوپدی

بیماری‌های استخوانی و ارتوپدی طیف وسیعی از اندام‌ها را در بر می‌گیرد که بر سیستم اسکلتی عضلانی مانند استخوان، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها تأثیر می‌گذارد. بیماری‌های استخوانی و ارتوپدی از شکستگی‌های معمولی گرفته تا اختلالات پیچیده؛ مانند آرتریت، پوکی‌استخوان و نقص‌های ژنتیکی پیشرفته و تومورهای بدخیم استخوان را شامل می‌شوند. بعضی از بیماری‌ها با دارو یا جراحی درمان می‌شوند و بعضی دیگر از آن‌ها درمانی ندارند و تنها می‌توان آن‌ها را کنترل کرد که این امر بسته به تشخیص درست در قدم اول است. کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی، یک کتاب آموزشی مصور است که بیماری‌هایی مثل فوکوملیا، دیس پلازی، هموفیلیا، جذام، انواع دیستروفی، تومورهای استخوانی خوش‌خیم و بدخیم، آنومالی‌ها، کیست‌های استخوانی، مشکلات مفاصل و دیسک‌ها را شرح می‌دهد و از این طریق به دانشجویان پزشکی در تشخیص هرچه بهتر بیماری‌ها کمک می‌کند.

اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی یکی از کتاب‌های انتشارت نرسی است. انتشارات نرسی در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد و در زمینۀ نشر آثار مربوط به رشتۀ تربیت‌بدنی و ورزش به‌خصوص کتاب‌های دانشگاهی و همچنین خدمت به جامعۀ علمی و ورزشی کشور شروع به فعالیت کرد. انتشارات نرسی همواره تلاش کرده است که باتکیه‌بر علوم مربوط به گرایش‌های مختلف تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، آثاری از مؤلفان جوان نشر و بازنشر کند. علاوه‌برآن نویسندگان و اساتید شناخته‌شدۀ دانشگاهی نیز آثار خود را در انتشارات نرسی به چاپ رسانده و به جامعۀ علمی و ورزشی کشور ارائه کرده‌اند. 

خواندن کتاب اطلس رنگی بیماری های کلینیکال ارتوپدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان، پزشکان و متخصصان ارتوپدی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اطلس رنگی بیماری های کلینیکال ارتوپدی

«آکندروپلازی یادیسکوندروپلازی یعنی با مشکل مواجه‌شدن رشد استخوان‌های دراز در نتیجه بیمار از نظر قدکوتاه می‌شود. این یک بیماری (اتوزومال) غالب ژنتیکی محسوب می‌شود. ناگفته نماند که این بیماران از نظر قدرت و توان استخوان‌ها و از نظر هوش صددرصد نرمال هستند. از نظر پدیکول مهره‌ها از حد نرمال کوچک‌تر است که این کوچکی سبب استنوز کانال نخاعی می‌شود. باوجوداینکه بیماری با ژن غالب انتقال می‌یابد. ولیکن در جامعه با درصد کمی دیده می‌شود. مکانیسم پیدایش این بیماری نقص در استخوانی شدن یاخته‌های غضروفی است که سبب اختلال در رشد استخوان‌های بلند می‌شود. درحالی‌که استخوان‌های پهن از رشد نرمال برخوردارند، در این بیماران معمولاً جمجمۀ بزرگ با پیشانی برجسته و قاعده فرورفته، بینی باز درحالی‌که طول ستون فقرات نرمال است ولیکن لوردوزلمبر و کیفوزدورسال افزایش‌یافته که این هم سبب کمردردهای شدید در سنین پایین می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۱۱۸,۰۰۰
تومان